شنبه 21 آذر 1394 - 21:11
سید کامل تقوی نژاد از آرژانتین تا باب همایون

تقوی نژاد با بانک سپه چه کرد؟

سال 94 که اکنون فصل سوم آن رو به پایان است و قرار است سیدکامل تقوی نژاد کلید بانک سپه را به قائم مقامش بسپارد، شیرین ترین روزهای بانک سپه با تقوی نژاد رقم خورد.

گروه اقتصادی – مهرماه سال 92 و تنها کمی پس از آغاز بکار دولت یازدهم تدبیر وزیر اقتصاد بر این بود تا در اویلن گام های تغییر در بدنه اقتصادی دولت، کلید بانک سپه که سهام آن بطور کامل در اختیار دولت است و در واقع یکی از بازوان اجرایی دولت محسوب می شود، به سید کامل تقوی نژاد سپرده شود.

به گزارش «بویر نیوز» ، سیدکامل مرد کاربلد اقتصاد و سیاست که سال های نه چندان دور در قامت معاون وزیر اقتصاد و داریی نیز توان مدیریتی خود را نشان داده بود، فرصت غتنمی یافت تا اینبار در فضای بانکی که گویا بیشتر باب میل خودش بوده چرا که سمت های دیگر پیشنهادی را نپذیرفته بود نفس تازه ای در روح نخستین بانک ایرانی بدمد.

ماههای اول ورود تقوی نژاد فضای روزمرگی از بانک سپه زدوده شد و با ایجاد تغییرات اتفاقات تازه ای رخ داد و همایش سراسری مدیران ارشد بانک با حضور رئیس کل بانک مرکزی نوید دهنده ی روزهای خوشی برای بانک سپه بود.

IMG08362475

برنامه های بهبود فضای کسب و کار و بازاریابی در دوران رکود از جمله اولویت های کاری بانک سپه در پائیز 92 بود و سخنان مدیرعامل بانک در ششمین مجمع جهانی مدیریت نیز که زمستان همان سال برگزار شد، اولین نشانه رونق مجدد بانک بود.

سال 93 سال ویژه ای برای بانک سپه بود و نخستین بانک ایرانی قدم در 90 سالگی گذاشته بود که همین موضوع باعث شد تا سیدکامل تقوی نژاد و همکارانش مسئولیت سنگین تری بر عهده داشته باشند.

برگزاری برنامه های گسترده به مناسبت ایام مختلف سال ، همایش های مختلف، تبلیغ انحصاری در پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی ایران (90 و خندوانه) و رسانه های برتر کشور و اجرایی کردن پروژه های مهم توسط بانک سپه نشان داد تقوی نژاد و همکارانش بخوبی توانسته اند از عهده وظیفه سنگین خود برآیند که سخنان وزیر امور اقتصاد و دارایی در جمع مدیران و کارکنان بانک سپه و همچنین تقدیـر بانــک مرکــزی از عملکـرد بانــک سپــه نیز موید این موضوع بود که سال 93 سال پرباری برای بانک سپه بوده است.

 94 ؛ سال تحسین سیدکامل

اما سال 94 که اکنون فصل سوم آن رو به پایان است و قرار است سیدکامل تقوی نژاد کلید بانک سپه را به قائم مقامش بسپارد، شیرین ترین روزهای بانک سپه با تقوی نژاد رقم خورد.

در اولین روزهای سال مدیرعامل بانک عضو شورای راهبردی تحول نظام بانکی شد و بخاطر اقدامات صورت گرفته مورد تجلیل و  قدردانی مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی وزارت اقتصاد قرار گرفت که چند روز بعد نیز تقدیر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مدیرعامل بانک نیز نتیجه سلسله اقدامات تقوی نژاد در این ایام بود.

قدردانی معاون رئیس جمهور از بانک سپه به دلیل حضور فعال در بخش گردشگری، تقدیـر وزیـر دادگستـری از تقوی نژاد سلامـت اداری بانـک سپـه، تقدیر وزارت اقتصاد از تقوی نژاد به دلیل اقدامات ارزشمند، تقدیر معاون اول رئیس جمهور از بانک سپه به دلیل حمایت از صنایع معدنی تقدیر نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از تقوی نژاد، تقدیـر رئیس کل بانک مرکـزی از بانک سپـه برای اجـرای طـرح چکـاوک، دریافت نشان عالی تعاون توسط تقوی نژاد، تقدیر سازمان بهزیستی از بانک سپه به دلیل حمایت از نیازمندان و کمک به گسترش عدالت اجتماعی، تقدیر مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و … در چندماهه اول سال نشان داد زحمات سیدکامل تقوی نژاد به بار نشسته است که امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش هایش برای بانک بودیم و اما مهمتر اینکه تقوی نژاد دسترنج خودش را درو کرد چرا که در ماههای اول ورودش خبری از تقدیر و تشکر نبود زیرا معمولا تقدیرنامه های ماههای اول بخاطر زحمات مدیران گذشته است و تقوی نژاد توانست جایگاه بانک را به جایی برساند که همگان زبان به تحسینش بگشایند.

دستاوردهای مهم و تاریخی تقوی نژاد با بانک سپه برای کشور

اگر از گسترش خدمات جدید و متنوع بانک سپه، برنامه های اجرا شده در راستای حمایت از تولید ملی، حمایت از جوانان و تیم های ورزشی در سطح ملی، افزایش 4.5 برابری تسهیلات پرداختی به خانوارها، اجرای 110 طرح مهم، افزایش 48 درصدی صدور انواع کارت، اجرای طرح ملی تنظیم آبهای مرزی با مشارکت بانک سپه در دوازده استان که جزو بزرگترین پروژه های تاریخ انقلاب به شمار می رود، افزایش 7 برابری فعالیت های ارزی بانک، اجرای طرح تحول نظام بانکی کشور بامحوریت بانک سپه، افزایش سرمایه گذاری ها و اعتماد مردم، افزایش سلامت اداری، کاهش مطالبات معوق بانک، افزایش میزان رضایت مردم و مشتریان بانک فاکتور بگیریم و به مرور تیتروار آن بسنده کنیم، نمی توان از افزایش 9 برابری سرمایه بانک سپه نسبت به قبل از مدیریت تقوی نژاد بسادگی گذشت.

توجه ویژه بانک سپه و تقوی نژاد به استان های محروم

امضای بزرگترین مشارکت نامه اعطای تسهیلات سندیکایی نظام بانکی کشور با عاملیت بانک سپه به همراه 4 بانک عضو هر چند یکی از بزرگترین خدمات بانک سپه به اقتصاد کشور به شمار می رود اما بخاطر تمرکز این پروژه در دل استان های محروم جنوب کشور ارزش آنرا دو چندان کرده است.

به موجب این مشارکت نامه تسهیلات سندیکایی برای اجرای طرح پالایشگاه گاز بیدبلند 2 در استان خوزستان بین 5 بانک مطرح نظام بانکی کشور؛ شامل بانکهای ملت، تجارت، صنعت و معدن، پارسیان و با عاملیت بانک سپه در قالب کنسرسیوم و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا شد.

از آنجا که پالایشگاه بیدبلند 2 تأمین کننده مواد اولیه ۵ واحد پتروشیمی گچساران، دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن است و تا این واحد راه اندازی نشود بقیه طرح های ذکر شده در حد نام باقی می ماند باید آن را خدمتی ماندگار در صنعت نفت و گاز استان محروم جنوبی کشور برشمرد.

همچنین توجه به مشارکت در پروژه هایی همچون سیمان مارگون و آبرسانی در نقاط محروم جنوب کشور از توجهات ویژه تقوی نژاد به توسعه ناطق محرو که سیاست دولت تدبیر و امید بود بشمار می رود.

از آرژانتین تا باب همایون

نمایش خیره کننده از توان مدیریتی سیدکامل تقوی نژاد در راس مدیریت بانک سپه وزارت اقتصاد را برآن داشت تا وی از ساختمان بانک سپه در نزدیکی میدان آرژانتین به معاونت وزارت اقتصاد برسد و سکان سازمان امورمالیاتی را در دست بگیرد.

سازمان امو مالیاتی به جهت کاهش قیمت نفت و تکیه اصلی درآمدی دولت به مالیات اکنون گلوگاه اقتصادی کشور محسوب می شود، بیش از 50 درصد درآمدهای دولت از مالیات است و در سایر کشورهای که نفت ندارند تکیه اصلی درآمدی فقط مالیات است.

دولت اکنون به تازگی می خواهد شرایط پسا تحریم را تجربه کند و در این شرایط که قطعا صنایع و تولید در کشور رونق خواهد گرفت موضوع بروز شدن سیستم مالیاتی کشور و تعامل مناسب با بخش های مختلف اقتصادی توسط سازمان اور مالیاتی از اهمیت زیادی برای دولت برخوردار است.

باید دید که سید کامل تقوی نژاد در تحقق اهداف دولت در سازمان امور مالیاتی تا چه حد موفق خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=172287
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سالار گفت:

    سلام ، من افتخار ميكنم از سيد 

  2. بویر احمد گفت:

    تبریک اینجا هم موفق هستند

  3. م-م گفت:

    تبریک هم استانی

  4. دانشجو تهران گفت:

    درود بر این مرد بزرگ

  5. حسین نوروزی لرکی گفت:

    مطمئن باشید که در این سمت هم خوش خواهد درخشید چون ایشان فردی با ایمان صادق و سخت کوش هستند و به چیزی جز سربلندی و عزت این سرزمين نمی انديشند.

  6. شاهرخ صناعی گفت:

    تبریک ویژه دارم من سید را نمیشناسم اما برادرش دریاسوج رامیشناسم پس در پاک بودن ومدیریت بالای ایشان شکی نیست افتخار جنوب کشوراست براش ارزوی موفقیت دارم

دیدگاه شما