سه شنبه 8 دی 1394 - 10:28

افشا گری جاوید از مسئولان کم کار پروژه بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج

شهردار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج تاکنون نسبت به توقف ساخت و ساز پروژه بیمارستان 200 تختخوابی شهر یاسوج هیچ اقدامی نکرده و مسئولان بهتر است به جای سهل‌انگاری گناه خود را به گردن دیگران نیندازند.

به گزارش بویرنیوز؛ محمدعلی جاوید ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری نسبت به صدور مجوز پروانه‌های ساختمانی طبق قانون و ضوابط شهرسازی اقدام می‌کند، اظهار داشت: مالک موظف است قبل از هر گونه عملیات عمرانی مدارک و مستندات لازم را جهت صدور پروانه ساختمانی به شهرداری ارائه دهد.

شهردار یاسوج با اشاره به برخی اظهارنظرهای مسئولان در خصوص جلوگیری شهرداری یاسوج از ساخت و ساز بیمارستان 200 تختخوابی شهر یاسوج ابراز داشت: شهرداری یاسوج تاکنون نسبت به توقف ساخت و ساز پروژه بیمارستان 200 تختخوابی شهر یاسوج هیچ اقدامی نکرده و مسئولان بهتر است به جای سهل‌انگاری گناه خود را به گردن دیگران نیندازند.

وی با بیان این‌که تاکنون هیچ‌گونه مدارک و مستنداتی از طریق بیمارستان، سازمان مجری یا مسکن و شهرسازی به شهرداری ارسال نشده است، گفت: علیرغم اینکه شهرداری برابر ماده 100 قانون شهرداری‌ها می‌توانست مانع ادامه اجرای عملیات ساختمانی بیمارستان 200 تخت خوابی یاسوج شود ولی با این وجود از شروع عملیات ساختمانی این طرح تاکنون هیچ‌گونه ممانعتی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

شهردار یاسوج با بیان اینکه طرح بیمارستان 200 تختخوابی شهر یاسوج طرحی عمومی و عام‌المنفعه بوده و شهرداری نیز به عنوان مجری انجام چنین طرح‌هایی برای شهروندان فعالیت‌های و برنامه‌های زیادی از گذشته تاکنون داشته است، افزود: برای صدور پروانه و پرداخت عوارض ساختمانی این طرح اکنون و هم در زمان شهرداران قبلی هیچ‌گونه سخت‌گیری صورت نگرفته است.

جاوید با تأکید بر اینکه در صورت اجرای قانون شهرداری می‌تواند همه عوارضات ساختمانی برای صدور پروانه را اخذ و از ادامه روند اجرای هر طرحی جلوگیری کند، گفت: مجموعه شهرداری یاسوج در خصوص طرح بیمارستان 200 تختخوابی شهر یاسوج تاکنون هیچ‌گونه سخت‌گیری نکرده و تنها درخواست شهرداری از متولیان احداث این طرح ارائه مصوبات لازم برای صدور پروانه ساخت است.

شهردار یاسوج با بیان اینکه ما خارج از چارچوب قانون نمی‌توانیم عوارضی اعمال کنیم، اظهار داشت: مبلغ عوارض بر اساس تعرفه عوارض محلی شورای اسلامی شهر، تعرفه حوزه شهرسازی، ضوابط طرح تفصیلی، تاییدیه کمیته تطبیق فرمانداری و سقف زیربنا، تراکم تا سطح اشغال و سطح طبقات محاسبه می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کل ملک دارای سند مشاع است و بعد از ارائه دادن مستندات قانونی در ارتباط با مالکیت سازمان علوم پزشکی، مستنداتی ارائه شده و مشخص شد که بین تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مالکیت بحثی وجود دارد و بخشی هم مربوط به دانشگاه است و سند باید تفکیک شود باید مستندات جهت صدور پروانه به شهرداری ارائه شود.

وی با بیان اینکه شهرداری خود به دنبال اجرای امورات عام‌المنفعه است، افزود: ما حتی شاهد اجرای عملیات بیمارستان‌های خصوصی در حال احداث بدون صدور مجوز پروانه ساختمانی هستیم که شهرداری هیچ گونه ممانعتی از ادامه روند اجرای کار آنها به عمل نیاورده است.

جاوید افزود: ما شرایط را می‌سنجیم، اگر دستگاهی توانایی پرداخت عوارض ملک را داشته باشد و از این کار ممانعت کند از طریق قانون و طبق کمیسیون ماده 77 اقدام می‌کنیم و در صورتی هم که ببینیم پیشرفت فیزیکی کار با پرداخت عوارض به تأخیر می‌افتد الزاما با دستگاه اجرایی کنار می‌آییم تا زمانی مشخص بتواند عوارض خود را پرداخت کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=175101
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهندس ناظر گفت:

    ظاهرا شهردار محترم در جریان نیستند که این ملک و این پروژه متعلق به مسکن و شهرسازی هست. و اون بحث مالکیت مربوط به تامین اجتماعی و پزشکی قانونی داستان دیگری بوده که ربطی به عوارض این بنا ندارد. مشکل از اینجاست که شهرداری از پیمانکار پروژه و سازمان مجری یعنی مسکن و شهرسازی طلب کل عوارض سالهای گذشته اونهم به نرخ امروز را دارد که کل اعتبار امسال پروژه هم جوابگوی این درخواست شهرداری نیست.

  2. در جریان گفت:

    جناب شهردار طرف حساب شما پیمانکار پروژه جناب مهندس گوهرگانی و مسکن و شهرسازی هست و این پروژه در حال احداث هیچ ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی و علوم پزشکی ندارد. بحث زمین پزشکی قانونی و زمین پیشنهادی پارکینگ بیمارستان که مطرح شده ربطی به بحث عوارض شهرداری و پروانه ندارد.

  3. مهندس شهرسازی گفت:

    دوستان عزیز بویرنیوز شماها که به خوبی دنبال شفاف سازی هستید پیشنهاد می کنم که یک مصاحبه هم با مدیرکل مسکن و شهرسازی جناب مهندس فدایی هم داشته باشید تا قضیه روشنتر بشه چون اونجوری که می گن مطالبه شهرداری از مجری پروژه بابت عوارض از کل اعتبار ابلاغی پروژه بیشتر هست. حالا آیا پیمانکار باید جوابگو باشه یا راه و شهرسازی یا شهرداری دولا پهنا حساب کرده معلوم نیست.

  4. ناشناس گفت:

    منتظر پاسخ مهندس فدایی که پیمان پروژه مال اونهاست هستیم که بگویند مشکل این پروژه از کجاست آیا شهردار درست می گن؟

  5. تقویان گفت:

    درود به دکتر جاوید عزیز وتوانمند 

  6. ناشناس گفت:

    استاندار باید با قاطعیت شهردار و مدیرکل راه و شهرسازی را بخواد تا این مشکل را حل کنند. جناب جاوید هم باید در این وضعیت اعتباری دولت اینقدر سخت گیر نباشند 

  7. ناشناس گفت:

    تشکر از بویرنیوز اما لطفا به آقای شهردار بگویید که چند وقت پیش معاون وزیر راه در یک جلسه ای در همین یاسوج گفت که مشابه همین پروژه را در شهرهای دیگه هم این وزارت داره می سازه و شهرداری چنین مشکلاتی براشون ایجاد نکرده شما را به خدا بخاطر مردم نزارید اینهمه تاخیر چندین و چند ساله در بهره برداری پیش بیاد.

  8. مهدی گفت:

    احسنت به جاوید که انصافا تنها مدیر قاطع و با صراحت لهجه تو استان هستش……خب اقدام شهرداری کاملا همسو با قانون….

  9. شهروند گفت:

    با سلام خدمت مردم عزیز استان. همزمان با احداث پروژه بیمارستان یاسوج در سال ۸۶پروژه احداث بیمارستان بوشهر انهم در وسعت بیشتری شروع گردید. در همان زمان جهت عوارض بیمارستان بوشهر مبلغ یکصد میلیون تومان عوارض تعیین و وصول گردید در صورتیکه جهت پروژه یاسوج مبلغ یک میلیاردو یکصد میلیون تومان عوارض محاسبه و اعلام گردید که با پا در میانی های مسولین سازمان مسکن و سازمان مجری عوارض به چهارصد میلیون تومان کاهش پیدا کردو مقرر گردید که پس از پرداخت پروانه ساختمانی صادر گردد که متاسفانه عوامل اجرایی شهرداری پس از وصول مطالبات به بهانه های مختلفی استنکاف نمودند و حتی بدون از اطلاع از نمایندگان کارفرما کمسیون ماده ۷۷ را برگزار و مجددا بابت جریمه و عدم صدور پروانه ساخت مبلغ یک میلیاردو هفتصد میلیون تومان دیگر بر علیه سازمان مسکن رای صادر کردند که با کش و قوس های فراوان مجددا مبلغ چهارصد میلیون تومان دیگر به حساب شهرداری از طرف سازمان مجری پرداخت گردید که با این حساب تاکنون هشتصد میلیون تومان نقدا به حساب شهرداری واریز شده است و مبلغ یک میلیاردو هفتصد میلیون تومان هم رای کمسیون ماده ۷۷ شهرداری در دست دارد که هر وقت که میلش کشید می تواند ان را اجرا نماید . همشهریان محترم بیمارستان بوشهر در سال ۹۲ به بهره برداری رسید با عوارض ساختمانی یکصد میلیون تومان ولی در خصوص بیمارستان یاسوج شهرداری تاکنون ۸۰۰میلیون تومان نقدا گرفته و یک میلباردو هفتصدمیلیون تومان هم حکم کمسیون ماده ۷۷ در دست دارد که با این وصف حدود دو میلیاردو نیم عوارض ساختمانی باید وصول نماید که این مبلغ حدود ده درصد مبلغ قرارداد می باشد که با این مبلغ می توان یک درمانگاه سی تخت خوابی جهت هموطنان عزیر یاسوجی در نقطه ای دیگر احداث کرد. شهرداری از ادامه کار تاکنون جلوگیری نکرده ولی برای خود یک خط اعتباری بوجود اورده که به عنوان منبع تغذیه دارد از ان استفاده می کند که یکی از عوامل اصلی رکود پروژه احتساب می گردد . مسولین شهرداری بجای پرداختن به این مسایل حاشیه ای می توانستند این مبلغ را بلاعوض به بیمارستان کمک می کردند که حداقل شاهد افزایش ده درصدی پیشرفت فیزیکی می بودیم و این است فرق کمک شهرداری بوشهر با شهرداری یاسوج… والسلام

  10. حق گفت:

    درود بر مهندس جاوید.ای کاش نماینده بودی

  11. محسن پور گفت:

    جناب مهدی چه جای احسنت و بارک الله به شهرداری هست باید کمک کنن که بیمارستان زودتر به بهره برداری برسه نه دنبال عوارض سنوات ده سال قبل باشن. یه نگاهی به بقیه مرکز استانها بکنید ببینید شهرداریهاشون چطور رفتار می کنند.

  12. دلسوز مردم گفت:

    ککا کوتاه بیو بل کارشونو بلکه تا دو سال دیگه تموم کنن تحویلش بیین. مردم بیچاره مشکل دارن بیمارستانل هم جا کم دارن.

  13. دردمند گفت:

    درود بر شهردار دلیر و آگاه و دلسوز بوشهر. خداوند شهردار خوب بوشهر که با اون کار خوبش به سلامت صدها و بلکه هزاران بیمار نیازمند کمک کرد اجر اخروی بدهد.

  14. کارمند بیمارستان شهدای خلیج گفت:

    بیمارستان در سال 90به بهره برداری رسید

دیدگاه شما