دوشنبه 7 دی 1394 - 4:57

تفاوت معنادار موسوی و هدایت خواه در قبال رفتار با دوستان

نکته سنجی از اهالی سیاست می گفت؛ هدایت خواه از دوستانش را چنان دور زد که فلکه ای به نام آنها بگذارند!

گروه سیاسی / سیاوش آذر – با پایان یافتن ثبت نام انتخابات و مشخص شدن مهمترین کاندیداهای انتخاباتی پیش بینی می شود انتخابات پرشوری برگزار شود.

به گزارش «بویر نیوز»، در حوزه انتخابیه شهرستان بویراحمد و دنا اگر موضوع رد صلاحیت سیدباقر موسوی پیش نیاید، قطعا داغ ترین روزهای انتخابات مجلس را در رقابت ایشان با زارعی و هدایت خواه و دیگر کاندیداها شاهد خواهیم بود.

از طرفی موسوی نماد و کاندیدای اصلاح طلبان است و ستار هدایت خواه هم برند اصولگرایی است و زارعی نیز به عنوان کاندیدای مستقل و معتدل وارد عرصه انتخابات شده اند که قطعا رقابت این سه نفر دیدنی خواهد بود هرچند کاندیدای دیگری هم در انتخابات حضور دارند اما این سه نفر بخاطر سابقه نمایندگی به عنوان شناخته شده ترین چهره ها از آنها یاد می شود.

از «مستقیم – اصلاح طلبی» تا «میدان اصولگرایی»

موسوی اصلاح طلب مجلس ششمی و هدایت خواه اصولگرای جبهه پایداری را می توان به لحاظ مشی سیاسی دو روی سکه دانست و به ندرت می توان در آنها شباهتی یافت.

می توان در رفتارهای قبل از کاندیداتوری هدایت خواه و موسوی تفاوت عمیقی یافت.

تقریبا از اواسط تابستان زمزمه های حضور سیدباقر موسوی به عنوان کاندیدا شنیده شد که وی رسما در اوایل شهریور این موضوع را رسانه ای کرد.

همزمان با خبر حضور سیدباقر جنبش و جوش اصلاح طلبان بیشتر شد و برخی بر این باور بودند اصلاح طلبان باید با تمام قوا در صحنه حضور یابند تا در صورت ردصلاحیت احتمالی سیدباقر شانس رقابت برای دیگر افراد این جریان سیاسی حفظ شود.

هر چند طبیعی بود با بیم از ردصلاحیت موسوی اصلاح طلبان با تعدد کاندیدا وارد صحنه شوند تا پس از اعلام لیست کاندیداهای قطعی به اجماع برسند اما موسوی از وقتی بنا را بر کاندیداتوری گذاشت با کنایه و اشاره از دوستان اصلاح طلب خواست یک قدم عقب تر بایستند چرا که خود می خواهد وارد صحنه انتخابات شود.

حضور بدون جایگزین موسوی در انتخابات یک ریسک برای جریان اصلاح طلب است چرا که اگر وی تائید نشود احتمال واگذاری کرسی بهارستان به رقبا بیشتر است و از همین رو تک کاندیدایی این جریان در بویراحمد را مخالفان به پای تمامیت خواهی می گذارند ولی موافقان معتقدند موسوی  بدون بیم از ردصلاحیت آمده است و خودش نیز از تائید صلاحیت قطعی می گوید.

هر چند نقدهایی درونی و تخریب های از بیرون علیه این جریان صورت می گیرد ولی مهمترین دستاورد این اتفاق را باید وحدت اصلاح طلبان دانست که پیش از انتخابات توانسته اند به اجماع برسند و البته مهمتر اینکه موسوی از دوستانش خواست کنار بمانند تا خود تنها اصلاح طلب کارزار باشد اما برخی معتقدند در صورت رد صلاحیت این سید باقر است که باید پاسخ مردم را بدهد و مسئولیت تماما به عهده اوست.

روی دیگر سکه ستار هدایت خواه است که دور قبل از مدت ها پیش اعلام کرده بود وارد صحنه انتخابات نمی شود چرا که استخاره اش خوب نیامده ولی نتوانست دل دوستانش را بشکند و احساس تکلیف کرد و آمد و باخت.

برای دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز جلسات یکساله، تلفن های تهران، چهره های کشوری و التماس دوستان و در آخر حتی شورای حکمیت و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و روح الله حسینیان و باهنر و پایداری ها و همه و همه نتوانستند، حاج ستار را مجاب کنند که بیاید و وی تاکید کرد که اولویتش کار فرهنگی است و کار فرهنگی دغدغه رهبری است و دیگر به کرسی بهارستان نمی اندیشد.

در کنار اصرارها به هدایت خواه و انکارها از وی، چند گزینه برای اصولگرایان از طریق جلسات معرفی شد ولی هر بار به طرز خاصی چنان این افراد از گردونه خارج شدند که دیگر خیال آمدن به صحنه هم نداشتند.

هر چند اتهام این نوع برخوردها و حذف ها به تیم نزدیک به هدایت خواه زده شد و اتفاقات را به پای وی و برخی نزدیکانش نوشتند اما هیچگاه این موضوع به صراحت آشکار نشد که پشت پرده چه چیزی است که این جریان شهره به وحدت و پیوستگی نتوانست بر روی یک گزینه اجماع کند چرا که بر عکس رقیب غم تائید صلاحیت نداشتند و اجماع آنان قبل از ثبت نام ها باید شکل می گرفت.

اما هدایت خواه بازی پیچیده ای با همفکرانش کرد و آن اینکه بر هیچ حرف و قول نماد و اینکه روی هیچکس را نگرفت که کاندیدا شود؛ دوستان را یکی یکی راهی فرمانداری کرد و هر کدام با خیال خوش برای خود عکس یادگاری انداختند و مصاحبه دادند اما ناگهان خبر آمدن هدایت خواه در لحظه پایانی هر چند دل بسیاری از اصولگرایان را شاد کرد اما آب سردی بر پیکر کاندیداهای بود که به خیال خود با نیامدن هدایت خواه به کرسی سبز بهارستان می اندیشیدند.

یقینا رفتار هدایت خواه با هم کیشان سیاسی خود در بحبوبه انتخابات بی نتیجه نخواهند ماند و وی علاوه بر رقابت با موسوی و زارعی باید با دوستانش نیز رقابت کند؛ دوستانی که ممکن است به خاطر وی کنار بکشند، یا در صحنه بمانند و با وی رقابت کنند و یا حتی به ائتلاف مخالفان وی بپیوندند!

نکته سنجی از اهالی سیاست می گفت؛ هدایت خواه از دوستانش را چنان دور زد که فلکه ای به نام آنها بگذارند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=174964
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باقر گفت:

    نمیدونم چرا اینطوری مینویسید اقای هدایت خواه هیچ کدوم رو دور نزدن از همون اولش گفتن در صورت نیامدن هدایت خواه روی یک گزینه اجماع میشه که خداروشکر اقای هدایت خواه خودشون قانع شدن به آمدن حالا خیلی ها احساس خطر میکنن هر چی دوست دارن میگن

  2. اصلاحات گفت:

    خیلی مقاله بی معنی بود.اصلا تحلیل سیاسی خوبی نداشت.

  3. ناشناس گفت:

    بویر نیوز جان تحلیلتان را در خصوص هدایت خواه زیبا دیدم اما درباره نحوه رفتار موسوی با دوستان خوب است مثالی بزنم .علی رغم اینکه مرحوم حاج امیری در دفاع و حمایت از موسوی تمام تهمت ها و تخریب ها علیه خودش را به جان خرید ، پس از فوت ایثار گونه ایشان در جریان عملیات امداد و نجات متاسفانه آقای موسوی نه در تشییع جنازه،نه در یکی از مراسمات ختم یا بزرگداشت آن مرحوم حاضر نشده و حتی یک پیام تسلیت خشک و خالی هم نفرستاند

  4. مهدی گفت:

    هدایتخواه یک توهم اشکار است  هشت سال کاندید بود فقط تو مسجدو معبد بود خودش دیندار واقعی و دیگران دنیا پرست بودند .خودش میدونه اگه بحث رد صلاحیت موسوی نباشه جرات رقابت رو هم نداره  .مردم مطمعن باشید در صورت تایید موسوی ابروی هدایتخواه خواهد رفت

  5. ماجرای آمدن دکتر هدایتخواه گفت:

    ماجرای اصلی آمدن دکتر هدایتخواه:……………

    هدایتخواه زیر استخاره و قولش زد چون دید سید باقر موسوی آمده تا اصلاحات پیروز شود و احساس خطر برای اصولگرایی کرد………………..

    در واقع هدایتخواه نمیخواست بیاید.چون بنا بر این گذاشته بود اگر سید باقر موسوی نیاید او هم دیگر نیاید.اما تا دید سید باقر موسوی آمده فورا خودش را رساند فرمانداری و ثبت نام کرد……………….
    البته فشار بیش از حد اصولگرایان در ۲۴ ساعت آخر ثبت نام تاثیر گذار بود…………..

    همه اصولگرایان فهمیدن زارعی و نیکبخت و روشنفکر و جانی پور و دیگر اصولگرایان حریف سید باقر موسوی نیستند و سید باقر موسوی با قاطعیت همه اونها را شکست میدهد لذا دست به دامان دکتر هدایتخواه شدند و مجبورش کردند بیاید………………..

    اما اشتباه بزرگ اصولگرایان اینست که فکر بعد انتخابات را نکرده اند چون دولت فعلی متمایل به اصلاحات و اعتدال است و مخالف افکار هدایتخواه و اصولگرایان تندرو است……………..

    لذا هدایتخواه بشدت با دولت فعلی به مشکل برمیخورد و ضررش را مردم بویراحمد می بینند……..
    مثل بزرگواری که در این 2 سال بشدت با دولت اعتدال به مشکل خورد و بودجه کهگیلویه کاهش یافت و در آخر بزرگواری دیگه کم آورد و از انتخابات مجلس کنار کشید……………
    سرانجام دکتر هدایتخواه هم مثل بزرگواری خواهد شد.

  6. باقر گفت:

    اتفاقا موفق ترین زمان اقای هدایت خواه اون 4 سال اول بود؟مگه یادتون رفته تو اون موقع کی رئیس جمهور بود؟

  7. ناشناس گفت:

    قول میدم روشنفکر از بین هر سه بیشترین رای را داره و قبول میشه .خدا کنه موسوی تایید بشه تا ببینه چطور مردم نه اونو نه هدایتو نه زارع را نمیخوان

  8. حامیان سابق گفت:

    زنده باد سید باقر.حمایت قاطعانه طایفه گنجه ای از سید باقر…

  9. مهدی گفت:

    برادر هدایت خواه پس اون همه دل سوزوندن برای کار فرهنگی چه شد؟! غریب پور مثل مرد گفت نمیام و هرچی اصرار کردن نیومد اینو میگن صداقت در رفتار و عمل، امیدوارم سید باقر تایید بشه و یک بار دیگر طعم شکست رو تجربه کنی برادر

  10. الهی گفت:

    سلام دوستان.اینهمه هیاهوواسه چیه.بابا دعاکنید انتخابات پرشوری ببینیم.فکرشو بکنید هدایتخواه سید باقر وزارع.عجب انتخاباتی میشه.بچه ها همه میدونن جمعیت طیف اصلاح طلبان حدود دوبرابر اصولگرایان بویراحمد ودنا هستش.بااین حساب مشخصه که سرکاغذ اصلاح طلبان برنده هستند.ولی عجله نکنید کارزار انتخابات چیز دیگریست.ببینیدجمع ارا اقای بهرامی دردوره قبل بعلاوه ارا اقای زارع مساوی میشودصدو پنج هزار رای که رای اصلاح طلبان دوشهرستان بویراحمدودناست وارا اقای هدایتخواه شصتوچهارهزارنفربوده که ارا اصولگرایان میباشد.با یک جمع وتفریق ساده میتوان گفت اقای زارع دراین انتخابات حداقل چهل هزار رای خواهد داشت واقای بهرامی اگر درانتخابات بماندحدودپانزده هزارخواهد داشت ومابقی یعنی  پنجاه هزار درسبدسیدباقرریخته خواهدشد.وعملا اقای هدایت خواه رای قبلی راخواهدداشت. واحتمال پیروزی ایشان بیشترازسایرین خواهد بود.ضمن اینکه اگردوردومی درکارباشد هدایتخواه بازنده خواهد شد.

  11. شهروند گفت:

    جناب هدایت خواه میخواد برود مجلس وعضو کمسیون فرهنگی مجلس بشه کار فرهنگی انجام بده بویر احمد ودنا هم بی خیال 

  12. اساتید گفت:

    جناب اقای هدایت خواه ادم خیلی با سواد و پا کی هست ولی به درد مجلس نمیخورد.هدایت خواه اگر مثل همون اول از جناب دکتر نیکبخت همایت میکرد خیلی بهتر بود.ابروشرهم بیشتر بود.نیکبخت چهره ی فعال با روحیه با انرزی جسور شجاع هست میتونست به درد همه ی شهرستان بخورد زیر ساخت شهرستان را درست کند..

  13. ناشناس گفت:

    يعني به نظر شما هدايت خواه حاضره بياد تو انتخابات با سيد باقر رقابت كنه؟ امكان نداره ! ايشون خودش هم هيچ ترديدي نداره كه رقيب سيد باقر نميشه! بنابراين بايد دنبال علل و عوامل ديگري بود … پس من بر عكس فكر ميكنم ، به نظرم هدايت خواه از عدم احراز صلاحيت سيد باقر مطمئن و مطلع شد و بقيه ماجرا …

  14. 1 گفت:

    متاسفانه در فضای امروزی کسانی که داعیه آزاد اندیشی دارند چنان از وجود هدایت خواه دچار ترس و یاس شده اند که دست به هر کاری برای تخریب وی می زنند.

    اینان کسانی هستند که دم از روشنفکری می زنند اما نمی توانند یک رقیب قدرتمند را درکنار خود ببینند. البته این نشان از شخصیت معیوب برخی دارد.

  15. محمدرضا گفت:

    تحليل جالب و بى طرفانه اى بود

  16. ناشناس گفت:

    بنابراين يك شباهتي بين سيد باقر و هدايت خواه هست ! و اينكه هيچكدوم حاضر نيستن صندلي بهارستان رو به رفقاي خودشون واگذار كنن …

  17. تیر تاجی گفت:

    تحلیل واقعا بی معنی بود

  18. بویراحمدی گفت:

    از همین الان شروع کردی تخریب هدایتخواه. خدا وکیلی بویر جان یکم به فکر اینده یاسوج باش.

    یکم منصف تر نقد کن و تخریب نکن.

    لطفا نظر رو تایید کن!!!

  19. ناشناس گفت:

    دکتر هدایت خواه و طرفدارانش جواب این دو سوال را بدن لطفا
    1.در انتخابات دور گذشته به مطهری که میخواست انصراف دهد گفتند تو بنان تا دور بعد بی کفایتی تو را مردم پای صندوقهای رای اثبات کنند ولی خودش در شهر یاسوج دوم شد و مطهری جزء ده نفر اول تهران شد
    2.چرا بعضی بچه های این استان از شب تا صبح درس میخوندند برای دکترا تا قبول شوند ولی عده ای از طر فداران دکتر به دانشگاهها برای تحصیل دکترا نعرفی شدند چرا چرا چرا

  20. شاپزشک گفت:

    دکتر هدایتخواه را سران اصولگرا مجبور کردن و التماسش کردن که بیاد چون تنها فردیست که میتوان رویش اجماع کرد.وتنها گزینه رای اور اصولگرایان واقعیست.ایشان حتی در دوره قبل بدون هیچ تقلبی ۶۵۰۰۰ رای آوردند.این قابل قبول نیست که یه عده که بویی از سیاست نبردن بیان وتحلیل آبکی کنند..و بویر نیوز هم نشون داده که متعصبانه در خصوص هدایتخواه قلم میزنه.
    مقایسه این دو عزیز کاملا مع الفارقه.موسوی انسان بررگیست و یادگار اصلاحاته و لی متاسفانه اینجور قلم زدنها فقط ایشان را تخریب میکنه.چشمها را باید شست….

  21. لوداب گفت:

    شرمتان باد !!!!

    حیا کنید تو را خدا کجا هدایتخواه گفتند استخاره کردم بد اومد
    اگر دین ندارید الاقل آزاده باشید

  22. ناشناس گفت:

    به اعتقاد بنده اقای دکتر جوزاریان با توجه به تخصص شان برای نمایندگی مجلس مناسب تر می باشند.

  23. شاسگول گفت:

    آون آقا ماجرایی آمدن هدایت خواه تحلیل جالب بود. و آون آقا که درباره مرحوم امیری نوشته بود هم باید بگم باداحترام به مرحوم حاج امیری موسوی کلی طرفدار داشت . آگه قرار به فاتحه خونی رفتن بود باید کل وقتش رو برا فاتحه خونی مئذاشت

  24. علی گفت:

    هدایت خواه از حزب احمدی نژاد و طرفدار پر و پا قرص احمدی نژاد با اون فسادهای اقتصادی و چپاول بیت المال بود.. 8 سال تو محلس با اون همه پول در دولت احمدی نژاد یه پروزه مهم اقتصادی در شهرستان اجرا ننمود. حالا میخواد بره چیکار کنه که از طرفدارای دولت فعلی هم نیست

  25. ناظر سي سخت گفت:

    به عقيده اينجانب نگارنده دريادداشت شون به بازي موش وگربه هدايت خواه خوب اشاره داشته وتاحدودي قابل قبول است ولي مطالب راجع به سيدباقر كمي غلووباتعصب ميباشد درهمين رابطه لازم هست سه ضلع مثلث پيچيده چينش نيروها را باتوجه به اينكه كاملا با سه جريان ازنزديك برخورد دارم توضيح دهم :اما ضلع اول باتوجه به انشقاق اصولگرايان به تبع دخيل كردن منطقه جغرافيايي بالا وپايين يا سردسيري وگرمسيري وحذف افرادي توانمند وراي آورمثل روشنفكر وپيشواتوسط حلقه مسعود حسيني ودوستاشون ازدايره به اصطلاح شوراحكميت،ازضلع دوم ناكارآمدي وطايفه گرايي زارعي وازضلع سوم دولت تدبيرواميد شرايط بهتري رابراي مانورپذيري اصلاح طلبان درسطح ملي فراهم كرده است درهمين راستا باتوجه به فراخوان همه نامزدها اصلي  وحتي ذخيره اصلاحات جهت ثبت نام ومضاف برآن صحبت هاي دبيروسخنگومحترم شوراي نگهبان بيم آن ميرود كه افراد راي آور اين جريان شاهدتكرارتاريخ باشندبنابراين دراين صورت به اعتقاد بنده اضلاع مثلث رقابت نهايي اقايان بهرامي ،روشنفكر وزارعي خواهندبود كه رقابتي تنگاتنگ رابين انها بااختلاف ناچيزي شاهد خواهيم بود البته هدايت خواه به احتمال زياد باتوجه به جغرافياوپايگاه مشترك اجتماعي -سياسي مشترك و تنگاتنگ باروشنفكر ائتلاف كرده وبرنده بلامنازعه اين ماراتن روشنفكرخواهدبود هرچند ازاستاد اخلاق اين منش ودرايت سياسي دورازانتظار نيست…درغيراينصورت جبهه اصولگرا به نتيجه نخواهدرسيد

  26. مرو گفت:

    هدایت خواه محبوب دلهاست وبا سید باقر قهرمان هیچ مشکلی ندارد وباهم هماهنگ هستند. معلومه کیا سوختند ودنبال تفرقه هستند ولی کور خواندید تاریخ مصرفتان تمام شد

  27. علی گفت:

    جناب مهدی امیدوارم به ارزوت نرسی

  28. سهراب گفت:

    1- استخاره دور گذشته دکتر خوب بوده و بد بودن توسط مخالفان ایشون به دروغ به ایشون نسبت داده شده
    2- این دور هم دکتر اصلاً قصد اومدن نداشتن، بلکه اصرار اطرافیان ایشان را ناگزیر به این امر کرد. اصرار که چه عرض شود، اجبار.
    3- امیدواریم سید باقر تأیید شود تا هیمنه پوشالی ایشان شکسته شده و برای همیشه به شهر خود یعنی تهران برگردد.
    4- تمامی کاندیداهای اصولگرا قبل از مطرح شدن از دکتر تقاضای حضور داشته و دکتر نپذیرفتند؛ بنابراین دکتر نیازی به بازارگرمی نداشتند و از همان ابتدا هم می توانستند مانند سید باقر اعلام حضور کنند ولی …
    5- امثال آقای غریب پور نقد (حقوق چند ده میلیونی) را به نسیه نمی داده و معلوم است که اصلاً متمایل به حضور در انتخابات نباشند.
    6- اقبال به دکتر هدایت‌خواه، آنچنان لرزه‌ای در تن رقیبان انداخته است که این قبیل تخریب‌ها طبیعی است و زین پس شاهد مقالات عده‌ای علیه ایشان خواهیم بود. البته در 7 اسفند مردم جواب این تخریب‌ها را خواهند داد.

  29. یاسوج گفت:

    مقاله کاملا ضد دکتر هدایتخواه نوشته شده چرا؟؟ چون طرفدار رهبریه؟ چون منبر میره و نماز میخونه؟؟ چون اصولگراس؟؟ چون بجای اینکه خونه شو ببره تهران ترجیح داد میون همین مردم بمونه؟؟ حدودا یکسال دیگه به دولت اصلاحات مونده و ان شاءالله بعدش اصولگرایان روی کار می آیند تا باز هم سیاست های قدرتمندانه رو ترجیح بدیم به مذاکرات ملتمسانه..

  30. جانم فدای رهبر گفت:

    زنده باقر موسوی و طایفه باشرونی از ایشان حمایت کامل خواهند کرد

  31. س.دانشجو. گفت:

    شما که دارید میگید اگه موسوی تایید بشه پس حتما صلاحیت نداره که تایید نمیشه زارع هم که کاری تو مجلس انجام نداده من نمیدونم اگه هدایت خواه بازنده ی رقابته پس شما چرا از اومدنش ترسیدین؟

  32. پارسا گفت:

    اخه میخوای تخریب کنی یجوره بهتری مینوشتی.دوستان اگه فک میکنید هدایت خواه بازنده است پس چرا ترسیدین.زنده باد بلبل بهارستان

  33. دانشجو گفت:

    یا ستار خان یا باقرخان

  34. مظفری یاسوج گفت:

    جناب هدایت خواه تور بخدا دست از سر این مردم بردارید با اقای زارعی بذارید یکی بره که بتواند یه دردی از دردهای این مردم درمان کنه اینقدر ضرر به این شهرستانه نزنید تو را بخدا قسمتون میدهم برای راضی کردن چند نفر از اطرافیان دین وایمان خود را نفروشید دیگه نمیتوانم بنویسم چونکه گوش شنوا نیست

  35. رهگذر گفت:

    بویر کمی واقع بین باش واین همه بدلیل دشمنی با هدایت خواه سنگ دیگران را به سینه نزن.همه تحلیلت را در 50خط فقط بخاطر اوردن اخرین جمله ات در توهین به دکتر هدایت خواه اوردی.اگر روز ثبت نام دکتر هدایت خواه حضور داشتید حتما دیدی که اکثر افراد که از جناح اصولگرایان ثبت نام کرده بودند حضور داشتند.والبته میدونی وخوب میدونی که هدایت خواه وامدار هیچ کسی نیست .والبته دلیل این همه دشمنی وترس از آمدن دکتر هدایت خواه چیست نمی دانم؟

  36. منتظر گفت:

    خدا کنه هدایتخواه به امید رد صلاحیت موسوی نیامده باشد تا معلوم بشه چه خبره !!!اگه موسوی ردشد که معلومه هدایتبه امید حق نیامده. ولی اگه موسوی تایید شد معلومه که ستار آدم شجاعی.وراناز میدان .رسم مردان جنگی

  37. سعید گفت:

    بسیار تحلیل غلطی است سعی کردی محترمانه دکتر هدایتخواه را تخریب کنی چه رای بیاره چه نیاره عزیز دل ماست بنشین و ببین ظرف چند روز آینده موج کنار کشیدن کاندیداها را به نفع دکتر هدایتخواه

  38. سعید گفت:

    به بهانه حضور دکتر هدایتخواه:

    يک نفر آمده، تا باز کند پنجره ها را
    باز، لبريز از آواز کند حنجره ها را

    يک نفر آمده از کار فرو بسته ي من، باز
    به سرانگشتِ کرامت بگشايد گره ها را
    آه… تو کيستي و چيستي- اي روح سخاوت!-
    که دهي جان دگر در نظرم منظره ها را؟

  39. دانشجو گفت:

    نه ستارخان نه باقرخانه فقط زارعی مردکارزار

  40. یار گفت:

    به نظر عموم مردم نه ستار میرود نه باقر اینها دومهره سوخته هستند ثانبا این هدایت میدونه باقر تایید نمیشه که اومد وگرنه عمر ا ثبت نام نمیکرد ثالثا ملت خسته شده اند ازجناح بازیها دنبال شخصی باایده نو عملگر جسور وباروزمه مدیریتی اجرایی در سطح کلان میباشند اینه قضاوت خواهد کرد ببینیم موج به طرف کی میره

  41. ازادی بیان گفت:

    یک روی سکه دیگر هم بین این دو است! اینکه هدایت خواه در محیط ماند وآن یکی حتی دوستان خود را هم فراموش کرد مردم داری کجا تا پایتخت نشینی

  42. ایینه گفت:

    اینبار از بهارستان به چنارستان برمی گردی دوستم اینجا همه چی بوی اصلاحات می دهد نمی دونم ستار چرا خودشو مسخره می کنه جمع کن بابا تو دیگه تموم شدی هنات رنگی نداره دولت دزد مرد

  43. برادر گفت:

    ولي در جلسه شوراي حكميت اصلاح طلبان بعد از سيد باقر آقاي بهرامي است

  44. امیر گفت:

    سلام خدمت دوستان بزرگوار،آقای هدایت خواه از ابتدا تا لحظه های پایانی قصد شرکت در انتخابات رو نداشتن وبنا به در خواست آقای حداد عادل شرکت کردند، بعدش این اقایون بچه دبستانی نیستند که برای رو کم کنی شرکت کرده باشند، آقای سید باقرموسوی یک در هزار تایید شدنون امکان پذیر هستش بعدش دوستان اصلاح طلب اینقدر آدم فروش نباشید، یادتون باشد که آقای زارعی شرکت کرده چرا اصلا دیگه از ایشون حمایت نمی کنید هر چند ایشون خودشو مستقل معرفی کرده، در دوره های قبلم مستقل بود حالا چی شد نو که اومد به بازار کهنه…

  45. بویراحمدی گفت:

    اولا هدایتخواه یک جریان فکری و فرهنگی اورا حمایت میکنه و فردی مردمیه وقتی از تهران تا استان رای ثابت خودش را داره بدانید این رای ثابت هیچ وقت پاک نمیشه و بقیه رایهای خاکستری هم توسط دوستان و افراد اگاهی که فهمیدند زارع کاری نکرده برای هدایتخواه ریخته میشه

    و کسانی که میگویند موسوی ایشان قبلا که مردم برق و جاده نداشتند یک ابهتی داشت ولی امروز دیگر مردم دنبال او نیستند و برای خود خیال خام دارند کاش تایید بشه تا بفهمید مردم چقد به سید باقر رای میدهند

    مطمئن باشید هدایتخواه نفر اوله و روشنفکر نفر دومه

دیدگاه شما