جمعه 2 بهمن 1394 - 7:02

آیا 5+1 به میثاق نامه انتخاباتی خود در کهگیلویه وفادار می ماند؟

در این مرحله آقای دکتر فیاض بخش و حجت الاسلام والمسلمین کریمیان به این مصوبه احترام گذاشته و به صحنه انتخابات ورود پیدا نکردند .

امیر رضا محمدی در مطلبی که برای بویرنیوز ارسال داشته آورده است: چندیست که در فضاهای مجازی و رسانه های تحلیلی و خبری سخن از اخلاق اسلامی به میان می آید و چه خوب است که فضای سیاسی و انتخاباتی کشور و بالاخص کهکیلویه بزرگ نیز با مکارم اخلاق که مورد تاکید پیامبر عظیم الشان اسلام ، ائمه اطهار و همه بزرگان دینی است آمیخته شود . استان کهکیلویه و بویراحمد بدلیل بافت قومی و قبیله ای و فضای سنتی و ارتباطات گسترده مردم و مناطق با یکدیگر همواره از بد اخلاقی و بدعهدی سیاسیون روی گردان بوده و خواهد بود .
اکنون که پس از ثبت نام عده کثیری از اشخاص محترمی که در خود توانائی خدمت به مردم شریف منطقه را احساس کردند و طی فرایندهای قانونی برخی از این عزیزان از فیلتر هیئت های محترم اجرائی و نظارت گذشتند می طلبد که با حسن رفتار و رعایت مر قانون هم توسط افراد حائز صلاحیت و هم عزیزانی که به هر نحو صلاحیت ایشان احراز نگردید و حضورشان در صحنه انتخابات منتفی شده است زمینه ایجاد شور و نشاط در جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات هرچه بیشتر فراهم گردد .
از حدود یکسال و اندی قبل برخی از سیاسیون معتدل و مقبول حوزه کهکیلویه بزرگ برنامه ای مدون را طراحی و با برگزاری جلسات متعدد نسبت به رصد و تصمیم گیری نحوه ورود به فضای انتخاباتی این حوزه انتخابیه به بحث و تبادل نظر پرداختند ، ترکیبی که بعدها در فضاهای مجازی به گروه  ۵+۱  مشهور شد .
پس از بررسی همه جانبه و مطالعه شرائط سیاسی و تحرکات انتخاباتی و انجام تحقیات میدانی ، این بزرگواران تمهیداتی اندیشیدند که باید هم خود و هم هوادارانشان مروری بر مصوبات و تعهدات آن نشست ها داشته باشند .

هرچند عده ای که از ایجاد این ترکیب سیاسی دچار سر درگمی و گاها عصبانی شده بودند سعی بر این داشتند که در جامعه اینچنین القا کنند که این ترکیب محکوم به شکست خواهد بود و خروجی مثبتی نخواهد داشت اما باید اذعان داشت که اتفاقا تا این مرحله از انتخابات اعضاء محترم این گروه در چارچوب مشخص شده ای که پیش بینی شده بود قدم برداشتند و همه معادلات سیاسی این حوزه انتخابیه و بدون شک حوزه های دیگری نیز به ادامه مسیر پیش بینی شده گره خورده است .
برای آن دسته از کسانی که از بدو تشکیل گروه موسوم به ۵+۱ شروع به شایعه پراکنی و ایجاد یاس و ناامیدی می نمودند باید عرض نمائیم که این گروه ترکیبی از چهره ها و اشخاصی بود که سالها به خدمت رسانی صادقانه به منطقه مشغول بوده اند .
از مصوبات این نشستهای متعدد این بود که برای جلوگیری از بحث تعدد کاندیداها به جمع بندی کاملا مثبتی رسیدند و به صراحت مصوب گردید که پس از پروسه ای مبتنی بر آمار و نظرسنجی و تحقیقات مستند ، آقایان دکتر تقوی ، سردار هاشمی و دکتر مژدهی پور برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نمایند تا پس از نظرسنجی مجدد هرکدام از این سه بزرگوار اقبال عمومی بیشتری داشته باشد در صحنه بماند . در این مرحله آقای دکتر فیاض بخش و حجت الاسلام والمسلمین کریمیان به این مصوبه احترام گذاشته و به صحنه انتخابات ورود پیدا نکردند .

در کنار این مصوبه یک مصوبه دیگر نیز توسط اعضا گذرانده شد مبنی بر اینکه جناب آقای سید محمد موحد پیگیریها و رایزنی های خود را برای رفع موانع حضور خود که در انتخابات مجلس هشتم بوجود آمده بود ادامه دهد و در صورت گرفتن نظر مثبت شورای محترم نگهبان توسط ایشان ، سایر کاندیداهای این تشکیلات به حمایت از وی صحنه رقابت را ترک کنند . اکنون آقای مژدهی پور از حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری کاندیدا شد ، متاسفانه سردار هاشمی با تصمیم هیئت نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شد ، آقای دکتر تقوی هم از فیلتر هیئتهای اجرائی و نظارتی گذشت .

سید محمد موحد با رایزنی و پیگیریهای مداوم با ارائه اسناد و مدارک مستدل حقانیت خود را مجددا به اثبات رساند و تاییدیه صلاحیت خود را شورای نگهبان دریافت نمود که موجی از شادی و امید را در منطقه به همراه داشت . با توجه به وضعیت خاص کشور و منطقه می طلبد سایر مصوبات این گروه نیز اجرائی گردد . مصوباتی که طی یک صورتجلسه با امضای همه عزیزان نهائی گردید و میتواند وضعیت به ظاهر مبهم سیاسی کهکیلویه بزرگ را به سوی روشنی هدایت نماید . اینجاست که باید به مطلع سخن خود در صدر همین مقاله برگردیم و اخلاق اسلامی و سیاسی را متذکر شویم .

عمل نکردن به تعهدات آنهم تعهداتی که چهره های فرهیخته و متشرع و متدین در حضور کلام الله مجید قسم یاد نمودند و امضاء کردند موجب رویگردانی مردم از اینان خواهد شد . اکنون که تا این مرحله همه این عزیزان به تعهدات خود عمل نمودند چنانچه مصوبه دیگر آن را که در حضور کلام الله مجید قسم یاد نمودند و امضاء کرده اند را عملیاتی نکنند هم در پیشگاه خداوند و کتاب الهی سرافکنده خواهند شد و هم باعث دلسردی جامعه از نخبگان میشوند و هم شکست وحذف قطعی خود را از صحنه سیاسی و اجتماعی رقم می زنند .

مردم مقید به اصول اسلامی و متدین کهکیلویه ، بهمئی ، لنده و چرام از افرادی که اصل این صورتجلسه را در اختیار دارند  توقع موکد دارند که در صورت عدم پایبندی برخی به این تعهدات و زیر پا گذاشتن آن منتشر نمایند تا مردمی که خود تمام زندگیشان با مسائل شرعی و اعتقادی پیوند مستحکم خورده است یقین پیدا کنند که کسانی در همین اوایل کار به هیچ قول و قراری و حتی به قسم جلاله و کتاب الهی که منشور زندگی هر مسلمانی است اعتنا نمی کنند و پایبند نیستند فردا نیز نمیتوانند به وعده ها و شعارهای انتخاباتی خود جامه عمل بپوشانند .

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=178300
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فکور گفت:

    باتوجه به شرایط آقای موحداین دوره همه راه رابرای اشان مساعدکننددورهای بعدبرای دوستان//

  2. موسوي گفت:

    سردار سازنندگي بايد بيايد در صحنه چون مردم ازبه او احتياج دارن وضعيت مردم  و شهر رو ميبينه كه واجب شده بياد وگرنه ايشان بالاتر از نمايندگي لياقتشه 

  3. ناشناس گفت:

    عشق فقط سردار.ایشاله سردار میاد و خودش هم با قاطعیت کامل به بهارستان میره

  4. دوست دار هاشمي گفت:

    در اين دوره هيچ كس به جز عدل هاشمي لياقت مجلس را ندارد ،تو اين ٢٠ سال چه گلي به سر مردم زده تمام جوانان از بيكاري نابود شدن

  5. اصلاحات گفت:

    اجماع اصلاحات فقط دکترعلیزاده آرند
    وکیلی برجسته وتاجگردونی دیگربرااستان

  6. کهگیلویه گفت:

    با آمدنت سردار بزرگ حاج عدل هاشمی کهگیلویه آباد میشود به اندازه دوتا چشمانم بهت ایمان دارو.درود بر مرد عمل حاج عدل هاشمی پور

  7. زهرا گفت:

    با آمدنت سردار بزرگ حاج عدل هاشمی کهگیلویه آباد میشود به اندازه دوتا چشمانم بهت ایمان دارو.درود بر مرد عمل حاج عدل هاشمی پور

  8. نیما گفت:

    ایشالا که سردار بزودی میاد ..میاددددددد

  9. مرضیههههههههه گفت:

    به امید پیرووووووووووزی سردار عزیز 

  10. سید گفت:

    هر کس دیگه  بخواهد پیمان نامه را نپذیرد یا در جایی قسم خورده باشه وبهش عمل نکرده باشه به چه درد مردم می خوذرد هیچ کس یارای مقابله با موححححححححححححححدرا ندارد هرکی میخواد باشه 

  11. ستار گفت:

    فقط موحدددد

  12. ناشناس گفت:

    ماهمه به موحد رای میدیم

  13. ناشناس گفت:

    موحد انشاالله میاد و مشکلی هم برا سردار به وجود نمیاد 

  14. ناشناس گفت:

    موحد بیا منتظرتیم

  15. مریم گفت:

    درود برسردار سازندگی درود ان شاالله موفق میشی

  16. بنی لو گفت:

    فقط موحد

  17. ناشناس گفت:

    امیدوارم دوباره سید بیاد واقعا به تونیازمندیم سناتور 

  18. اصول گرای لنده گفت:

    حقیقتا خیلی ها منتظرم حاج اقا موحد هستندبیا موحد عزیز که منتظرتیم

  19. اجماع گفت:

    به امید خدا و با همت و اجماع جریان اصلاحات این بار چهره ی موفق ملی و شخصیتی مردم دار وشایسته (حاج يارنسب)را انتخاب و راهی بهارستان خواهند کرد وشکستهای متوالی اصلاح طلبان را جبران خواهند کرد

دیدگاه شما