چاپ این برگه

وقتی نبود «سی تی اسکن» در یاسوج جان بیماران را تهدید می کند

نبود دستگاه سی تی اسکن در یاسوج جان بیماران را در این شهر تهدید می کند.

به گزارش سایت استان، مدت زمان زیادی است که دو دستگاه سی تی اسکن در بیمارستانهای امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج خراب شده و بیماران برای گرفتن سی تی اسکن باید به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

خرابی این دستگاه ها در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و تاخیر در راه اندازی مجدد آن از اولویت های اساسی برای درمان بیماران در این شهر است اما مشخص نیست چرا مسئولان درمانی استان به این موضوع حساس نیستند.

شب گذشته و براساس مشاهدات عینی خبرنگار سایت استان، بیماری توسط خویشاوندان به بیمارستان امام سجاد آورده شد که به گفته پزشک معالج دچار سکته مغزی شده و می بایست از وی سی تی اسکن گرفته شود اما به همراهان این بیمار گفته شد که باید برای این مهم به شیراز مراجعه کنند.

IMG-20151221-WA0002

حمید طاهری بویراحمدی که همراه این بیمار بود به خبرنگار ما گفت:  به گفته پزشکان کسی که دچار سکته مغزی شده را نباید حرکت داد چون باعث بدتر شدن وضعیت بیمار می شود اما متاسفانه به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن مجبور هستیم که از مسئولان بیمارستان تقاضا کنیم که بیمار را به شیراز اعزام کنند.

طاهری ادامه می دهد: آن گونه که شنیده ام دو ماه از خرابی دستگاههای سی تی اسکن در یاسوج گذشته ولی هنوز رفع نقص نشده اند که برای شهری به گستردگی یاسوج که مرکز استان است و مراجعه به بیمارستان زیاد است توجیه پذیر نیست.

وی که به شدت از دست مسئولان عصبانی بود خطاب به آنها گفت: مسئولیت شما حفظ جان مردم است و اگر نمیتوانید به مردم خدمت کنید کنار بروید تا فرصت برای خدمتگزاران و کسانی که دغدغه جان مردم را دارند باز شود.

IMG-20151221-WA0001