چاپ این برگه

سیلی خوردن یک دختر عامل تنش در دانشگاه آزاد یاسوج

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج گفت: حوادث دانشگاه آزاد یاسوج پس از سیلی خوردن دانشجوی دختر معترض به فتنه‌گران آغاز شد.

 به گزارش بویرنیوز، سیدحسین عبدی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون حوادث رخ داده در دانشگاه آزاد این شهر، مظلوم‌نمایی و کشته‌سازی را عجین با روحیه و تفکر امثال خانم آذر منصوری دانست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سخنرانی خانم منصوری در چند دانشگاه کشور بعد از شناسایی ایشان توسط خود دعوت‌کنندگان یا مسئولان دانشگاه‌ها و بعضاً دانشجویان لغو شده بود، دانشجویان از ابتدای امروز با بیانی منطقی و گفت‌وگوی دوستانه خواهان کنسل شدن برنامه سخنرانی وی بودند تا بهانه‌ای دست افراد سودجوی خارج از دانشگاه و یا افراطیون نیفتد، اما متأسفانه جواب قانع‌کننده‌ای از طرف مسئولان شنیده نشد و ظاهراً اراده بر سخنرانی ایشان به هر قیمتی بود.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: درگیری‌ها و تشنج فیزیکی بعد از بی‌احترامی و سیلی زدن مستقیم یکی از همراهان مرد غیر دانشجوی خانم منصوری به خواهر دانشجوی دانشگاه که نسبت به برنامه معترض بود شروع شد.

وی، فضای ترسیم شده در بعضی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را خود ساخته دانست و افزود: از الان باید با رسانه‌ها و کسانی که فضای مجازی جامعه را غیرواقعی و متشنج جلوه می‌دهند برخورد قانونی شود.

این فعال دانشجویی تبیین کرد: دانشجویان در حفظ آرامش و حکمفرما کردن نظم و قانون تمام تلاش خود را انجام دادند، اما متأسفانه همراهی افراد حزبی و بیرون از دانشگاه، فضا را به سمت تشنج سوق می‌داد.

عبدی‌پور توضیح داد: بسیج دانشجویی دانشگاه همواره حرکت‌های هنجارشکنانه و غیرقانونی در فضای آکادمیک گفتمانی و عقلانی دانشگاه را محکوم می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: مواضع روشن و صریح خود را بدون هیچ محافظه‌کاری نسبت به اصحاب فتنه اعلام داشته و تأکید داریم حضور فرماندار در دانشگاه و چانه‌زنی برای برگزاری مجدد سخنرانی کسی را که دانشجویان با اعتراض خود بیرون کردند اشتباه بوده و خواهان پاسخگویی مسئولان سیاسی و امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.