شنبه 16 آبان 1394 - 23:24

اقدام احمدی نژادی وزیر دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد!

– پهنای باند اینترنت استان کهگیلویه و بویراحمد را 2/5 برابر افزایش دادیم زیرا مردم استقبال خوبی از تلفن همراه و اینترنت به عمل آورده‌اند.

گروه اقتصادی – هفته گذشته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و این سفر بیش از آنکه دستاوردی برای مردم استان داشته باشد، بیشتر به یک سفر تفریحی برای وی مشابه بود.

به گزارش «بویر نیوز»، وقتی عالی ترین مقام دولت در هر حوزه ی کاری به یک منطقه سفر می کند، طبیعتا انتظار می رفت که آورده آن سفر نیز متناسب با جایگاه وی باشد.

مواردی که در سفر وزیر ارتباطات به کهگیلویه و بویراحمد فراموش شد!

از هر در محرومیت کهگیلویه و بویراحمد سخن بگوئیم با این موضع گیری که دلیل کمبودها بخاطر اقدام نکردن در گذشته است و محرومیت ها تاریخی است مواجه می شویم!، اما همانگونه که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخوبی اشاره کرد در فناوری‌های جدید ICT در حوزه فناوری و اطلاعات این اتفاق عمر طولانی ندارد و همه استان‌ها باهم آغاز به فعالیت کردند به همین دلیل پذیرفتنی نیست که در این حوزه هم ما دچار عقب‌ماندگی باشیم و امید است فاصله میان استان‌ها در حوزه فناوریICT کم شود.

تقریبا مردم همه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نخستین خواسته را بحث آنتن‌دهی و عدم دسترسی به اینترنت عنوان می کنند که این مورد هم در سفر وزیر آنگونه که انتظار می رفت مدنظر قرار نگرفت و فقط وعده بدون اعتبار ریالی به مردم داده شد.

بجز راههای شهر یاسوج، مسیرهای ارتباطی سایر شهرهای استان از آنتن دهی مناسبی برخوردار نیستند که این موضوع از دید واعظی نیز پنهان ماند.

مکالمه گران روستائیان استان به دلیل استفاده از از رومینگ «جی.اس.ام» نیز یکی دیگر از مشکلات استان بود که خادمی بخوبی به آن اشاره کرد اما در خروجی جلساتی که با حضور وزیر گرفته شد، بدان اشاره ای نشد.

عدم برخورداری 11 شهر استان کهگیلویه و بویراحمد از فناوری نسل سوم ارتباطی یکی از موضوعاتی است که با آینده شهرهای استان رابطه مستقیم دارد که در این باره فیبر نوری به طول 19 کیلومتر آنهم برای یکی از شهرهای خارج از استان تا درون استان وعده داده شد.

صدور مجوز استخدام باتوجه به درآمدزایی بالای مخابرات کهگیلویه و بویراحمد و همچنین پرداخت مطالبات کارکنان مخابرات، انتظار دیگیر بود که از سفر وزیر می رفت که آنهم فراموش شد.

1392053013585382_PhotoL

دستاورد وزیر به کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

محمود واعظی در سفر به کهگیلویه و بویراحمد فرصت مناسبی یافت تا گزارش از عملکرد خود در کشور ارائه کند.

وی همچنین به بحث انتخابات بصورت ویژه توجه کرد و درباره وظایف مردم و مسئولان برای برگزاری انتخابات پرشور و تعیین سرنوشت سیاسی کشور سخن گفت.

گزیده ای از گزارش عملکر واعظی برای کهگیلویه و بویراحمد

–  25 هزار روستای کشور در آینده نزدیک به اینترنت پرسرعت متصل می شوند .

–  مراحل ابتدایی برای اتصال این تعداد روستا به اینترنت انجام شده است و در آینده نزدیک این طرح عملی خواهد شد افزود : تا ابتدای دولت یازدهم زیرساخت های اینترنتی در مناطق روستایی کشور بسیار ضعیف بود.

– هشت هزار روستای پر جمعیت ایران در دو ساله گذشته به اینترنت پرسرعت متصل شده است.

–  با برداشته شدن تحریم ها زیرساخت های اینترنتی و مخابراتی کشور متحول خواهد یافت.

– حضور پرشور در انتخابات وظیفه مردم برای دخالت در سرنوشت سیاسی خود و از حقوق مسلم مردم است.

– وی از انتخاب گچساران به عنوان منطقه پایلوت تقویت اینترنت در بافت فرسوده خبر داد و افزود: برنامه های خوبی برای بهبود زیرساخت های اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در گچساران در دست اجراست که با اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار تحقق خواهد یافت.

– به 51 روستای کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اینترنت دادیم و بنا داریم 750 روستا را صاحب اینترنت کنیم.

– پهنای باند اینترنت استان کهگیلویه و بویراحمد را 2/5 برابر افزایش دادیم زیرا مردم استقبال خوبی از تلفن همراه و اینترنت به عمل آورده‌اند.

– تعداد مشترکین تلفن همراه ما در استان کهگیلویه و بویراحمد 3 برابر شده و هیچ محدودی برای افزایش پهنای باند این استان نداریم.

– تعهد می‌کنیم که فیبرنوری در بین شهرهای استان را تا 234 کیلومتر گسترش دهیم و 5 شهر کهکیلویه و بویراحمد از نسل سوم برخوردار هستند که دستور دادیم شهرهای دیگر را نیز اضافه کنند.

–  تعهد کردیم 35 میلیارد تومان برای استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه کنیم و در کل 55 میلیارد تومان تا آخر امسال هزینه خواهیم کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، یکی از انتقاداتی که در  دو دوره هشت ساله رئیس جمهوری محمود احمدی نژاد به وی وارد می شد، سفر برای شرکت در افتتاح های کوچک و خرد بود که سفر محمود واعظی به کهگیلویه و بویراحمد از این بابت بسیار شبیه به سفرهای همنام وی بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168574
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    این دولت عرضه این ک چند تا پروژه کوچک وخرد رو هم راه بندازه و افتتاح کنه هم نداره ضمنا این دولت داره از همون بنگاه ها و پروژه های کوچک دولت احمدی نژاد ارتزاق میکنه و خونشون رو میمکه ک باعث تعطیلی و ورشکستگی انها شده با اتخاذ و دریافت مالیاتها و هزینه های هنگفتی ک براشون تراشیده.

  2. ایران گفت:

    ایشان فقط اومده بود برای تبلیغات نماینده ها خبری از اشتغال در سیستم مخابرات که نبود و پروژه عامل منفع هم برای استان نداشت 

دیدگاه شما