یکشنبه 4 بهمن 1394 - 3:58

ماجرای ورود غلامرضا تاجگردون به “عزت بویراحمد”

بیکاری در گچساران از تمام کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است و همچنان کلنگ هیچ طرح اشتغال زایی در گچساران زده نشده

گروه سیاسی – غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت روز گذشته در جمع تعدادی از مردم به بیان مطالبی در خصوص عزت بویراحمد پرداخت.

به گزارش «بویر نیوز»، این روزها موضوع “عزت بویراحمد” به عنوان دستمایه برخی نامزدهای انتخاباتی در بویراحمد بشدت دنبال می شود و به نوعی توجیه ورود دوباره برخی از شکست خوردگان انتخابات نیز می شود.

پیرامون اظهار نظر تاج گردون درباره “عزت بویراحمد” و عقبه این سناریو مطالبی وجود دارد که پرداختن به آنها خالی از لطف نیست:

1 – مهم ترین محور انتقاد از غلام محمد زارعی توسط مخالفان ایشان، سفر دو تن از وزرا در 4 سال اخیر به گچساران بوده و این موضع را عاملی برای تضعیف بویراحمد به حساب می آوردند، و البته هیچکس به این موضوع توجه نمی کند که مسئولان به دعوت نماینده گچساران به آن شهر سفر می کنند در حالی که بارها مقامات دولتی نیز به دعوت زارعی به بویراحمد و دنا سفر کردند اما شاید چون این شهرستان مرکز استان است کسی به آن حساسیتی نشان نداد.

2 – در موضوع بودجه نیز بر اساس آمارهای رسمی شهرستان های بویراحمد و دنا 53 درصد از سهم بودجه کل استان را به خود اختصاص داده اند و تمام سالن های ورزشی که در بیش از 30 روستای بویراحمد و دنا فعال است از سهم نفت استان می باشد  در حالیکه کسی هیچ کاندیدای گچسارانی خرده نمی گیرد که چرا نفت گچساران در بویراحمد هزینه شود و لذا مهم ترین موضوع مخالفان ایشان موضوع سفرهای اخیر دو وزیر به گچساران است.

از طرفی کلنگ زنی راه آهن یاسوج در دولتی تدبیر و امید که بسختی حاضر به کلنگ زنی می شود آن هم با اعتبار 1000 میلیاردی خود گواهی بر تلاش مثال زدنی زارعی است در حالیکه این اتفاق را باید بزرگترین اتفاق عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

3 – موضوع مهم این است که تاج گردون به هر شکلی که توانسته ریاست کمسیون بودجه مجلس را کسب کند که البته سوابق 20 ساله تاج گردون در سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و معاونت این سازمان در دولت اصلاحات و ارتباطات فراوان در سطح تهران قبل از ورود به مجلس عملا ریاست ایشان بر کمیسون بودجه را توجیه می کند.

از طرفی به طور طبیعی رئیس کمیسیون بودجه از یکسری ارتباطات و ظرفیت های برخوردار است که همین عامل موجب شد ایشان بتواند از این ظرفیت به نفع خود استفاده کند و اگر ایشان در هر استانی و شهرستان دیگری بود هم این موضوع برقرار بود.

مثلا اگر نماینده نورآباد بود هم ممکن بود وزرا به دعوت ایشان بدون رفتن به شیراز به نورآباد سفر کنند و این موضوع نباید موجب ناراحتی کسی شود چرا که گچساران توسعه نیافته تر از بویراحمد و کهگیلویه است و باید تلاش کرد تا این منطقه به لحاظ داشتن نفت به حق واقعی خود برسد و از طرفی تاجگردون موج جدایی گچسارانی ها از استان را در مقاطعی حمایت کرد.

اینکه قدرت و توان تاجگردون را عده ای بخواهند توجیهی برای ضعف زارعی و بدتر از آن، تهمت رفتن “عزت از بویراحمد” بنامند نه تنها ناسپاسی در حق زارعی و حسادت به تاجگردون، بلکه خیانت به تمام مردان و زنانی است که برای “عزتمندی و آبرومندی” سرزمین پرافتخار بویراحمد تلاش کرده اند و این واژه مصداق توهین به حیثیت و شرافت مردم این سرزمین است که جا دارد حساسیت های مسئولان به آن افزایش یابد که مبادا بخاطر برخی بخاطر انتخابات و تخطئه رقیب عزت و اعتبار مردم منطقه ای را دستمایه هجمه قرار دهند.

4 – اما ایراد بزرگ تاج گردون و نقدی که همواره بر وی وارد بوده این است که تاج گردون از فرصتی که در اختیار داشت، خوب استفاده نکرده و نمی کند و خود را در حصار قومیتی و منطقه ای گرفتار کرده و بعضا کدهای اشتباه برخی مشاوران به ایشان داده و از طرفی تحمیل مدیران ضعیف نیز هم به تاجگردون ضربه زده و هم به گچساران و استان، که ضعف این مدیران باعث بروز موج انتقادات شد.

5 – بیکاری در گچساران از تمام کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است و همچنان کلنگ هیچ طرح اشتغال زایی در گچساران زده نشده مگر پتروشیمی که روند پیشرفت آن بسار کند است در حالی که در بویراحمد چند کارخانه فعال و بازگشایی شد.

شاید اگر تاجگردون از توان خود بیش از اینها می توانست در ارتقای فرزندان منطقه خویش و کل استان استفاده کند و در انتصاب مدیران کشوری همت می گمارد و آنها نیز در توسعه این بخش از استان به داد جوانان می رسیدند، اکنون هجمه مخالفان مشترک وی و زارعی به قدری نبود که تاج گردون مجبور شود به صراحت از این مباحث انتقاد کند و نسبت به آن موضع بگیرد.

6 – شاید منطقی و ماندگاترین سخنی که تاکنون از یک کاندیدای انتخابات شنیده باشیم این بخش از سخنان تاج گردون است که گفت “چه معنایی دارد عده ای برای کسب ۲ رای می خواهند عزت بویراحمد را به زیرسوال ببرند؟ و اما ما معتقدیم کهگیلویه و بویراحمد همیشه عزت دارد و عزت و بویراحمد باهم معنا پیدا می کنند و مکمل همدیگر هستند.”

این جملات از آن جهت ماندگار هستند که این انتخابات و انتخابات های بعد هم تمام می شود و همواره همچون سی سال گذشته عده ای راضی و ناراضی وجود دارد اما در هیچ دوره ای به “عزت” و سربلندی هیچ مردمی دستمایه رسیدن برخی افراد به منافع جناحی اشان نشده بود هر چند خود این افراد هم آزمون پس داده اند و نباید اجازه داد این واژه توهین آمیز به بویراحمد برای رسیدن یا نرسیدن شخصی به کرسی مجلس رواج داده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=178504
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تاج گردون داره برای هدایتخواه تبلیغ می کنه

  2. ناشناس گفت:

    شعارجدید روه روه اگه ایتری امسال بوه

  3. هم استانی گفت:

    تاج گردون نماینده فعال استان است و برای کل استان تلاش میکند و قطعا برای حوزه انتخابیه اش بیشتر .
    عزت و اقتدار استان و بویراحمد را قاطی این مسائل نکنید

  4. منبع آگاه گفت:

    عزت بویراحمد توسط تیم بهرامی و به دستور اتاق فکر هدایت خواه مطرح شد تا با این حربه بتوانند زارعی را از دور خارج کنند کما اینکه با آمدن سیدباقر همه از دور خارج می شوند و اگر سید نیاد بر اساس کدهای اصلاح طلبان شاخص بازهم زارعی پیروز است.

  5. احسان جهانبازیان گفت:

    احسنت واقعا عالی و به جا نوشتید .هر چند که مردم فهیم و باشعور بویراحمد و دنا می دانند که اتاق فکر کاندیدای دولت نه ملت(هدایتخواه) و بهرامی در صدد ضربه زدن به بزرگ مرد کارآمد حاج زارع هستند .انشاالله که در سایه الطاف حضرت زهرا چوبش را میخورن که بردن آبروی مومن گناهی نابخشودنی هست

دیدگاه شما