سه شنبه 26 آبان 1394 - 23:44

چرا 80 نفر می خواهند برای انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کنند؟

ورود غیرکارشناسی افراد به انتخابات مجلس خود نمود واقعی محرومیت ها و عقب ماندگی های استان در زمینه های سیاسی و اقتصادی و بیانگر مشکلات فرهنگی موجود است که می توان دلایل آن را در چند بند تشریح کرد.

گروه سیاسی – کمتر از یک ماه دیگر به نام نویسی برای انتخابات مجلس باقی مانده است و هر روز نام های جدیدی برای شرکت در انتخابات این دوره در استان کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شود.

به گزارش «بویر نیوز»، شنیدن نام قریب به 80 نفر آنهم برای استان کهگیلویه و بویراحمد که تنها 3 نماینده در مجلس دارد و کمترین سهم را از کرسی های سبز بهارستان دارد، اتفاق خوشایندی نیست.

شاید در یک نگاه مثبت ابراز امیدواری کرد که این تعداد از افراد خود را شایسته نمایندگی مجلس می دانند اما اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کرد باید پرسید این افراد برای توسعه نیافته ترین استان کشور در طول این سال ها چه کرده اند!

شکی نیست همه کسانی که خود را لایق حضور در انتخابات می پندارند از توانایی ها خاص خو برخوردارند اما یقینا همه این افراد تمام ویژگی های لازم برا مجلس را ندارند و ممکن است فردی معلم، وکیل و یا پزشک خوبی باشد اما دلیل بر سیاستمدار بودن وی نیست.

ورود غیرکارشناسی افراد به انتخابات مجلس خود نمود واقعی محرومیت ها و عقب ماندگی های استان در زمینه های سیاسی و اقتصادی و بیانگر مشکلات فرهنگی موجود است که می توان دلایل آن را در چند بند تشریح کرد.

نخست وزیر جدید کانادا نیمی از کابینه خود را به زنان و نمایندگانی از اقلیت ها اختصاص داد و در توضیح این اقدام خود گفت” زیرا در سال 2015 قرار داریم” این موضوع شاید ارتباط مستقیمی با مرقومه فعلی ندارد اما جای گفتنش همینجاست. متاسفانه فضای قومیت گرایی در سال های اخیر از استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها زدوده نشده بلکه تشدید هم شده است. از همین رو قومیت گرایی توسط برخی نمایندگان و مسئولان باعث شده تا افرادی که حق و حقوق خود و طایفه خود را از دست رفته دیده اند ترغیب شوند تا با حضور در صحنه انتخابات یا به مجلس راه یابند و به مرادشان برسند و یا حداقل با اینگونه اظهار وجود نارضایتی خود را اعلام کنند و شاید هم بتوانند از این قبل امتیازی بگیرند.

ناپایداری در مشی سیاسی افراد و عدم پایبندی به حزب و خط فکری معمولا فضایی را ایجاد می کند تا متناسب با اقتضائات زمان افرادی با موقعیت شناسی تلاش می کنند تا از فضای موجود به نتیجه مطلوب خود برسند که دلیل ایجاد چنین فضایی عدم وجود احزاب سیاسی به معنای واقعی و همچنین عدم شناخت کامل مردم از اساس و مشی جناح های سیاسی است. برای این مورد می توان مثال های متعددی یافت و بطور مثال فردی که در انتخابات دوره هفتم مجلس برای کاندیدای جبهه پایداری کنار کشید اکنون حضور پررنگی در جلسات اصلاح طلبان دارد و خود را یکی از افراد تاثیر گذار این جریان می داند!

بدترین دلیل برای ثبت نام افراد در انتخابات را شاید بتوان این موضوع دانست که عده ای برای رسیدن به مقاصد شخصی و دست یافتن به منافع مالی یا سیاسی خود با سوء استفاده از احساسات اطرافیان و اغفال برخی دیگر به صحنه انتخابات می آیند اما به محض رسیدن به مقصود خود بدون توضیح مناسبی کنار می کشند.

اگر مردم بخواهند بجای ریسک در انتخابات، بازی برد – برد را پیش بگیریند بهتر است بجای اینکه صرفا به دلایل غیرکارشناسی و به طمع برآورده شدن منافع جزیی، نیل به منافع عمومی را پیش بگیرند و با درخواست برنامه از کاندیداها و تجزیه و تحلیل برنامه ها و همچنین میزان اجرایی شدن آنها و البته توان فرد ارائه دهنده برنامه را بسنجند.

بی شک اگر منافع عمومی و انتخاب بدور از مسائل معمول استان، مبنای مردم برای رای دادن باشد، مسیر توسعه استان دگرگون خواهد شد. به امید آن روز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169745
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما