یکشنبه 1 آذر 1394 - 17:58

مشکل اصلی محور یاسوج به سی سخت از زبان مدیرکل راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت محور ارتباطی یاسوج به سی‌سخت را 40 درصد عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی پروژه محور ارتباطی یاسوج به سی‌سخت صعب‌العبور بودن این منطقه است.

خبرگزاری فارس: مشکل اصلی محور ارتباطی یاسوج به سی‌سخت صعب‌العبور بودن است

به گزارش بویرنیوز، پیش از ظهر امروز معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل راه و شهرسازی این استان از پروژه‌های ورودی شهر سی‌سخت با هدف بررسی مشکلات این حوزه در بخش راه بازدید کردند.

حسن فدایی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: محور ارتباطی یاسوج به سی‌سخت به طول پنج کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد هم‌اکنون در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اعتبار و برآورد اولیه این پروژه را 45 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع کل این پنج کیلومتر تاکنون 90 درصد ابنیه فنی چهار کیلومتر به اتمام رسیده است.

فدایی با اشاره به اینکه تا این مرحله عملیات خاکریزی به حجم  45 هزار متر مکعب انجام شده است، افزود: اعتبارات تزریق شده به این پروژه عمدتا  ملی بوده که با پروژه باغچه سادات در یک ردیف بودجه‌ای قرار دارند.

این مسئول عمده مشکلات این پروژه را سختی کار و صعب‌العبور بودن منطقه برشمرد و ابراز داشت: مدت پیمان این پروژه 18 ماه است که نیاز اساسی این اداره از بعد پیشرفت فیزیکی را برآورد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طراحی این پروژه با وجود منابع طبیعی سرشار و خدادادی ترتیبی اتخاذ شد که کمترین آسیب به این منابع در این محور لحاظ شود.

در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم ضمن اشاره به اینکه شهر سی‌سخت از جمله مهم‌ترین منطقه‌های گردشگری جنوب کشور است، گفت: لازم و ضروری است به جهت بهبود هرچه بیشتر صنعت گردشگری در استان مسیر ارتباطی این شهرستان که ازجمله زیر ساختارهای اساسی  و اولیه در بحث گردشگری است به نحوه مطلوب و موثر ایجاد شود.

پژمان نیک‌اقبالی در خصوص  بیمارستان ورودی شهر سی‌سخت موضوع رمپ‌های ورودی و خروجی افزود: با توجه به قرار گرفتن این بیمارستان در بیرون از شهر راه و شهرسازی استان با طراحی و مطالعه طرحی استاندارد، مکلف شد تا نسبت به ایجاد طرح پیشنهادی و اعلام نظر و پیش‌بینی اعتبار اقدامات لازم و ضروری را  انجام دهیم.

وی تأکید کرد: با توجه به قرار گرفت خط انتقال شبکه آب آشامیدنی شهر سی‌سخت اداره آب و فاضلاب شهری استان را موظف کردیم تا در کمترین زمان ممکن نسبت به جابجایی و ترمیم این خط انتقال در مسیر راه  اقدام لازم را انجام دهند.

گفتنی است؛ طی این بازدید مقرر شد که پیمانکار پروژه از مسیر ورودی شهر سی‌سخت عملیات 4 خطه آسفالت و 2 خط خاکبرداری را در دستور کار قرار دهد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170265
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما