پنجشنبه 8 بهمن 1394 - 23:44

آیا هدایت خواه بخاطر “عزت بویراحمد” از انتخابات انصراف می دهد؟

طرح این سوال که آیا حاضر است بخاطر “عزت بویراحمد” از انتخابات انصراف می دهد یا خیر را باید در مشی سیاسی و بدون تعارف دولت روحانی پیدا کرد.

گروه سیاسی – سیاوش آذر: یک ماه دیگر تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و در کهگلیویه و بویراحمد علیرغم اینکه برخی حوزه ها منتظر تائیدصلاحیت های مجدد هستند اما برخی از کاندیداها نیز رسما تبلیغات خود را شروع کرده اند.

به گزارش «بویر نیوز»، وجه مشترک اغلب کاندیداها را در تبلیغاتشان می توان تاکید بر مباحث قومی و یا تخریب رقبا جستجو کرد و به جرات می توان گفت تاکنون کاندیدایی در کهگیلویه و بویراحمد مشخصا هدف و برنامه خود را ارئه نداده است و مردمی هم که به کاندیداهای بی برنامه رای می دهند بد نیست بدانند انتخابشان همچون هندوانه در بسته است  و نبايد توقع زيادي داشته باشند.

هر چند این مقدمه موضوع اصلی نیست اما بی ارتباط هم نیست چرا که طیف اصولگرایان بویراحمد این روزها موضوع چالشی را به نام “عزت بویراحمد” دستمایه قرار داده اند و آن را دستاویزی برای ورود هدایت خواه، چهره سرشناس جریان اصولگرای افراطی قلمداد قرار داده اند.

 هدایت خواه بارها نخواست وارد گود انتخابات شود و دوستانش چندین و چند موضوع براي ورود وي به انتخابات طرح كردند؛ سناریوهایی که برای ورود هدایت خواه طرح شد اما تقریبا همه این سناریوها شکست خورد تا اینکه پای “عزت بویراحمد” به میان آمد.

“عزت بویراحمد” یعنی اینکه بویراحمد ضعیف شده و نیاز به یک نماینده قدر و ملی دارد.

طرح این سناریو از طرف دلواپسان هم استانی شروع شد اما برای اینکه نقشه لو نرود برای دو هدف نام سیدباقر موسوی و هدایت خواه به عنوان ناجیان عزت بویراحمد یاد شد.

هدف اول دلواپسان طراح این سناریو این بود که ابتدا از وزن سیدباقر موسوی بهره ببرند و هدایت خواه را هم وزن وی قرار دهند و هدف بعدی این بود که پس از ردصلاحیت قابل پیش بینی سیدباقر، اینک نام ستار هدایت خواه به عنوان تنها منجی بویراحمد عنوان شود!

از اقبال بد طراحان سناريوي “عزت بویراحمد” در مقالات دلواپسان صریحا به عزت مردمان پرافتخار بویراحمد توهین های ناروایی شد واکنش های زیادی در پی داشت و بسیاری از فعالان اجتماعی و فرهنگی در دنیای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار پایان یافتن به سیاسی کردن عزت و شرف مردم بویراحمد بخاطر کسب چند رای شدند و این موضوع نیز از سوی اصلاح طلبان حامی سیدباقر موسوی و حتی غلامرضا تاج گردون نیز تاکید شد که بخاطر چند رای عزت مردم و سرزمین بویراحمد را زیر سوال نبرید.

با دامن گیر شدن واکنش ها به توهین های اینچنینی به بویراحمد، دلواپسان که نتوانستند پاسخ یاران سیدباقر و فعالان شبکه های مجازی را بدهند نوک حملات را به سمت تاج گردون معطوف کردند.

اما سوال اینجاست اگر براستی هدایت خواه برای بالا بردن نام و آوازه سرزمین بویراحمد و در واقع عزت خواهی و انتقام خواهی بویراحمد به میان آمده است آیا حاضر است بخاطر “عزت بویراحمد” از انتخابات انصراف می دهد؟

زمانیکه هدایت خواه در کنار موحد نماینده بود و تقریبا نقشی در انتصابات نداشت کسی به خود اجازه مایه گذاشتن از عزت سرزمین بویراحمد را نداد علیرغم اینکه موحد در فضای سیاسی استان یکه تازی می کرد.

پس از آنکه هدایت خواه به لطف نبود موحد و همزمانی با دوره نمایندگی بزرگواری و حسینی توانست حدود 30 درصد از قدرت مدیریتی را در استان بگیرد، برخی از نیروهایش در دانشگاهها و آموزش و پرورش و سایر سازمان ها بگونه ای عمل کردند که زمینه رفتن وی مهیا شد اما اکنون که گفته مي شود وی بازگشته تا عزت بویراحمد را بازگرداند جاي تامل است چرا كه مردم برای رفتن وی و نیروهایش سنگ تمام گذاشتند.

طرح این سوال که آیا حاضر است بخاطر “عزت بویراحمد” از انتخابات انصراف می دهد یا خیر را باید در مشی سیاسی و بدون تعارف دولت روحانی پیدا کرد.

تقریبا دولت یازدهم تنها دولتی بود که نشان داد در همه زمینه ها اهل تعامل است اما به هیچ وجه به مخالفان باج نمی دهد و این موضوع را در معرفی وزرای کابینه و اصرار بر مشی سیاسی آنها بخوبی می توان درک کرد.

به تعبیری دیگر هدایت خواه آمده است تا در صورتي پيروزي در انتخابات با انتصاب مدیران و آوردن دولتمردان به یاسوج “عزت بویراحمد” را احیا کند اما براستی کسی که از اساس با دولت روحانی مخالف است و از هم اکنون در فکر رفتن به مجلس و مخالفت با برجام (مهمترین دستاورد دولت یازدهم) و تریبون آرايی علیه دولت است، با کدام منطق می توان پذیرفت وی بتواند در این دولت وزیری بیاورد و یا انتصابی داشته باشد!

اگر امروز تاج گردون می تواند در انتصابات نقش بازی کند و وزیر به شهرستان زادگاه خود ببرد به لطف 20 سال سابقه در تهران و نزدیکی به دولت و یا به تعبیری وکیل الدوله بودن وي است، کاری كه هدایت خواه در زمان احمدی نژاد می توانست انجام دهد! که البته هیچگاه چنین چیزی ندیدم و حتی شاهد برگشت اعتبارات و خارج شدن اسمی استان از محرومیت در دوره ایشان و نیروهای همفکر وی بودیم.

هدايت خواه فردي است كه اثبات كرده مي تواند در مسائل روز اظهار نظر داشته باشد و در سطح ملي بدرخشد اما بايد مطالبه كرد وجهه ملي وي چه دستاوردي براي استان و حوزه انتخابيه داشته است؟

پس واقعا اگر هدایت خواه به فکر عزت بویراحمد است باید خود و همفکران سیاسی اش از کاندیداتوری انصراف دهند و اجازه دهند کسی وارد مجلس شود که مشی اعتدالی و اصلاح طلبی نزدیک به دولت داشته باشد.

در واقع هدايت خواه بايد راهي را در پيش بگيرد كه بزرگواري براي عزت شهرستان هاي حوزه انتخابيه اش برگزيد و در واقع وقتي ديد نمي تواند در دولت يازدهم با مخالفت هايش كاري از پيش ببرد محترمانه و به نفع مردم كنار رفت تا فضاي خدمت رساني از مردم دريغ نشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=179125
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ديار زاگرس گفت:

    احسنت بر اين تحليل منطقي

  2. هم استانی گفت:

    اقای هدایت خواه چهره ملی و دوست داشتنی هست

  3. امورعشایر گفت:

    موحد با حضور هدایتخواه بایکت شد 

  4. شیرین بیان گفت:

    ای …….. بویر نيوز

  5. احسان جهانبازیان گفت:

    احسنت بر این قلم شیوا و رسا.انشاالله که بعضی ها سر عقل می آیند و ……

  6. saeid گفت:

    تحلیل واقع بینانه و کاملا درستی بود. باید اصولگرایان با توجه به شرایط همانند بزرگواری به خاطر عزت بویراحمد انصراف دهد.

  7. نويد گفت:

    با سلام خدمت همه!منطقي باشيد و بويراحمد همين هدايت خواهه ب اصطلاح افراطيو با اميركبيرتون مقايسه كنيد….

  8. ناشناس گفت:

    شک نکنین اقای هدایت‌خواه با حمایت از حاج روشنفکر کنار میرود

  9. علی گفت:

    شما با این همه تفاسیر بفرماییدکدام یک از کاندیداهای یاسوج درحد واندازه هدایت خواه می باشند . آنهایی که جز به خود نمی اندیشند شایستگی وکالت مردم راندارند.

  10. شاهین گفت:

    بویرنیوز کم به آتش فتنه بدم ، حزب الله بیدار است، گول سخنان شما رو دیگر کسی نخواهد خورد. مرگ بر فتنه گر، فتنه را از همین الان مردم با بصیرت می شناسند…

  11. ناشناس گفت:

    تحلبل بسیار منطقی بود

  12. مش رمضون گفت:

    یعنی ایفرمایی هدایت خواه کنار بگیرد به چه کسی رای بدیم ؟ مه فرد دیگری غیر از قوی خودش سراغ دارید؟ اگر منظورت همین نمایینده فعلی که خوتون ملاحظه کردید من ای چهار سال خوب همسو با دولت بی ودیدم چه کرد!!

  13. امیری گفت:

    نویسنده عزیز بسیار زیبا و دقیق تحی
    لیل کردن اگر هدایت خواه به فکر این مردم و پیشرفت منطقه است . وقتی میداند دولت مخالف تفکراتشون میباشد و هیچ خدمتی نمیتواند برای این شهرستا نها انجام دهد لازم به ذکر است ایشون در دوره ای خود که کشور پر از پول بود و نفت بشکه ای 100 دلار به فروش میرسید. هیچ خدمتی نتوانست بکند . حالا که وظعیت اقتصادی و تورم بیداد میکند و هیچ نفوذی هم نه در مجلس و نه در دولت دارد چطور میخواهد مارک عزت را به ما بچسپوند عزتی که به فکر من در 8 سال دوره ایشان به دست مدیران و مسولین نالایق ایشان کم رنگ شد . پس جناب هدایت خواه این دوره به اندازه همه دورهای شما کار انجام شده و خدمات بی منت نماینده دلسوز و زحمت کش بویراحمد و دنا را برای چند عدد رای زیر سوال نبر که فکر میکنم به دلیل زحمات بی دریغ این نماینده خدا جواب شما رو به بدترین شکل می دهد

  14. دهدشت گفت:

    هدایت خواه بایدبه نفع روشنفکربکشه کنارچون شکست تاریخی درانتظارشه باهمه تفاسیربوجودامده روشنفکرپیروزانتخابات خواهدبود 

  15. امیر گفت:

    واقعا احسنت.واقعا تحلیل منطقی هست.منطق را بپذیرین دوستان

  16. ناشناس گفت:

    نوشته زیبایی بود

  17. عالی گفت:

    بسیار شیوا و عالی نوشتی….

    دروووووووووووووووووووود.

  18. مسعود گفت:

    واقعا دست مریزاد….اقای هدایت خواه با نیروهایی مثل دانشی، ارژنگ، حسینی، خلقی پور که همه مخالف دولت اصلاحات هستند و عملکردشون جبهه اصولگر روو از چشم مردم انداخت میخواد چیکار کنه؟! اینهمه هم خودش و یارانش بر علیه استاندار(اون مطلب اقای خلقی پور)، دستاوردهای دولت و … حرف زدن آِا واقعا حضور ایشون منطقیه تو این دولت؟!!!! بری کنار بهتره به نظرم شما بیاین دیگه واقعا عزت ما نابود میشه…..

  19. یاسر گفت:

    حقیقتی است که امیدواریم اصولگرایان باور کنند .خصوصا استان محروم ما که نیازمند نماینه ای است که بتونه با دولت تعامل داشته باشه نه اینکه با تفکرات کاملا متفاوت با دولت مخالفت کنه و استان عقب گرد داشته باشه.

  20. بویراحمد گفت:

    آقای هدایت خواه دردوره هشت ساله اش فقط از جریان سیاسی اش در مجلس دفاع میکرد و آلت دست اصول گرایان رده بالای کشوری بودند، ایشون یادشون رفته بود که مردم انتخابشون کرده اند که از حقشون دفاع کنه، در دوره آقای احمدی نژاد که 700 میلیارد دلارد دولت درامد  داشت نتونستند کاری کنند حالا که دیگه کفگیر به ته دیگ خورده.

  21. منصف گفت:

    عالی بود 

  22. حامی استان گفت:

    حیثیت هدایتخواه در این دور بیشتر از دور قبل در خطره پس بهتره به نفع روشنفکر بره کنار 

  23. محسن گفت:

    بزارید بیاد تا بفهمد افکار افراطی وخشک مقدس جایگاهی بین نسل سوم ندارد

  24. همتی گفت:

    هدایت خواه تا اخر میماند چون خدایی هیچکس یارای رقابت بااوراندارد 

  25. محسن گفت:

    بگذارید بیاد تا بفهمه افکار افراطی جایگاهی نداره

  26. محمدرضا.مصلحی گفت:

    به نظر من ما فقط باید به این فکر کنیم که وزرای فعلی همه از سران فتنه اند و کسی را بفرستیم که حداقل بتواند حرف بزند و انها را رسوا کند و این شخص کسی نیست جز هدایت خواه . من اصلاح طلبم اما کاندید قوی نداریم اگر سید باقر موسوی بود میتوانست عزت را برگرداند ولی الان تنها گزینه ای که بتواند این کار را بکند دکتر هدایت خواه است 

  27. عاشق ولایت گفت:

    البته از این نوشته معلومه با ورود استاد به کارزار انتخابات ترس عجیبی بر جبهشون حاکم شده درود بر استاد هدایتخواه

  28. علی گفت:

    اسنت به این قلم جناب اقای هدایتخواه باید بخاطر عزت بویراحمد برود کنا ر بویراحمد نیاز به چهره جدید داره اقای روشنفکر از حمایت اقاشار مردم بویراحمد و دنا بر خوردار است پس برید کنار به نقع اقای روشنفکر عزتتان بیشتر است درووود بر این نطق زیبای بویر نیوز و درررود بر روشنفکر

  29. مجید گفت:

    لرز گرفتتونه
    نویسنده محترم خوت بهتر دونی شیر مردی مثل هدایت خواه نیسه

  30. حمید گفت:

    بنظرمن هدایت خواه وزارع دوتای شون به خاطر عزت بویراحمد کنار بکشند

  31. ایرانی زنده باد ایران گفت:

    نمیدانم چه تفکری این تحلیل واقع گرا را مطرح نموده قدرت و جلال بویراحمد به چنین نویسندگانی احتیاج دارد

  32. اصلاح طلب گفت:

    فقط هدایت خواه

  33. ناشناس گفت:

    محم رضا مصلحی مگه میشه اصلاح طلب بود و هدایت خواه رو انتخاب کرد!!!!!!!!!! خواهشا یه کم واسه تفکر خودتون و تفکر مردم و اذهان عمومی ارزش قائل باشید

  34. جعفری گفت:

    ایشون که دکتر نیستن. الکی نگین دکتر دکتر.

  35. سید گفت:

    احست به این تحلیل که خدا می داند تمیز و کامل بود.عالی گفتید.

  36. لوداب و دارشاهی گفت:

    اقای روشنفکر باید بخاطر دکتر کنار برود چون دکتر مسیر مجلس رامیداند.

  37. ناشناس گفت:

    بهتر است به نفع روشنفکر کنار بکشد

  38. ناشناس گفت:

    امیدوارم به نفع روشنفکر کنار برن

  39. بی طرف گفت:

    این آرزو را به گور خواهید برد . هدایت خواه با قدرت در صحنه حضور دارد .

  40. علی گفت:

    بهتراز هدایت خواه نیست ایشون واقعا عزت بویراحمد است در ضمن شما همه نظرات مخالفین خودتون را درج نمی کنید

  41. ایل نگین تاجی گفت:

    با سلام

    آقای مصلحی فرمایشات متین و منطقی ولی اسم یکی دیگرو که باید کنار بکشد نبردین…اقای زارع وضعش از اقای هدایت خواه بدتره..
    بذارین چهرهایی جدید بیان جلو شاید فرجی شد برای وضع حال بویراحمد و مدیرانش.با تشکر از بویر نیوز

  42. همشهری گفت:

    حقیقت داشت عالی بود

  43. سيامك. در گفت:

    به نظر من چندين ساله عزت بويراحمد و دنا به فنا كشيده شده ، اين  دوره بحث اصلاح طلب واصولگرا نيست آقاى روشنفكر از حمايت اكثريت مردم برخورداره پس افرادى كه اين دوره كانديد شدندحداقل به فكرخودنيستند به فكر  طرفدارانشان باشند..!مردم  بويراحمدو دنا فهيم هستند ديگه گول حرفهاى مفت را نميخورند، آگاه هستند!عاقلانه فكر كنيد كنار بكشيد.!
     بعدش تاريخ نشان داده چه كسانى شيرمردان بويراحمد بودند.

  44. مهدی گفت:

    حضور ایشون در انتخابات این دوره کاملا بی فایده هست بهترین راه اینه به نفع روشنفکر کنار بره 

  45. شهریار گفت:

    همشهریان عزیز، آقای هدایت خواه هشت سال نماینده استان در مجلس بودند، عملکرد و موضع گیری های ایشان در طول این دوازده سال اخیر به راحتی در دسترس است، ایشان نه تنها همسو با دولت تدبیر و امید نیستند بلکه به اسم حفظ ارزش ها، همیشه موضع گیری های مخالف و تندی با دولت و گفتمان اصلاح طلبی داشته اند و دارند. با این شرایط ایشان نمی تواند نماینده شایسته ای برای استان باشد.

  46. من گفت:

    هدایت خواه بهتر به جای مجلس به به همان شغل محترم انبیا بپردازه

  47. علی گفت:

    اینگونه تحلیلها بوی نفاق میدهد باید بدانیم شعور سیاسی مردم بسیار بالا رفته وخود میتوانند تصمیم بگیرند ضمنا هدایت خواه شخصیتی ملی میباشد وبه ای بیدها نمی لرزد وبرای عزت خاک خود جانفشانی خواهد کرد.

  48. ناشناس گفت:

    هدایت خواه اگر شکست هم بخورد ما دلخور از رایمان نیستیم ما فرزند تکلیف هستیم قطعا با روحیه ای که از ایشان سراغ دارم خود رابه آب وآتش نمی زند  دلخوش به خدمت درسنگری دیگراست.

  49. فرزاد گفت:

    تحلیل خیلی خوبی بود آفرین برنویسنده ومحقق این نشریه@

دیدگاه شما