پنجشنبه 12 آذر 1394 - 2:27

ناگفته های خواندنی از سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به اُمْسْک/ هدایای جالب روس ها به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

بهرحال اگر چه می توان این سفر را گامی در راستای آموزش و شناخت مدیران قلمداد کرد اما نباید برای فرار رو به جلو در امان ماندن از انتقادات، به نتایج آن با عنوان دستاورد بزرگ یاد کرد!

گروه اقتصادی – در روزهای گذشته هیئت تجاری و اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد با هزینه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به استان اُمْسْک روسیه که در جنوب غربی سیبری واقع شده است، سفر کردند.

به گزارش «بویر نیوز»، شنیده های جالبی از این سفر به گوش می رسد؛ از جمله اینکه روس ها یک جفت پوتین (چکمه) به موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هدیه دادند، یک کلاه مرغوب روسی نیز هدیه ای بود که یکی از مدیران کل دریافت کرد.

IMG-20151121-WA0008

تعطیلی یک هفته ای استان؛ دستاورد سفر یک میلیاردی مسئولان

به گزارش «بویر نیوز»، در خبرهایی دستاوردهای سفر هیئت 30 نفره کهگیلویه و بویراحمد به روسیه اعلام شد اما با نگاهی به اخبار منتشر شده در می یابیم بیشتر دستاوردهای تشریح شده مربوط به شناخت استان امسک و معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است!

این سفر حدود یک هفته طول کشید و 30 نفر از مسئولان ارشد استانی و مدیران کل در آن حضور داشت و از چند بعد قابل نقد و بررسی است:

1 – اولین نقد بر این سفر را باید تعطیلی یک هفته ای استان دانست و این واقعیت را می توان در نبود استاندار، دو تن از معاونین و تعدادی از مدیران کل بخوبی مشاهده کرد. البته در ایام غیرتعطیل استان هم کار مردم لنگ می ماند ولی این تعطیلی را عملا در سطح ادارات شاهد بودیم.

2 – با یک حساب سرانگشتی از مخارج 30 نفر به مدت 7 روز مبلغی حدود 1 میلیارد تومان هزینه ای است که فقط خرج مسافرت و اسکان این افراد شده است که اگر مابقی هزینه های معمول سفر را نیز با آن جمع ببندیم به مبلغ بزرگتری می رسیم که این مبلغ در شرایط فعلی اقتصادی استان و با توجه به کسری بودجه جاری و محرومیت شدید مناطق مختلف استان می توانست در بخش های دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

3 – در خبرها آمده بود که محصولات باغی و زراعی کهگیلویه و بویراحمد به روسیه صادر می شود؛ باید پرسید استانی که خود وارد کننده ی این محصولات است و از طرفی بازارها و ظرفیت های بزرگی در استان های همجوار خود دارد چطور به فکر صادرات به روسیه افتاده است!؟

4 – اگر واقعا هدف این سفر بازاریابی برای محصولات استان بود چرا این کار به تجار سپرده نشد و از طرفی اهالی امسک چگونه می خواهند مشتری محصولات کهگیلویه و بویراحمد شوند در حالی که نمونه ای از آن را ندیده اند!

بهرحال اگر چه می توان این سفر را گامی در راستای آموزش و شناخت مدیران قلمداد کرد اما نباید برای فرار رو به جلو در امان ماندن از انتقادات، به نتایج آن با عنوان دستاورد بزرگ یاد کرد!

 اگر هدف این سفر معرفی محصولات کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بود، بهتر بود با توجه به مبالغ هزینه شده از تجار کشورهای خارجی دعوت می شد تا محصولات استان را ببینند و روابط تجاری آغاز شود نه اینکه با هزینه بیت المال این سفر صورت می گرفت.

IMG-20151121-WA0028 IMG-20151121-WA0020 IMG-20151121-WA0027

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171388
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نوروز گفت:

    کلاه سرمان گذاشتند و یک جفت پوتین شد دستاورد این سفر تفریحی… ظاهرا رفته بودن برای واردات نه صادرات! واردات پتو و کلاه… حیف اون پولی که از بیت المال خرج شد

  2. علیمردان گفت:

    ماجرایی این سفر مثل سفر اعضای شورایی شهر دوره قبل یاسوج به لندن بود که میخواستن ازانجا الگوی معماری بیارن برای اجرا در یاسوج که نه تنها الگو نیاوردن بلکه سفر هزینه ای روی دست شهرداری گذاشت که برای 10سال شهرداری را بدهکار کردن که نمیتواند حقوق نیروهای خدماتی خودش را بدهد، نمبدونم این حرکت‌های نسنجیده ایده چه کسی هست؟ هر کسی هست باید در خلاقیتش شک کرد 

  3. مردم اصلاح طلب گفت:

    اون وقت ما مردم ساده میزنیم به سرمون تا اینا بشن مسئول و برن دنیا رو بگردند.
    چی گیر ما میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونم عاقلم یا نه؟

  4. دمت گرم بویر نیوز بی تعارف گفت:

    لطفا در مورد اون…. و فک و فامیلش و پارتیش که از الان دارن آمادش میکنن برای پستهای بالاتر اطلاع رسانی کنید

  5. Iman گفت:

    درج اطلاعات غلط و دور ذهن در یه رسانه رسمی استان بجز تفرقه و نفاق و تشويش اذهان عمومی هيچ سودی برا استان نداره. بیاید واقع بین باشم و اطلاعات صحيح رو تو رسانه هاب عمومی درج کنید. 
    من اطلاعات کمی درمورد سفر به روسیه دارم که درخدمتتون ميذارم.:
    1-هزینه سفر میلیاردی نبوده حدود200میلیون بوده
    2-هزینه سفر از بودجه استان نبوده و اتاق ايران هزينه رو داده
    3-کلیه محصولات صنايع دستی و تولیدی استانمون به استان هاب همجوار مث شبراز و اصفهان میره و نصف قسمت ازمون میخرن و چن برابر قیمت در بازاهاشون بفروش مدرسه. 
    4-دربین هییت 30نفره تجار و تولیدکنندگان هم استانیمون با تولیدات و محصولاتشون حضور داشتن
    5-ظرفیت های گردشگری و توریستی استان بخوبی معرفی شد
    6…..
    بیایید خودمون رو دست کم نگیریم یه ذره اعتماد بنفس و واقع گرا باشم بدور از تعصبات قومی قبلیه ای وجناحی. بجای تخریب .سازنده و کمک کار همدیگه باشیم 
    به امید داشتن استانی سربلند چون دنا

  6. ناشناس گفت:

    بخه هونه بو نخرده.

  7. واویلا گفت:

    یعنی بچه های ما دو سه تا پتو هم از اموال هتل کش رفتند!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

    وای نگوووووووووووووو
    خجالت کشیدم

  8. بویر احمد گفت:

    آقای استاندار اتو استان نمیتونه مشکلات استان را حل کند ودست به سینه نمایندگان هست اما میخواهد خارج از کشور مشکلات استان را حل کند بیچاره مردم استان

  9. مخاطب گفت:

    حالا بررسی شود ببینید بودجه اتاق چطور تامین می شود. 90 درصد بودجه اتاق از دولت تامین می شود به مردم راست گفته شود

  10. ناشناس گفت:

    دروغ دیگه بسه. همش پول خون مردمه که خرج شده. اوضاع اقتصادی رو ببین بعد بگو بودجه استان نبوده. میتونستید این پولو از اتاق ایران بگیرید و خرج استان کنید نه خرج تفریحتون. ظاهرا تو این کشور سفر تفریحی شده کاری

  11. بویراحمد گفت:

    در گزارش آمده چند نفر پتو های هتل را آوردند اگه راست است مایه شرمندگی است . بعضی عادتشون را ول نمی کنند . لطفا همان یک میلیارد یا 200 میلیون را پتو می خریدید و بین اعضاء محترم عالی رتبه تقسیم می کردید و این شرمساری را درست نمی کردید . حالا با چه رویی بریم روسیه !!!!!!!!!!

  12. صبا گفت:

    تشکر از بویر نیوز

  13. طولیان گفت:

    درود بر استاندار مردمی

  14. مدیریت ساخت گفت:

    وافعا ادم متاثر میشه.

  15. حبیب گفت:

    هروقت کشاورزی استان تعطیل است و هرروز رویس دز سفر جنگ درگیری در اداره است کدام تولید کدام کشاورز //////////

  16. آرش گفت:

    بیشترمردم ایران نمیدانند که استان مامستقل است اکثرافکرمیکنند که یکی ازشهرستانهای فارس هستیم اونوقت استاندار ومحنایی وغیره میخان امسک مشکل اقتصادی استان راحل کنند/واقعا خنده آوراست/ هدف این بودآقایان یه هوای تازه کنند /مردم بدبخت استان همه چیزمیدانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. کارشناس گفت:

    تا وقتی که تحصیل کردگان و نخبگان گرداننده اتاق بازرگانی نباشن بودجه این اتاق در شهر ما باید به بر باد رود و خروجی هم نباشد اما متعجبیم که چرا یک استاندار اینگونه در چنین دام هایی برای اینکه متوجه مشکلات این سازمان تخصصی اقتصادی نشود می افتد .

  18. محقق گفت:

    حدود یک ماه قبل از اعزام این هیئت تجاری اطلاعیه ای از طرف اتاق بازرگانی منتشر شد که در آن خبر اعزام این هیئت، اهداف و هزینه های این سفر نوشته شده بود و از تمامی تجار استان و کشور برای حضور در این هیئت دعوت شد.( این اطلاعیه در سایت اتاق یاسوج موجود است)

    در این اطلاعیه ی رسمی، هزینه کامل هر نفر 6.300.000 برای اتاق های دو تخته و 7.300.000 برای اتاق های سینگل مشخص شده است. ( 95 % اتاق های رزرو شده اتاق های دو تخته بودند)
    هزینه های متفرقه همچون شام و ناهار و دیدارها طبیعتا از طرف میزبان تامین شده.

    با یک ضرب ساده می توان هزینه ی کل این سفر رو مشخص کرد
    6.300.000 را که در 24 ضرب کنیم چیزی بسیار کمتر از “200” میلیون خواهد بود، که این عدد بدست آمده یک پنجم برآورد عجیب، عجولانه و غیر کارشناسی این سایت محترم هم نخواهد شد.

    نحوه ی تامین این هزینه های:
    هزینه ی اعزام این هیئت نیز به دو صورت تامین شده است.
    1- فعالین اقتصادی که با توجه به اطلاع رسانی های اتاق در ترکیب این هیئت حضور پیدا کرده اند، که کلیه هزینه سفر خود را شخصا پرداخت نموده اند.

    2- مابقی هزینه ای که توسط اتاق بازرگانی یاسوج پرداخت شده است، از طریق جذب کمک های مالی اتاق ایران به اعزام هیئت های تجاری اقتصادی اتاق های شهرستان ها به خارج از کشور تامین شده است، که قطعا در صورت عدم جذب این نوع کمک ها از اتاق ایران، این بودجه به هیئت های اعزامی دیگر استان ها تخصیص داده می شد و استان ما فرصت پیش آمده را از دست می داد.

    بنابراین اتاق بازرگانی یاسوج نه تنها جهت هزینه ی اعزام این هیئت از هیچگونه بودجه ی استانی استفاده نکرده است، بلکه با توجه به قوانین اتاق های بازرگانی و وظایف تعریف شده ی خود و با رایزنی های مستمر، از اینگونه کمک های اتاق ایران هزینه ی اعزام این هیئت که بخش اصلی آن را حضور فعالین اقتصادی و تجار بخش خصوصی استان و با همراهی چند تن از مدیران اقتصادی و استاندار محترم تشکیل می دادند، تامین نموده است.

  19. دوست گفت:

    به نام خدا
    واقعا با این مطالب کذب که هرروز خدا منتشر میکنید میخواهیدچی راثابت کنید.که شما هم سری توی سرهاد ارید.که شما مثلاازقافله عقب نمانده اید وآبدیت جامعه هستید.و…. یا تقلیدکورکورانه .یابرا اینکه اسمتون بیادباید……چراچشم دلتونوبستیدوداریدرهرو ودنباله روکورکورانه ومغرضانه افرادی میشید که دلشون به ناامنی خوشه ومیخوان هرروز خدا برایه مسئول سناریوبنویسند.اون هم سناریویی که خودبه آن اعتقادندارندودرصددساخت آن هم نیستند.یعنی منبع موثق قابل دسترسی بی عیب ونقصی دراختیارندارندتاروکنند وبه قول خودشان پرده ازواقعیت بردارند.چرا ذهن خودتون وجامعه را درگیرمطالبی که منبع واقعا موثق ندارندمیکنید.آیا شما ازواقعیت سفرخبردارید یا به دهان دیگران چشم دوخته ایدوتقلیدکورکورانه وپرکردن سایتتون با ترفندبه قول خودتون خبرنگاری وتشوی اذهان عمومی وجلب توجه به سایتتون .واقا وانصافا اومدی ببینی واقعیت سفرچی بودوچه پیامدی دراینده نزدیک برای استان خواهدداشت .آیا ازدوستان خبرنگاردیگرت دراستانهای دیگه سوال کردی که مقامات مسئولشون که به دیگر کشورها سفرمیکنند فقط من باب تفریح وتفرج است یا تجارت ومبادلات اقتصادی .چرابا به چالش کشنوندن غیرمنطقی واظهارنظرات پوچ وواهی ،مسئولین دلسوز استان رازیرسوال میبرید.بیایدبه حرفه خودباوجدان بیدار وعقلی سلیم مراجعه کنیدنه ازدریچه عنادوکینه ورزی .انشالله خدا همه مارا درقضاوت های درستمان یاریمان کندوازقضاوت مغرضانه دورنمان نگه دارد .
    امام صادق علیه‏ السلام می فرمایند:
    خَیْرُ النّاسِ قُضاةُ الْحَقِّ؛بهترین مردم کسانى هستند که به حق قضاوت کنند. بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص ۲۶۶، ح ۲۰٫

  20. سی سخت گفت:

    دیگه هیچی نگید رفتید وکلاه سرتون گذاشتند وبرگشتید

  21. ..... گفت:

    اقای استاندار به فکر یه پارکینگ ،یه زیرگذر و رروگذر باش.

دیدگاه شما