شنبه 10 بهمن 1394 - 7:24

جنتی: دوران احمدی نژاد 700 میلیارد دلار پول وارد این کشور شد و ما نفهمیدیم کجا رفت

یا شرکت‌های گوگل و فیسبوک و غیره چه عملکردی در این زمینه دارد. اینها نتیجه فکر و ایده افراد است و ما نیز باید در این حوزه فعال شویم.

وزیر ارشاد از سوءمدیریت دولت احمدی نژاد انتقاد کرد.
به گزارش بویرنیوز، علی جنتی گفت: مراکز آموزشی نیز باید حمایت کنند که خوشبختانه وزارت علوم تلاش می‌کند این بخش را تقویت کند. تکیه نباید بر اعتبارات دولتی باشد به هر حال شرایط متغیر است؛ زمانی دولت دوران شکوفایی را سپری می‌کند، مانند دولت گذشته که هفتصد میلیارد دلار وارد کشور شد و ما متوجه نشدیم کجا رفت. زمانی هم دوران خشکسالی مانند این دولت است که یک مرتبه نفت ١٤٧ دلاری به ٢٤ دلار می‌رسد و دولت برای گذران اولویت‌هایش مانند پرداخت حقوق کارمندان، پرداخت یارانه به مردم و بعضی فعالیت‌های عمرانی در تلاش است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در فضای جدید پیش آمده و به فرجام رسیدن برجام شاهد استقبال جهان از ملت ایران هستیم، در شرایطی که اروپایی‌ها حاضر نبودند به وزیر ما در حد یک مدیرکل ملاقات بدهند و تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه مردم ایران وضع شد.
 جنتی افزود: امروز گشایش حاصل شده و شاهد استقبال از رییس جمهور در فرانسه و ایتالیا هستیم. حتی پیش از نهایی شدن برجام هم هیات های سیصد نفره و دویست نفره اقتصادی اروپایی به ایران بودیم که مایل به سرمایه‌گذاری بودند. دولت هم همواره در مذاکرات تاکید کرده به ایران به‌عنوان یک بازار فروش نگاه نکنند بلکه باید فعالیت‌های زیربنایی صورت بگیرد که به این ترتیب شاهد اشتغال زایی خواهیم بود.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های وزارت ارشاد بخصوص در حوزه هنر به دنبال استفاده از امکانات غیردولتی هستیم و طی چند ماه گذشته یک شرکت سرمایه‌گذاری توسعه هنر پایه‌گذاری کرده‌ایم و تمام بانک‌های خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در آن وارد میدان کرده‌ایم. وزارت ارشاد هم در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و همچنین وارد بورس می‌شود تا ده درصد از سهام ان توسط مردم خریداری شود و به این ترتیب بخش خصوصی وارد بحث توسعه فرهنگ و هنر شود.
 وی ادامه داد: فعالیت‌هایی هم در زمینه اقتصاد خلاق صورت گرفته است: در این بخش بر ارزش افزوده ناشی از طرح‌های خلافاته زاییده ایده‌های افراد تکیه خواهیم کرد. جهان از سال ٢٠٠١ بیشتر به این سمت حرکت کرده و به این نتیجه رسیده که تنها صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی نیست که ارزش افزوده ایجاد می‌کند. شما ملاحظه می‌کنید فردی مثل بیل گیتس با تأسیس شرکت مایکروسافت چه ارزش  افزوده‌ای ایجاد می‌کند؛ یا شرکت‌های گوگل و فیسبوک و غیره چه عملکردی در این زمینه دارد. اینها نتیجه فکر و ایده افراد است و ما نیز باید در این حوزه فعال شویم.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=179240
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هموطن گفت:

    کو گوش شنوا    و جناب وزیر کاش حضرت آیت الله جنتی ( پدرتان ) هم تایید میکردند

  2. بی طرف گفت:

    بیاز نیست تو بفهمی اونی که باید میفهمید فهمید
    رفت باید عمرانی و آبادانی کشور اگه شما هم عرضه دارید برید بیارید

  3. محمد گفت:

    احمدی نژاد با یک موضع گیری مقتدر قیمت نفت را بالا می برد وشما با موضع گیریهای ضعیف قیمت نفت را پایین می آورید مقصر کیست ؟

  4. ناشناس گفت:

    وامهای مسکن مهر که خیلی از مردم خودشان ساختند وصاحب خانه شدند    ,وامها وطرح های کشاورزی از جمله سیستم های آبیاری قطری و…   طرح های اشتغال زا     راه سازی      ساختن بیمارستان    وامهای ازدواج    کارهای تولیدی زود بازده     مراکز ورزشی حتی در شهر های کوچک وحتی روستا ها   و…  و…که مردم محروم وضعیف جامعه بهتر می دانند    ولی الآن چه کاری انجام می گیرد؟

دیدگاه شما