شنبه 12 دی 1394 - 22:43

پیام مهم انصراف بزرگواری به برخی کاندیداهای مجلس

عدم همسویی بزرگواری با دولت روحانی باعث شد تا وی علیرغم همه مناسبت های خاص استان و وابستگی های سببی و نسبی و حتی ارتباط قومیتی با استاندار، نتوانست آن نماینده سابق باشد.

گروه سیاسی – کمتر از دو ماه دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و امید است در انتخاباتی پرشور و سالم، مردم کسی را برگزینند که بتواند با استفاده از ظرفیت و پتانسیل نمایندگی بیشترین کمک را به توسعه مناطق انجام دهد.

به گزارش «بویر نیوز»، مدت ها پیش بود که بزرگواری اعلام کرد، دیگر کاندیدای مجلس نخواهد شد و دلایل آن را فضا دادن به سایر نخبگان و همچنین فرصت کافی 8 سال نمایندگی دانست و البته بزرگواری مردانه بر عهد خود ایستاد و علیرغم همه فشارها و درخواست هایی که از وی شد، کاندیدا نشد.

عموما تحلیل ها بر این پایه بود که بزرگواری شرایط رای آوری را نداشت و خداحافظی محترمانه از کرسی مجلس را برگزید، که دلایل ایجاد شرایط ریزش شدید آرای وی نیاز به واکاوی دارد.

می توان بهار ریاست جمهوری روحانی را خزان نمایندگی بزرگواری در مجلس دانست. با شروع بکار دولت یازدهم ناینده کهگیلویه بزرگ عملا نتوانست نقش مهمی در اتفاقات ایفا کند و علیرغم همه فشارهایش بیشتر ناظر اتفاقات بود.

بزرگواری از حیث نطق در مجلس، تذکر به دولتی ها، موضع گیری سیاسی و برخورداری از سایر تریبون های نمایندگی از فعال ترین نمایندگان کشور بود، بطوریکه دو نماینده دیگر استان با وی قابل قیاس نبودند اما باید پرسید سود و دستاورد نطق های بزرگواری چه بود!

بزرگواری بارها نطق کرد، تذکر داد، موضع گرفت و حتی در برخی اوقات که پایداری های مجلس نمی خواستند حرفی را بزنند وی بر عهده گرفت و حتی به “چماق لری” هم تهدید کرد اما دستاوردی از این قبل برای مردم شهرستانش نداشت و به همین علت بود که دیگر نخواست مورد آزمون آنها قرار گیرد.

عدم همسویی بزرگواری با دولت روحانی باعث شد تا وی علیرغم همه مناسبت های خاص استان و وابستگی های سببی و نسبی و حتی ارتباط قومیتی با استاندار، نتوانست آن نماینده سابق باشد.

در واقع تقابل بزرگواری با دولت باعث شد تا وی در دو سال اخیر نقشی در عزل و نصب ها، دریافت و توزیع بودجه، طرح های بزرگ عمرانی و اقتصادی و حتی سفر مسئولان کشور نداشت و در واقع نتوانست امتیازی از دولت یازدهم برای مردم و هوادارنش بگیرد.

با این تفاسیر و رجوع مجدد به یادداشت بزرگواری می توان مهمترین پیام سیاسی یادداشت خداحافظی وی را مهیا نبودن شرایط نمایندگی برای مخالفان سرسخت دولت دانست که البته ربطی به دولت و دوره مجلس ندارد و امری معمول در همه ادوار است.

شکی نیست بزرگواری در صورتی که شرایط را مهیا می دید کرسی مجلس را از دست نمی داد اما با این اقدام هم زمینه را برای خدمتگذاری به مردم فراهم کرد و هم به سیاسیون رساند که زمینه برای مخالفان دولت مساعد نیست که مردم نیز نباید به این موضوع بی تفاوت باشند.

یقینا فداکاری بزگواری برای مردم قدرشناس استان توسعه نیافته کهگیلویه و بویراحمد فراموش نمی شود چرا که وی بخوبی می دانست استان به توجه دولت نیاز دارد و از طرفی دولت نیز به نمایندگان مخالف امتیاز نمی دهد پس از اجازه داد تا مردم انتخاب مجددی داشته باشند.

لذا بزرگواری برای سایر نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات که از نظر گرایش سیاسی مثل او هستند این پیغام را رساند که اگر شما هم دلی در گرو توسعه منطقه خود دارید همچو من نیایید که بهتر از من نمایندگی نخواهید کرد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=175479
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کهگیلویه گفت:

    زنده باد بزرگواری عزیز

  2. سرچشمه طسی گفت:

    غیر ازاین از سید سادات انتظار نمیرفت.بزرگواری باتفکر پکش سالهای سال در قلب مردم خواهند ماند وبعدها از بزرگواری وخدماتش بیشتر بیشتر خواهیم شنید

دیدگاه شما