چاپ این برگه

کهگیلویه و بویراحمد و روسیه درآستانه توافقات جدی

گروه اقتصادی؛ نوروزی اظها ر داشت: بخش های گوناگون استان کهگیلویه و بویراحمد را به خوبی برای روس ها تشریح کردیم و همین امر اشتیاق آنها برای بررسی و مطالعه جامع تر استان و سرمایه گذاری های بلند مدت بیشتر کرد.

حسن نوروزی در گفت و گو با بویرنیوز تصریح کرد: در سفر به روسیه با اتاق های بازرگانی مسکو و روسیه دیدارهای جداگانه ای با محوریت توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری، خاصه در بخش های کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز و گردشگری داشتیم.

139404201730048135678164

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: تلاش کردیم ویژگی های استان در حال توسعه کهگیلویه و بویراحمد از جمله استعدادهای طبیعی، قابلیت های خوب در زمینه گاز و نفت، کشاورزی، صنایع دستی و شرایط قابل توجه تسهیلات را برای سرمایه گزاران روسی به خوبی بیان کنیم.

نوروزی ضمن بیان بررسی، بازدید و نشست های مختلف مسئولان استان در امسک روسیه، گفت: این منطقه از روسیه در زمره 3 استان قدرتمند آن کشور به شمار میرود که هم اکنون تجارت حدود 200 میلیون دلاری با ایران دارد و به دلیل شرایط ویژه آن منطقه ونیازمندی هایی که به خصوص در بخش کشاورزی و صنایع دستی دارد بدون شک استان ما میتواند از این ظرفیت ها حداکثر استفاده را ببرد.

معاون استاندار ضمن بیان امضای تفاهم نامه های خوبی در زمینه کشاورزی و گردشگری، خاطر نشان کرد: در این مذاکرات زیر گروه سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد نفت و گاز را زمینه خوبی برای سرمایه گذاری طرف روس در استان مطرح کرد.

نوروزی خاطر نشان کرد: قرار بر این شد طرف های روس در فرصتی 2 ماهه با بررسی و مطالعات بیشتر در مورد شرایط، نیازمندی ها و قابلیت های استان، در بهمن ماه به ایران بیایند و انشاء الله در آن زمان باید منتظر توافق های جدی تر و اثرگذار تری برای استان باشیم.

حسن نوروزی در پایان بیان کرد: هدف و نیت همه مسئولان مردم به عنوان خادمان مردم استان خدمت رسانی و کمک به توسعه و پیشرفت و گره گشایی در بحث اشتغال است و این مهم به خصوص در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به صورت خیلی جدی تر دنبال میشود.