چهارشنبه 27 آبان 1394 - 5:13

چرا حادثه تلخ پاریس توسط داعش در ایران انجام نگرفت؟

جوانان، سرداران و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، عراق و هر جایی که خبری از ناامنی هست، خانواده خود را رها کرده اند و با جان خود به نبرد با تروریست رفته اند تا میهن و ملتشان در امنیت خاطر باشند.

گروه بین الملل –  بامداد شنبه وقوع 7 حمله تروریستی در قلب شهر پاریس که باعث کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد، دنیا را تکان و در بهت و ناراحتی فرو برد.

به گزارش «بویر نیوز»، تروریست های داعش در مرکز پایتخت یکی از کشورهای ابر قدرت دنیا که هزاران کیلومتر با آن فاصله دارند، انواع اقدامات تروریستی را انجام داند. داعشی ها در پاریس بیخ گوش رئیس جمهور بمب گذاری کردند، با اسلحه قتل عام کردند، گروگان گیری کردند تا اثبات کنند می توانند در هر جای دنیا بخواهند هر جور مانور بدهند و حتی دستگیر هم نشدند!

این موضوع از بعد امنیتی در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد چرا که برای اولین بار در تاریخ جمهوری فرانسه در سر تا سر این کشور، وضعیت اضطراری اعلام شد. فرانسه بزرگترین کشور اتحادیه اروپا از لحاظ وسعت و در عرصه‌هایی چون فرهنگ، علوم بنیادی، صنعت و فناوری، هنر، نظام، اقتصاد و سیاست و یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار جهان می‌باشد. این کشور دارای رتبۀ پنجم در بین سایر کشورها از نظر بودجه و هزینه‌های نظامی است. همچنین از نظر ذخایر هسته‌ای، رتبۀ سوم را داراست. فرانسه یکی از کشورهای توسعه‌یافته است که قدرت اقتصادي زيادي دارد. از نظر اقتصادی، دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهانی و از نظر برابری قدرت خرید دارای رتبۀ هفتم جهانی است.

حادثه خونبار پاریس دنیا را تکان داد، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا آنرا «وحشتناک و وحشیانه» خواند، جان کری وزیر خارجه آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد و آن را «تهاجم به بشریت و انسان‌های آزادی‌دوست» دانست و در نهایت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد و گفت: «شاهد تلاشی ظالمانه برای ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان بی‌گناه هستیم. این نه فقط حمله به پاریس، نه حمله به مردم فرانسه، بلکه حمله به بشریت و ارزش‌های جهانی‌ای است که ما در آن سهیم هستیم.»

رئیس جمهور روسیه، صدراعظم آلمان، دبیرکل سازمان ملل، ناتو، کانادا، استرالیا، مصر، کویت، عربستان سعودی در لحظات اولیه مراتب تسلیت خود را همراه با بهت و حیرت از حادثه ای که از آن به عنوان «جمعه سیاه جهان» یاد شد، به اطلاع مقامات فرانسوی رساندند و سپس سایر کشورهای جهان نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. نخست وزیر انگلیس هم تنها به این جمله بسنده کرد که «شوکه شده است!»

به گزارش «بویر نیوز»، در حالی که دنیا شوکه شده است و رعب و وحشت نه تنها مردم بلکه سراسر وجود مقامات ابرقدرت های دنیا را گرفته است، اما اینجا در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هیچ خبری از ترس و دلشوره نیست و مردم به فکر قیمت خودرو و طنز تلویزیون و وضعیت هوا هستند و به تنها چیزی که فکر نمی کنند تهدید داعش است.

از لحاظ موقعیت استراتژیک ایران هزاران کیلومتر مرز مشترک با کشورهای تحت نفوذ داعش دارد و غرب، شرق و حتی جنوب مرزهای کشور ایران در مجاورت سرزمین های تحت اشغال این گروه تروریستی است اما چرا داعش توان ایجاد کوچکترین روزنه ای در مرزهای کشور ندارد و این مسئله اکنون برای بسیاری از مقامات امنیتی کشورهای دنیا و مردم جهان جای سوال و تامل دارد.

 شکی نیست توان امنیتی بالای ایران مدیون راهبردها و سیاست های جمهوری اسلامی ایران و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب است. جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم ها و تنگناهای اقتصادی هرگز از پیشرفت بخصوص در عرصه نظامی باز نماند. یکی از اولویت های این کشور «بازی خارج از خانه» بوده که هزینه های نیز برای کشور داشته است.

جوانان، سرداران و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، عراق و هر جایی که خبری از ناامنی هست، خانواده خود را رها کرده اند و با جان خود به نبرد با تروریست رفته اند تا میهن و ملتشان در امنیت خاطر باشند.

بازی برد – برد ایران در مقابله با تروریست ها که جنگ با کمترین هزینه و بدور از هر خرابی و هزینه غیرنظامی است، مدیون و مرهون رشادت های افسران، مدافعان حرم و سربازان اطلاعاتی و نیروهای نظامی و انتظامی در بیرون مرزهاست که پاسداشت مقام آنان نه تنها وقتی شهید می شوند بلکه در همه حال بر همگان واجب است.

اگر سایت اسرائیلی آرزویش را در قاب خبر منتشر می کند و می نویسد “قاسم سلیمانی” کشته شد، نشان از ترسی است که نام “سردار” بر اندام آنها می اندازد، همان ترسی که وقتی دولت عربستان در موضوع فاجعه منا وقتی حاضر به همکاری با ایران نشد اما با بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب که فرمودند “مسئولان عربستان به وظایف خودشان نمی کنند، اگر عکس العملی نشان دهیم، خشن و سخت خواهد بود”، بر سراسر وجودشان را فراگرفت.

امروز دورترین نقطه از خاورمیانه و قلب یکی از امنیتی ترین کشورهای جهان زخمی است، اما در جمهوری اسلامی ایران امنیت یکی از بزرگترین نعمت های حکومتی جاریست، قدر این نعمت را بدانیم.

منبع: بویرنیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ممو گفت:

    پایدار باد ایران وایرانی مرگباد داعش و ال سعود

  2. مهدی گفت:

    بویر اگر تو کل اخبارت بخوای یه خبر یا یادداشت خوب و منطقی پیدا کنی همینه.
    احسنت

  3. hosain گفت:

    لایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییک بویر

دیدگاه شما