جمعه 13 آذر 1394 - 11:55

اقدام بزرگ دولت روحانی

ذهن مردم با واژه اختلاس آشنایی زیادی دارد و بی ربط نخواهد بود اگر بگوییم اختلاس متولد دوران تحریم بوده است.

گروه اقتصادی – این هفته و با ارائه گزارش آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران، آمریکا اعلام کرد که با توجه به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرونده ابهامات فعالیت‌های هسته‌ای ایران (PMD) را می‌بندد.

به گزارش بویرنیوز، در همین حال پیش بینی می شود پرونده ایران نیز در شورای حکام بسته شده و برجام اجرایی شود.

با اجرایی شدن برجام در روزهای آینده شاهد حذف همه تحریم های غرب و ایالات متحده علیه ملت ایران خواهیم بود.

بسیاری معتقدند موفقیت ایران در توافق با کشورهای 5+1 صرفا محدود به موضوعات هسته ای خواهد بود و در بعد داخلی تغییری را ایجاد نخواهد کرد.

به عبارت بهتر بسیاری روحانی را متهم به بی توجهی به سیاست داخلی و اقتصاد درونی می کنند و توجه بیش از حد به موضوع هسته ای را عامل ضعف دولت به حساب می آوردند.

شاید در ظاهر بتوان چنین تحلیلی را وارد ساخت که دولت تدبیر و امید انرژی زیادی را صرف حل مناقشه هسته ای با غرب کرده، اما نتایج این اقدام تاثیرات مهمی را در داخل ایران و ارتباطش با خارج از مرز خود خواهد داشت.

نگاهی به سال های تحریم و اثرات تحریم بر کشور می تواند پاسخ کسانی باشد که می پرسند چرا دولت بیش از حد به موضوع مذاکرات بها داده است.

ذهن مردم با واژه اختلاس آشنایی زیادی دارد و بی ربط نخواهد بود اگر بگوییم اختلاس متولد دوران تحریم بوده است.

این روزها پرونده قطور بابک زنجانی که به نام فروش نفت از راه دور زدن تحریم ها جنجال آفرین شده ذهن همه را درگیر خود ساخته است.

نفت به عنوان مهم ترین صادرات ایران و سرمایه ملی کشور محسوب می شود و شرایط تحریم موجب شد تا بسیاری از این تنگنای اقتصادی کشور برای خود کاسبی راه انداخته و مبالغی به دست بیاورند که حتی تلفظ عدد این پول ها برای همه ما کار آسانی نخواهد بود.

دولت احمدی نژاد را باید اوج اختلاس ها در کشور دانست و این دولت دقیقا مواجه بود با تحریم های گسترده شورای امنیت علیه ایران!

اختلاس 7 هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی، اختلاس 3 هزار میلیاردی مه آفرید و دهها اختلاس دیگر را باید محصول دوران تحریم دانست و صدها فرصت کاسبی دیگر که توسط شرایط خاص تحریم به وجود آمد، تحریم اختلاس را بنیان نهاد و تبدیل به زالویی برای مکیدن اقتصاد ایران شد.

برای رشد اقتصادی باید مسیر اختلاس از بین رود و شفافیت حاکم شود و فضای کسب و کار و تلاش جای خود را به فضایی که در گذشته در پی دور زدن تحریم بوده و سود آن در جیب عده ای محدود ریخته می شده بدهد.

همین که تحریم ها برداشته شود به معنی این خواهد بود که کاسبی از راه تحریم که به اختلاس منجر می شد قطع می شود و قابل تصور است که تا چه اندازه اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت رفع تحریم ها بود که به نوبه خود خواهد توانست در داخل کشور هم اثرات بیشمار اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171601
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بسیار درست ومنطقی بود

  2. عماد گفت:

    اختلاس های زیاده بوده که نه در دوران احمدی نژاد بوده و نه در دوران تحریم های اخیر . در دورانی بوده که آقازاده ها و یقه سفیدها به رانتهای دولتی و فامیلی دست پیدا کردند . اختلاس شهرداری تهران و اختلاس های مهدی هاشمی رفسنجانی نه به تحریم و نه به احمدی نژاد ربط داشت . همه چیز را به این دو موضع ربط ندهید تدبیر ندارند کارشکنی نکنند تهمت هم نزنند .مارجاری دکل نفتی که دیگه به دولت سابق ربطی ندارد . البته اگر در باب برجام هم امتیازات داده شده را در برابر امتیازات گرفته شده کنتر هم گذاشته شوند خواهید فیهمید که افتخار چندانی هم ندارد البته اگر صداقت داشته و راستگو باشند ؟!!!

  3. ناشناس گفت:

    اگه دولت روحانی دیگه هیچ کاری هم انجام نده باز هم تاثیر اقدامات این دو سه سال اینقدر زیاد خواهد بود که میشه گفت این دولت دینش رو به مردم ادا کرده .اگه دولت احمدی نژاد ده درصد این کارها رو کرده بود اینقدر تبلیغات میکردن که تصور میکردیم شق القمر شده متاسفانه دولت روحانی تو زمینه رسانه ای بی یار و یاور هست ولی مردم خوب میفهمند کی بیشتر به دردشون میخوره. تا کور شود چشم کاسبان تحریم و دلواپسان این کاسبی

  4. س گفت:

    اوج بي تدبيري ،سوء مديريت،تخريب محيط زيست وظلم به پيكر علم و دانش وهزاران هزار مسائل ومشكلات ديگر در زمان دولت احمدي نژاد بوده است

  5. ناشناس گفت:

    حقایق را نباید کتمان کرد هرچه بدبختی و گرفتاری و فلاکت بر سر این مملکت و اقتصاد این مملکت به بار امد مربوط به دولت احمدی نژاد است بی تدبیری،ندانم کاری و اقدامات خود سرانه اقای احمدی نژاد جزء نکبت و فقر هیچی به ارمغان نیاورد تاریخ بعدا این را گواه خواهد داد که ظلمی که در زمان این اقا به مردم و جوانان این مرزوبوم شده است در هیچ دوره ای حتی رژیم های گذشته نیز نبوده است خدا انهایی را که هیچگونه مسئولیت و تعهدی در قبال مردم و کشور ندارند را لعنت کند انشاله

  6. سارا گفت:

    دولت روحانی امید به زندگی را به مردم ایران برگرداند

دیدگاه شما