سه شنبه 29 دی 1394 - 3:42

نطق نماینده بویراحمد در مجلس؛ تبریک هسته ای، انتقاد تند از دولت گذشته و مسئولان سابق استان و مطالبات مردم بویراحمد از دولت

البته اقدامات ارزنده در زمینه توسعه و اصلاح شبکه های برق، روشنایی معابر و برخورداری مردم از پایداری برق در 2 سال اخیر قابل تقدیر است.

گروه سیاسی – غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد دنا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک موفقیت هسته ای با انتقاد از عدم محرومیت زدایی در دوران افسانه ای 700 میلیارد دلاری درآمد نفت در دولت گذشته، به ارائه گزارشی از حدمات دولت تدبیر و امید در حوزه انتخابیه اش پرداخت و از وزاری دولت یازدهم پیگیر برخی امورات شد.

به گزارش «بویر نیوز»، متن کامل نطق غلام محمد زارعی در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به پیشگاه مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار (علیه السلام)

و با سلام و درود به ارواح طیبه شهیدان و امام شهیدان و آرزوی سلامتی و طول عمر با برکت برای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

این روزها مسلمانان عالم بالاخص شیعیان سراسر دنیا حرکت شرم آور و صبوحانه رژیم سفاک عربستان سعودی در به شهادت رساندن روحانی مجاهد و مظلوم شهید نمر بود که حاکی از تزلزل و بی ثباتی و تشویش درونی سردمداران این رژیم در ادامه جنایات فجیع، کارشکنی در مذاکرات هسته ای و حمله به یمن و کشتار بیرحمانه زنان و کودکان کشورهای اسلامی است.

46381_340

همکاران عزیز، نمایندگان محترم؛

خوشبختانه صبر و شکیبایی ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر توطئه های استکبار و صهیونیسم جهانی با هدایت های دائمی و مستمر مقام معظم رهبری و مجاهدت های خستگی ناپذیر تیم دیپلماسی به پیروزی دیپلماسی منجر شد.

بدون شک اجرای برجام حقانیت ایران اسلامی را به جامعه جهانی نشان داد و خط بطلانی بر ادعاهای باطل دشمنان نظام جمهوری اسلامی کشید، که جای دارد این پیروزی را به دولتمردان، تیم مذاکره کننده و مردم ایران اسلامی تبریک عرض کنم.

امید است با اجرایی شدن برجام امکان سرمایه گذاری خارجی در کشور تبدیل و زمینه برای جلب سرمایه گذاران در بخش های مختلف فراهم و بستر فعالیت های اقتصادی سالم و توسعه یافته بیش از پیش فراهم شود.

همکاران عزیز؛

ملت ایران من از سرزمین غیرت، آب و آفتاب از دیار دنای همیشه استوار و از خطه سر سبز کهگیلویه و بویراحمد مهد دلیر مردان و شیر زنانی با شما صحبت میکنم که تاریخش سراسر افتخار و متاسفانه محرومیتش تاریخی و علیرغم منابع فراوان آب با 10 درصد از منابع کشور، 25 درصد از منابع نفت و گاز، معادن غنی، جنگل های انبوه، مناطق گردشگر پذیر، رویش گیاهان دارویی در حد 25 کشور دنیا، غبار محرومیت بر سیمای آن هنوز سایه افکنده و در دوران درآمد افسانه ای 700 میلیارد دلاری نفت با بی مبالاتی و عدم پیگیری مسئولین ذیربط از محرومیت خارج نشد.

اما با نیایت الهی و همکاری مسئولین محترم در حال حاظر تحولات قابل توجهی در در زمینه های عمرانی در دست اجراست که امیدوارم بتواند با تداوم آن محرومیت را به توسعه و پیشرفت مبدل کنیم.

جناب دکتر آخوندی؛

وزیر محترم راه و شهرسازی، حین توجه شما به زیر ساخت های ارتباطی استان قابل تقدیر است، شروع عملیات اجرایی پروژه بزرگ راه آهن یاسوج، طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج، توسعه فعالیت های راه سازی در محورهای اصلی و روستائی که قابل مقایسه با گذشته نیست، جلوه هایی از توسعه و پیشرفت را به نمایش گذاشته که نیازمند حمایت بیشتر برای تحقق خواسته ها و آروزهای همیشگی مردم و کمک به بهبود محورهای مواصلاتی جنوب به شمال و مرکز کشور خواهد بود.

ضمناً بیمارستان 250 تختخوابی یاسوج با پیشرفت 70 درصدی در سال جاری از دو محل اعتباری داری 25 میلیارد تومان اعتبار است که درخواست دارم با تخصیص مناسب ئ کافی این پروژه به اتمام برسد.

جناب آقای مهندس چیت چیان؛

وزیر محترم نیرو، حضرتعالی به صورت کامل در جریان ظزفیت های بی نظیر شهرستان های بویراحمد و دنا و همه استان در زمینه منابع آب و خاک هستید، متاسفانه علیرغم تامین 10 درصد از منابع آب کشور در این استان، همچنان از بی عدالتی در تخصیص سهمیه، عدم توجه به به مهار آب و عدم بهره مندی اراضی حاصلخیز و مستعد کشاورزی از سهمیه آب در رنج است!

سوال اساسی این است که آیا توجه به سرشاخه ها، تخصیص عادلانه سهمیه از منابع آب، بهره مندی از منابعی که در سرزمینمان استحصال می شود درخواستی به دور از حق و عدالت خواهد بود؟ لذا مصرانه درخواست دارم که به این خواسته به حق توجه شود و با تامین منابع اعتباری و تسهیل عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از همه ظرفیت های خدادادی در رفع محرومیت، حداکثر استفاده به عمل آید.

ضمنا مدت هاست که مجوز احداث سیکل ترکیبی فیروزآباد یاسوج دریافت شده اما متاسفانه علیرغم پیگیری های مستمر، سازمان توزیع برق ایران در زمینه اجرایی کردن این مهم توجهی نکرده و این پروژه بسیار مهم بلاتکلیف مانده است.

انتظار ما دارم با حمایت ویژه حضرتعالی اجرایی گردد.

البته اقدامات ارزنده در زمینه توسعه و اصلاح شبکه های برق، روشنایی معابر و برخورداری مردم از پایداری برق در 2 سال اخیر قابل تقدیر است.

ضمناً پروژه های بهسازی مجتمع های آب رسانی در مناطق روستائی محروم استان من جمله لوداب و چین و سایر حوزه ها با سرعت بسیار کندی در حال اجرا است و این درحالیست که میان این همه منابع آب، مردم از آب آشامیدنی محروم و همراه گلایه مند هستند، لذا تخصیص اعتبار اختصاصی از طریق صندوق توسعه ملی و یا هر محل دیگری به شدت مورد تقاضا است.

جناب آقای زنگنه وزیر محترم نفت؛

دستورات دقیق و دلسوزانه جنابعالی در اولویت بخشی به توسعه میدان گازی مختار با پیگیری های سال گذشته بالاخره نتیجه داد و این میدان گازی جزو 4 میدان اولویت دار وزارت نفت معرفی گردید.

مردم دیارم انتظار دارند که با دستورات مؤکد حضرتعالی به سرعت شاهد اجرایی شدن عملیات نهایی اکتشاف و توسعه همزمان این میدان گازی باشند، زیرا توسعه با سرمایه گذاری ممکن خواهد بود و رفع بیکاری بوسیله همین ظرفیت ها ممکن خواهد شد.

جناب آقای دکتر هاشمی؛

وزیر محترم بهداشت و درمان خوشبختانه درخواست های تقدیمی به جنابعالی تبدیل به نتایج مطلوب و ارزنده ای شد، من جمله آماده بهره بردای شدن مرکز جراحی قلب یاسوج، مرکز پیشرفته سی تی اسکن یاسوج، کلینیک درمانی یاسوج و اختصاص 9 آمبولانس به این حوزه از مجموع 15 آمبولانس اختصاص یافته به استان، لذا بهره برداری از هرکدام از این پروژه ها با حضور جنابعالی دستاوردهای درمانی فراوانی خواهد داشت که امیدورام در اولین فرصت ممکن حاصل شود.

ضمناً آغاز عملیات اجرایی بیمارستان های دنا و پاتاوه که با همت حضرتعالی مجوز آنها از سوی مرکز گسترش صادر شد موجب دسترسی مناسب مردم به مراکز درمانی خواهد بود که انتظار دارم در اعتبارات سال 95 به این مهم توجه شود.

جناب آقای مهندس تابش؛

ریاست محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تلاش های همکاران جنابعالی، همت مردم، دهیاری های شهرستان های بویراحمد و دنا تحول مثال زدنی و جهادگونه ای را در بهسازی و عمران و آبادانی مناطق روستائی فراهم کرد، رضایتمندی، ایجاد امید و نشاط در مردم به وجود آمده که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

امیدوارم بدون توجه به کارشکنی های جهت دار این روند را ادامه داده و بتوانیم شاهد رفع محرومیت های سابق از روستاهای استان باشیم زیرا 1 و نیم میلیون متر مربع بهسازی و آسفالت انجام شده در شهرستان های بویراحمد و دنا معادل سالها کار بهسازی روستائی در گذشته است.

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی؛

وزیر محترم کشور، همکاری های دلسوزانه جنابعالی در تحقق پیگیری های فراوان در تبدیل شهرستان های مارگون و لوداب و بخش های تابعه قابل تقدیر است، امیدوارم با اوامر مؤکد جنابعالی مردم شهید پرور و همیشه در صحنه آن مناطق شاهد جشن اعلام شهرستان های موصوف باشند.

ضمناً شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جزو شهرهای با نرخ مهاجر پذیری بالا و دارای جمعیت قابل توجه حاشیه نشینی، به دلیل نداشتن درآمد کافی از توسعه زیرساخت های مربوطه محروم مانده، درخواست دارم به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته با عنایت های کامل من جمله منابع مالی، زمینه اجرای طرح های عمران شهری فراهم شود.

جناب آقای مهندس نعمت زاده؛

جنابعالی کاملا واقف هستید که سهم استان از صنعت سهم بسیار ناچیزی است، این امر موجب تشویق بیکاری و بالطبع افزایش تعداد جوانان تحصیل کرده است.

خوشبختانه با همکاری ارزنده جنابعالی زمینه اجرای بزرگترین پروژه فولاد خاورمیانه با سرمایه گذاری قریب به 800 میلیارد تومان میتواند زمینه انقلاب صنعتی استان را فراهم کند و آماده افتتاح با حضور جنابعالی است، امیدوارم این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود و زمینه این کار بزرگ در استان فراهم شود، به اجرا برسد.

جناب آقای مهندس حجتی؛

وزیر محترم جهاد کشاورزی، همانطور که قبلا به حضور حضرتعالی ارائه شد علیرغم آب فراوان و زمین مناسب بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی به صورت دیم با بهره وری کم و غیر اقتصادی مورد استفاده قرار میگیرد که خوشبختانه با برنامه ریزی لازم و تامین اعتبار مورد نیاز و بعضاً شروع عملیات اجرایی بیش از 2 هزار هکتار از این اراضی تغییر وضعیت داده خواهند شد.

ضمناً علیرغم مکاتبات و دستور مستند حضرتعالی آب رسانی به اراضی کشاورزی دشت های نقاره خانه، دروهان و گردوه هنور آغاز نشده که انتظار دارم به طور جدی مورد تاکید قرار گیرد.

ضمناً لازم میدانم ضمن قدردانی از مردم شریف بویراحمد و دنا و تقدیر از دعای خیرشان، تلاش برای تحقق وعده ها را دوچندان کنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=177812
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بسیج گفت:

    الله اکبر،یا زهرا

    درود بر تو مرد غیور بویر احمد

دیدگاه شما