جمعه 13 آذر 1394 - 3:28

جوابیه مشترک استانداری کهگیلویه و بویراحمد و اتاق بازرگانی نسبت به خبر “بویرنیوز”

1 – فعالین اقتصادی که با توجه به اطلاع رسانی های اتاق در ترکیب این هیأت حضور پیدا کرده اند، که کلیه هزینه سفر خود را شخصاً پرداخت نموده اند.

گروه اقتصادی – در پی درج تحلیلی در پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز پیرامون سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به اُمْسْک روسیه،تحت عنوان “ناگفته های خواندنی از سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به اُمْسْک/ هدایای جالب روس ها به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)”  استانداری کهگیلویه و بویراحمد و اتاق بازرگانی یاسوج در جوابیه مشترکی به این مطلب واکنش نشان دادند.

به گزارش بویرنیوز، متن جوابیه به شرح زیر است:

 

مدير مسئول محترم سایت بویرنیوز

باسلام و احترام

عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 11/09/94 باعنوان « ناگفته های خواندنی از سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به اُمْسْک » موارد ذيل را به اطلاع مي رساند:

ابتدا باید با اشاره به ماده 2 قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، یادآور شویم که اتاق های بازرگانی، موسسات غیر انتقاعی هستند که دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی می باشند و با اشاره به تبصره 3 ماده 4 همین قانون، نحوه و میزان کمک مالی اتاق ایران به اتاق شهرستان ها طبق دستور العمل هیأت رئیس اتاق ایران است و همینطور با توجه به وظایف ذاتی اتاق های بازرگانی، طبق بند “و” ماده 5 همین قانون تحت عنوان کوشش در راه شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور و تشویق و کمک به موسسات مربوطه جهت شرکت در نمایشگاه های بازرگانی داخلی و خارجی، اعزام اینگونه هیأت ها از وظایف ذاتی اتاق بازرگانی می باشد.

هزینه اعزام این هیأت نیز به دو صورت تأمین شده است:

1 – فعالین اقتصادی که با توجه به اطلاع رسانی های اتاق در ترکیب این هیأت حضور پیدا کرده اند، که کلیه هزینه سفر خود را شخصاً پرداخت نموده اند.

2 – مابقی هزینه ای که توسط اتاق بازرگانی یاسوج پرداخت شده است، از طریق جذب کمک های مالی اتاق ایران به اعزام هیأت های تجاری اقتصادی اتاق های شهرستان ها به خارج از کشور تأمین شده است، که قطعاً در صورت عدم جذب این نوع کمک ها از اتاق ایران، این بودجه به هیأت های اعزامی دیگر استان ها تخصیص داده می شود و استان ما فرصت پیش آمده را از دست می داد و کل هزینه این سفر کمتر از 200 میلیون تومان بوده و عدد اعلامی غیر کارشناسی است.

IMG-20151121-WA0001-300x199

بنابراین اتاق بازرگانی یاسوج نه تنها جهت هزینه اعزام این هیأت از هیچگونه بودجه استانی استفاده نکرده است ، بلکه با توجه به قوانین اشاره شده اتاق های بازرگانی و وظایف تعریف شده خود، با رایزنی های مستمر، از اینگونه کمک های اتاق ایران هزینه اعزام این هیأت که بخش اصلی آن را حضور فعالین اقتصادی بخش خصوصی استان و با همراهی چند تن از مدیران اقتصادی و استاندار محترم تشکیل می دادند و در جهت معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری استان، جذب سرمایه گذار، آشنایی با تجار و بازارهای این کشور، تأمین نموده است.

اعضای هیأت 24 نفره تجاری-اقتصادی استان در این سفر، شامل مجموعه ای از تجار و بازرگانان بخش خصوصی استان و تعدادی از مدیران اقتصادی و به سرپرستی استاندار محترم بوده است.

این هیئت در سفر روسیه دیدارهای بسیار فشرده و مثمر ثمری با مقامات عالی رتبه بخش خصوصی و دولتی روسیه از جمله: هیأت رئیسه اتاق بازرگانی روسیه، رئیس اتاق بازرگانی مسکو، استاندار استان مهم امسک ، سفیر جمهوری اسلامی ایران ایران در روسیه ، بازرگانان، تجار و سرمایه گذاران روسی و همچنین بازدید از کارخانجات و مراکز تولیدی مهم این کشور را در
برنامه های خود داشتند.

در خصوص نتایج این سفر نیز باید در ابتدا یادآور شد که به نتیجه رسیدن این چنین سفرهایی نیازمند زمان است و اینگونه اعزام ها شروع و مقدمه بسط روابط تجاری و اقتصادی دو طرف می باشد، ولی با این وجود به گفته سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه فدراتیو، هیأت تجاری اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد از جانب طرف روسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و استقبال و اشتیاق سرمایه گذاران و تجار روسی برای حضور در استان کاملاً پر رنگ بود، به گونه ای که طبق صحبت های انجام شده قرار است سال آینده هیأتی تجاری اقتصادی از روسیه جهت بررسی شرایط سرمایه گذاری و تجارت با استان، وارد کهگیلویه و بویراحمد شوند، همچنین قابل ذکر است که تفاهم نامه های مهمی نیز در این سفر با طرف روسی امضا شده است.

انتخاب استان امسک را زیر سوال برده اید که برای افزایش اطلاعات نویسنده محترم مطلب، ذکر این نکته ضروری است که پیشنهاد منطقه، استان و یا حتی کشور برای انجام سفرها دارای روال علمی و قانونی است، یعنی درخواست اعزام هیأت از طریق مرکز اطلاع رسانی و بین الملل وزارت کشور به وزارت محترم امور خارجه نهاد ریاست جمهوری و نهایتاً از طریق سفارت مربوطه انجام می گیرد، لذا استان امسک بر اساس انتخاب سفارت رایزن اقتصادی سفارت ایران در روسیه بوده و دلیل آن نیز سنخیت آن استان به لحاظ استخراج نفت، وجود پالایشگاه، پتروشیمی و … در بخش نفت و تولیدات کشاورزی نظیر گندم – جو و سایر محصولات کشاورزی در این استان بوده است. بدون شک صادرات بخشی از تحقق وعده های اقتصاد مقاومتی است و از الزامات آن ارتباط با دیگر کشورها است.

  • با توجه به اینکه بزرگترین مرکز فروش محصولات غذایی شهر مسکو تحت عنوان فود سیتی با بیش از 3000 غرفه در آن شهر در حال راه اندازی بوده و جالب است بیان شود، یک هم میهن ما بیش از 1200 غرفه از کل غرفه های این مرکز را اجاره و به مدت پنج سال در اختیار گرفته و خدمات ترانزیت- حسابداری- فروش و … انواع مواد غذایی ایرانی را به صادر کنندگان ایرانی ارائه می دهد. لذا زمینه خوبی برای حضور تولید کنندگان ما در بخش مرکبات و میوه در بازار نو و بکر روسیه وجود دارد که جای هیچگونه شک و شبهه ای نیز در این خصوص وجود ندارد.
  • با عنایت به سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت در دولت تدبیر و امید، انتظار می رود رسانه های محترم ضمن نقد منصفانه عملکرد مسئولان، روزنه های امید را نیز در دل مردم شریف روشن نمایند و از انتشار مطالب خلاف واقع خودداری نمایند.
  • در پایان باید خاطر نشان کرد که استاندار محترم و مجموعه اتاق بازرگانی از نقد دلسوازنه و منصفانه استقبال می نماید.
  •                       روابط عمومی استانداری و اتاق بازگانی
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171540
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اره جان خودتون شما گفتید ما هم باور کردیم؟ اگر بقول شما 200میلیون هزینه داشته آیا این سفر 200میلیون آورده برای استان داشته؟ حداقل با همین مبلغ میتونستید حداقل 300شغل ایجاد و تعدادی جوان بیکار بکار گرفته شود. 

  2. طولیان گفت:

    درود بر کیانی و خادمی 

  3. شهروند گفت:

    در حالی که برخی مردم بدلیل فقر و بیکاری به نان شب محتاج هستند طوری صحبت از دویست میلیون پول میشود انکار پول یک ساندویچ است . واقعآ متاسفم

  4. ایران همشری گفت:

    دویست میلیون فقط هزینه هواپیما است تا وقت هتل و غذا 

  5. رحيمي پ گفت:

    نمي توان منكر توانايي جناب دكتر خادمي واقاي كياني شد بعضي ها فقط نق ميزنند بدون پيشنهاد  وراهكار بعضي ها هم از رشد كياني ناراحتند ونگرانيشان را اينطور بيان ميكنند يكي از راههاي برون رفت استان همين روابط وتوسعه صادرات است

  6. سلام گفت:

    مشخوزمه ملت زيلايي وممبي و ….. وابيت ار هم يوبو

  7. روابط عمومی اتاق بازرگانی گفت:

    با تشکر از مدیر مسئول سایت بویر نیوز بابت درج این جوابیه.
    دوستانی که همچنان مردد هستن بر سر هزینه های این سفر توجه داشته باشن که اتاق بازرگانی تمامی هزینه ها و  اسناد مالی اش شفاف و همیشه قابل ارائه می باشد.
    یکشنبه هفته آینده در نشست خبری اتاق بازرگانی که با حضور تمانی خبرنگاران برگزار می شود، تمامی اسناد مالی و قراردادهای مربوط به این سفر را در اختیار خبرنگاران محترم قرار خواهیم داد.
    توجه داشته باشید که در اطلاعیه ای که ” یک ماه قبل از اعزام این هیئت” در سایت اتاق بازرگانی درج شده بود، ریز هزینه های مربوط به این سفر، اهداف و برنامه های آن منتشر شده است. هم اکنون نیز این اطلاعیه همچنان در سایت اتاق بازرگانی  (yasoujccim.ir)  در بخش اطلاعیه ها موجود است.

  8. ناشناس گفت:

    بیش خدا باسخگویید

  9. ......... گفت:

    استاندار الت دست چند نفر مثل کیانی شده که روزگار استان به این حال فلاکت زده است به جای رفتن به  روسیه میرفتی تهران بودجه واسه استان می گرفتی.. 

دیدگاه شما