سه شنبه 1 دی 1394 - 16:33

فدایی با راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد چه کرد؟/ نگاهی به عملکرد مدیریتی فدایی به مناسبت روز راهدار

به همین مناسبت وضعیت اداره کل راه و شهرسازی در سال 94 را مرور کرده ایم که اتفاقات مهمی در این اداره کل صورت گرفته است.

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن – روز اول دیماه هر سال به نام روز راهدار مزین شده است که در سرمای طاقت فرسای زمستان بصورت شبانه روزی وظیفه مراقبت از راهها را بر عهده دارند.

به گزارش «بویر نیوز»، به همین مناسبت وضعیت اداره کل راه و شهرسازی در سال 94 را مرور کرده ایم که اتفاقات مهمی در این اداره کل صورت گرفته است.

در آخرین روزهای سال 93 و پس از بازنشستگی ممتاز جهانگیری از سمت مدیرکلی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، وزیر راه و شهرسازی حسن فدایی که دو سال و نیم مدیرکل استان کرمانشاه بود و البته پیش از آن سوابق و تجارب زیاد مدیریتی داشت را به جای وی منصوب کرد.

 ابتدای کار فدایی بسیار دشوار بود چرا که وی با موجی از مخالفت های سیاسی روبرو شد اما پس از مدتی موافقان وی نیز به صحنه آمدند تا بالاخره مراسم معارفه وی برگزار شد.

علیرغم پیش داوری غیرعادلانه ای که در حق فدایی صورت گرفت و برخی وی را نیازموده مورد حمله قرار دادند، اما فدایی تدبیر به خرج داد و با گل وارد استان شد و در میان حاضران مراسم تودیع و معارفه توزیع کرد.

 2 (4)

معاون وزیر که برای مراسم تکریم و معارفه به یاسوج آمده بود، از طرفی سوابق و تجارب فدایی گفت و از ویژگی های مدیریتی و پتانسیل بالای وی سخن گفت و از طرفی به محرومیت های استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص در حوزه راهها و البته اشراف مدیرکل جدید بر این حوزه سخن گفت.

حسن فدایی نیز که با دست پر به سالن برگزاری راسم آمده بود با ارائه آمار و اطلاعات دقیق و همچنین برنامه هایش خیلی زود توانست جو سیاسی خارج از اداره کل را خنثی کند.

وی در اولین روزهای کاری اش بخاطر عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در ایام تعطیلات نوروز مورد تقدیر قرار گرفت اما در اقدامی که مورد تحسین همگان قرار گرفت به دیدار مدیرکل بازنشسته رفت و ضمن اهدای آن تقدیری که بخاطر زحمات جهانگیری کسب شده بود به ایشان با وی به گفتگوی صمیمی نشست. (گزارش کامل را «اینجا» بخوانید)

روزهای ابتدایی، سرکشی از وضعیت راهها و حوزه مسکن اولویت های مدیرکل باتجربه قرار داشت که دیدار با کارکنان نیز در خلال برنامه ها قرار گرفت.

راه

سه اقدام اساسی فدایی در شروع کار

 حسن فدایی  در همان روزهای نخست مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد دست روی 3 نکته کلیدی گذاشت که با رسیدن به این سه مهم وضعیت پروژه ها دگرگون شدند.

وی معتقد بود پیمانکاران با ارائه قیمت‌های غیرکارشناسی به عمران استان ضربه می‌زنند و از این رو برای جلوگیری از شرکت کردن پیمانکاران غیرمتعهد در مناقصات، دستور به فعالیت و دقت نظر کمیته فنی ـ بازرگانی داد تا آنالیزهای ارائه شده از سوی پیمانکاران به دقت مورد بررسی قرار گیرد و راست‌آزمایی شوند.

از طرفی مدیرکل راه و شهرسازی به کم کردن تعداد مناقصات در یک پروژه و عدم برگزاری مناقصه جدید تا به سرانجام رسیدن پیمان‌های قبلی بسیار معتقد بود و  به همین دلیل نیز دستور به حذف تعدد مناقصات در پروژه‌های مختلف خبر داد.

اما مهمترین موضوعی که همواره در پروژه های مختلف عمرانی مغفول مانده بود و توسط فدایی احیا شد، بازگشت مهندسی ارزش به طرح های این اداره کل بود. این مقام مسئول بر موضوع مهندسی ارزش در پروژه‌ها تأکید کردو یکی از مشکلات اصلی راه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد طراحی آن‌ها دانست و تاکید کرد باید طراحی‌ها به‌گونه‌ای باشد که بهترین مسیرها انتخاب شود و لازم به خاکبرداری‌های غیرضروری و ایجاد هزینه‌های اضافی نباشد و در عین حال منابع طبیعی و محیط زیست نیز کم‌ترین آسیب را ببینند.

https://boyernews.com/wp-content/uploads/1-276.jpg

فعال شدن پروژه ها و رشد وضعیت راهها

اقدامات فدایی در راه و شهرسازی خیلی زود تر از آنچه تصور می شد به ثمر نشست و علیرغم اینکه بخاطر مشکلات مالی کشور و حجم بالای پروژه های کلنگ زنی شده بجای مانده از گذشته تناقض آشکاری میان تعداد پروژه ها و اعتبارات بود اما وی توانست با سیاست و تدبیر خود بسیاری از پروژه های به گل نشسته را احیا کند.

رقابتی شدن فضای پیمانکاری و کیفی سازی پیمانکاران راه و شهرسازی باعث شد تا پیمانکاران توانا به استان بیایند و پیمانکاران خوب استانی نیز با قوت و اشتیاق بیشتری به پروژه ها بپردازند.

خوشبختانه نتیجه این اقدامات در هفته دولت (شهریور ماه) خود را نشان داد و پروژه های متعددی به بهره برداری رسید و در اختیار مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

1 (10)

تقدیر و تمجیدهای مکرر مسئولان کشوری و استانی از مدیریت فدایی

فدایی که در مصاحبه هایش بارها تاکید کرده است اقدامات این اداره کل حاصل تلاش همه کارکنان این اداره کل و پیمانکاران است و نباید به یک فرد تعمیم داده شود، روزهای خوشی را سپری کرد و با به ثمر نشستن نتیجه این اقدامات ایامی سرشار از تقدیر و تمجید را پشت سر گذاشت.

آبان ماه – چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به دو بازدید صورت گرفته در سال 94 از راههای استان کهگیلویه و بویراحمد چه ارزیابی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی این استان دارید، گفت: خوشبختانه همکاران ما امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد بسیار خوبی داشته اند و با مدیریت آقای فدایی اقدامات خوبی در زمینه ارتقای کیفی و کمی جاده ها انجام گرفته است که امیدواریم با استمرار این تلاش ها شاهد ارتقای کیفی و کمی جاه های استان باشیم.

کشاورزیان

ارزیابی مثبت استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون عمرانی از عملکرد راه و شهرسازی

 شهریور – استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تحولات انجام گرفته در حوزه راهسازی این استان در دو سال اخیر گفت: شتاب بخشی طرحهای راهسازی بیانگر عملکرد مثبت وزیر راه وشهرسازی است.

سید موسی خادمی مهرماه امسال در گفت و گویی با خبرگزاری ایرنا افزود: اقدامات انجام گرفته در حوزه راه و شهرسازی در دوسال اخیر نوید توسعه مطلوب این بخش زیربنایی جامعه است.

https://boyernews.com/wp-content/uploads/2-53.jpg

وی اظهار کرد: اگرچه در کهگیلویه وبویراحمد در 34سال گذشته تنها 65کیلومتر بزرگرراه احداث شده اما در دو سال اخیر این میزان به 90کیلومتر رسیده که این روند بیانگر جهش توسعه این بخش است و نباید این مهم را نادیده گرفت.

شهریور – معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز اهمیت اجرای برخی از طرحهای راهسازی این استان در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: طرح ملی جاده پاتاوه – دهدشت، پل سوم بشار یاسوج، چهارخطه یاسوج- اقلید، یاسوج شیراز، یاسوج – اصفهان ، کمربندی یاسوج، یاسوج – سی سخت، دوگنبدان – باشت و دوگنبدان – دهدشت از مهمترین پروژه های در حال اجرای حوزه راه است.

نیک اقبالی

پژمان نیک اقبالی اظهار کرد: بخش زیادی از طرحهای بزرگراهی استان در آستانه بهره برداری است و با سرعت مطلوب مراحل ساخت آن ادامه دارد که توفیقات عمرانی این بخش و دیگر بخشها مربوط به مدیریت مطلوب منابع است.

تقدیر دو تن از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی

نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در نیمه دوم سال 94 با بررسی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در اظهارنظرهای جداگانه ای از اقدامات این اداره کل تقدیر کرده اند و از مدیریت فدایی تقدیر کرده اند.

مهرماه – غلام محمد زارعی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنعت و معدن اوایل مهرماه امسال در حاشیه بازدید از راههای روستایی مارگون امسال گفت: تحولات بزرگی در دو سال اخیر در حوزه راهها صورت گرفته است و خوشبخانه همه پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان های بویراحمد و دنا فعال است که امیدواریم این روند خوب همچنان ادامه داشته باشد.

غلام زارعی

آبان – غلامرضا تاجگردون رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي آبان ماه سال 94 در نشست بررسي طرح هاي عمراني راه و شهرسازي شهرستان هاي گچساران و باشت با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه راهسازي كهگيلويه و بويراحمد گفت: اقدامات این حوزه خوب و شایسته تقدیر است و تكميل طرح هاي در حال اجراي توسعه زيرساخت هاي جاده اي مي تواند گره گشاي خروج منطقه از بن بست و فراهم شدن بستر توسعه اقتصادي باشد.

غلامرضا تاجگردون

نگاهی به اقدامات ارزشمند در حوزه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مدیریت در وزارتخانه راه و شهرسازی را کم نظیر خواند و گفت: بهره برداری 30 کیلومتر بزرگراه در هفته دولت امسال خدمات دولت تدبیر و امید در بخش راه بویژه اجرای طرحهای چهارخطه در 34 سال گذشته کم سابقه بوده است.

۱۲ (1)

حسن فدایی در تشریح اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: میانگین ساخت بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد در دولت های گذشته سالانه کمتر از یک و نیم کیلومتر بوده که در دولت تدبیر و امید ساخت بزرگراه رشد چند برابری بخود گرفته است.

وی عنوان کرد: به علت افزایش تردد و نبود راه های چهار خطه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت کهگیلویه و بویراحمد از نوع رخ به رخ است،که برغم کاهش آمار تصادفات کشوری در کهگیلویه و بویراحمد افزایش 30 درصدی داشته است.

مدیر کل راه وشهر سازی کهگیلویه و بویراحد ابراز داشت: کوهستانی و سخت گذر بودن این استان موجب شده است تا در ساخت راه ها از حداقل شاخص های ساخت راه استفاده شود.

فدایی ادامه داد: در جاده های کوهستانی که نیاز به تونل ضروری است به علت کمبود اعتبار از ساخت آن صرفه نظر می شود.

وی گفت:هم اکنون راه ارتباطی شهرستان های سی سخت و لنده فرعی و شهرستاهای لنده و بهمئی راه روستایی است.

فدایی با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه روستایی در کشور 86 درصد است ،تصریح کرد: رشد ساخت راه روستایی در دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد از 36درصد به 43 درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 250 پروژه بزرگراهی، راه اصلی، فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی 30 تا 40 درصد در این استان فعال است.

فدایی گفت: 26 پروژه بزرگراهی، راه روستایی و روکش آسفالت با اعتبار بیش از 800 میلیارد ریال هفته دولت امسال در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

وی از بهره برداری آسفالت 180کیلومتر راههای استان در هفته دولت خبر داد و گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه راهسازی این استان درحال انجام است.

این مسئول اضافه کرد:کل اعتبار حوزه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 یکهزار و 400 میلیون ریال بوده که امسال در بیشتر سرفصل ها بیش از دو برابر شده است.

فدایی افزود: اعتبار پروژه ملی جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت از 250 میلیارد ریال پارسال ،امسال به 500 میلیارد ریال ،جاده یاسوج به شیراز از 20 میلیارد به 50 میلیاردو بیمارستان 250 تختخوابی یاسوج از 100 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال در بودجه امسال افزایش یافته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=173943
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سی سخت گفت:

    خدایی بهتر از کلیه مدیر کل های سابق بوده است

  2. دنانشين گفت:

    جناب آقاي فدايي واقعا از بقيه مديرهاي گذشته تجربه بهتري داره واين اداره رو خوب اداره ميكنه.ولي از نظر ديدار باارباب رجوع وسركشي به ادارات شهرستانها وبقيه واحدها يه كم ضعيف عمل ميكنه.

  3. دنانشين گفت:

    جناب آقاي فدايي ازنظرديدار با ارباب رجوع وسركشي به شهرستانها به ويژه ادارات و واحدهاي آن اداره يه كم ضعيف عمل ميكنه ولي دركل ازبقيه مديرهاي گذشته تونسته بهتر عمل كنه.خسته نباشي

  4. pp گفت:

    معلومه که اینها چون خودشون فدایی را اوردن از ایشان تعریف و تمجید می کنن . باید دید مردم چه میگن ؟ چرا دروغ چرا بزرگ نمایی؟؟ چرا چرا

  5. منصف گفت:

    همه این پروژه هایی که افتتاح شده و میشه حاصل تلاش مسئولین و دولت قبله . لطفآ حق مدیران قبلی را پایمال نکنید . راستی چرا وقتی پول توی حساب هست میگن که پول نداریم ؟ به فکر مردم مستضعف یاسوج باش .

  6. علی گفت:

    با سلام .
    الحق و الأنصاف مدیر کل لایق ،کوشا ،دلسوز و پای کار می باشد . خداوند به ایشان توفیق روز افزون عطا فرماید و سالیان سال در این استان و در این منصب به کار خود ادامه دهند . ضمناً از دو مدیر کل قبلی اصلاً قابل مقایسه نیستند . 360 درجه بهترند

  7. مظفری گفت:

    با سلام در این موقعیت تنها کسی که میتوانست این اداره را نجات دهد اقای فدایی بود وخوش درخشید ویکی از بهترین کارهای ایشان روش تعین قیمت مناسب بود که خوب هم جواب داد وانشاالله به همین منوال پیش بره

  8. مهرداد دانشجوی پیام نور گفت:

    واقعا مهندس فدایی با اومدن روابط عمومی شون آقای مهندس مسعودی وهمکارانشون کاراش داره بیشتر خودشو نشون میده .اینجاست نقش روابط عمومی خوب در ادارات

  9. یاسوج کارمند راه بویراحمد گفت:

    فدایی مدیریت را در استان ما خوب فهمیده وبه خوبی از وضعیت موجود سیاسی اجتماعی  استان  کهگیلویه وبویراحمد آگاه است. ایشان در چندین پست اداره نیاز به تعویض یا حداقل جابجایی دارد.اگر توانست در حوزه مدیریت های تحت نظارت کنترل پیگیری نماید میتواند به ادامه سیاست خود در این اداره طویل وبزرگ ادامه دهد

دیدگاه شما