دوشنبه 23 آذر 1394 - 14:45

تشریح برنامه های سازمان راهداری برای ارتقای ایمنی راهها و زمستان/ تمجید ویژه معاون وزیر راه و شهرسازی از فدایی

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن – سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور ضمن اعلام آمادگی برای روزهای سرد زمستان از برنامه هایش برای بهبود و ارتقا راهها در کشور خبر داد.

به گزارش «بویر نیوز»، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره پروژه های متعدد سازمان راهداری برای راتقای ایمنی راهها در سراسر کشور گفت: اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد ريال برای ارتقای ایمنی راهها اختصاص داده شده است که در اختیار مدیران استان ها قرار خواهد گرفت.

کشاورزیان

داوود کشاورزیان با تشریح عملیات جاری ارتقای ایمنی راهها بیان داشت: اجرای روکش آسفالت راهها و انجام پروژه های اصلاح نقاط پرحادثه مثل خط کشی جاده ها، نصب تابلو و علائم ایمنی، اصلاح شانه و شیب دوربرگردان ها، احداث تقاطع های همسطح و غیرهمسطح از جمله پروژه های جاری ارتقای ایمنی راههاست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه علت درصد زیادی از بروز تصادفات جاده‌ای، خطای انسانی و شتاب رانندگان در سفرهای جاده‌ای است،‌ افزود: پروژه های دیگری برای کنترل سرعت رانندگان در دست اجراست که از جمله می توان به نصب دوربین کنترل سرعت اشاره کرد که با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای توسط این سازمان نصب و راه‌اندازی شده است و در صورت مشاهده رفتارهای پرخطر اطلاعات مربوطه در اختیار پلیس راه قرار می‌گیرد.

کشاورزیان با اشاره به آغاز عملیات راهداری زمستانی و لزوم آمادگی راهدارخانه ها گفت: امسال از محل اعتباراتی که دولت محترم تدبیر و امید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است، تاکنون یکهزار میلیارد ريال در بین استان ها توزیع شده است که بتوانند برای عملیات راهداری زمستانی مهیا شوند.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۸۶۳ راهدار و ۹۴۰۰ دستگاه ماشین آلات در قالب ۱۵۳۳ اکیپ راهداری در جاده های کشور مستقر شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه های روشنایی ابراز داشت: تکلیف قانونی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای روشنایی تونل ها و نقاط مه گیر است که اقدامات خوبی صورت گرفته است و انجام پروژه های روشنایی در مسیرهای پرحادثه، نقاط مسکونی و نقاط حادثه خیز از جمله درخواست هایی است که تلاش می کنیم بصورت مقطعی این اقدامات را انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار «بویر نیوز» مبنی بر اینکه با توجه به دو بازدید صورت گرفته در سال 94 از راههای استان کهگیلویه و بویراحمد چه ارزیابی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی این استان دارید، گفت: خوشبختانه همکاران ما امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد بسیار خوبی داشته اند و با مدیریت آقای فدایی اقدامات خوبی در زمینه ارتقای کیفی و کمی جاده ها انجام گرفته است که امیدواریم با استمرار این تلاش ها شاهد ارتقای کیفی و کمی جاه های استان باشیم.

 تجهیر تمامی راهدارخانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر‌احمد گفت: تمامی راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات راهداری به لوازم ایمنی تجهیز شده‌است.

به گزارش «بویر نیوز»، حسن فدایی با تشریح اقدامات انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: امسال راهداري هاي راه هاي برفگير اين استان کهگیلویه و بویراحمد براي خدمات رساني در ايام بارندگي به 218  دستگاه خدمات رسان تجهيز شدند.

فدایی با بيان اينكه 1500 كيلومتر مسيرهاي استان كهگيلويه و بويراحمد برفگير است، خاطرنشان کرد: در راههاي اين استان 51 گردنه برفگير و 10 گردنه مه گير به طول 50 كيلومتر وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر‌احمد افزود: فراهم کردن نمک و ماسه در راهدارخانه و شناسایی نقاطی که در سال گذشته برف گیر و حادثه خیز بودند و پس از آن روکش و لکه گیری، نصب گاردریل در نقاط کور و پرترافیک و تعریض و بهسازی محورهای اصلی و فرعی استان از جمله اقدامات استان کهگیلویه و بویر احمد است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=172660
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما