چهارشنبه 13 آبان 1394 - 18:11

خبرهای مهم بودجه ای برای کهگیلویه و بویراحمد/واکنش نوروزی به انتقاد ها از نحوه توزیع بودجه، تصرف فضای سبز توسط سازمان مدیریت و استخدام مهرآفرین!

ظهر امروز جلسه ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد و رسانه ها برگزار شد.

گروه اقتصادی – ظهر امروز جلسه ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد و رسانه ها برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این مراسم حسن نوروزی ضمن تسلیت ماه محرم و گرامیداشت یوم الله 13 آبان اظهار داشت: فاز اول مطالعات آمایش استان در جهت شناخت وضع کنونی و تحلیل آن انجام شده و اکنون در فاز دوم این طرح قرار داریم.

نظارت بر پروژه های عمرانی استان شدت میگیرد

وی هدف از طرح آمایش را برنامه ریزی، سیاست گزاری و آینده نگری برای توسعه استان دانست و گفت: این مطالعات توسط تیم های مشاوره خبره با نظارت سازمان مدیریت و برای رفع نواقص احتمالی و کمک به تسریع توسعه و پیشرفت استان صورت می پذیرد.

IMG_20151104_121615

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاخیر حدود یک و نیم ماه در ابلاغ بودجه را به دلیل سیاست های ملی شاهد بودیم، اظهار داشت: بودجه کلی استان در سال جاری از رقم 400 میلیارد تومان به 620 میلیارد تومان رسیده که رشدی حدود 50 درصد را نشان میدهد.

افزایش 50 درصدی بودجه استان در سر جمع همه اعتبارات

نوروزی به تعبیرهای نادرست از رقم های بیان شده از بودجه هم اشاره کرد و عنوان کرد: بودجه استانی به دلیل سیاست های کشوری و همانند همه استان ها، از 150 میلیارد تومان سال 93 به 139 میلیارد تومان که این کاهش با افزایش 2 برابری بودجه های ملی و ملی-استانی جبران و در سرجمع همه اعتبارات مصوب برای استان اعم از استانی، ملی و نفت و گاز، افزایش 50 درصدی را شاهدیم.

وی با بیان اینکه در کشور بودجه های عمرانی تنها 16 درصد افزایش یافته گفت: در کهگیلویه و بویراحمد با همت نمایندگان استان و همراهی خوبی که با دولت داشتند در استان ما رشد 2 برابری را تجربه کردیم.

رئیس سازمان مدیریت استان با بیان تفاوت های در بودجه مصوب و تخصیص داده شده، اظهار داشت: در بودجه استانی در 6 ماهه اول 60 درصد، در نفت و گاز 33 درصد مصوب و تخصیص داده شده و در اعتبارات ملی تنها 21 درصد تخصیص داده شد که نمره استان در تخصیص های ملی خوب نبوده است که امیدواریم تا پایان آبان ماه تخصیص مربوط به اعتبارات ملی و ماده 180 ابلاغ شوند و شاهد رونق گرفتن پروژه های این بخش ها باشیم.

پیگیری جدی استخدام 900 نفری برای کهگیلویه و بویراحمد

وی به بررسی پروژه های استان از نگاه فنی و هدفمند، تهیه سالنامه آماری، گزیده شاخص های اقتصادی، حساب های تولید استان از 79 تا 94، سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن جهت رفع نواقص و ایرادات احتمالی، اصلاح نقشه استان، شاخص های قیمت، تورم، درامد و هزینه در استان و مقایسه با نرم های کشور، پیگیری استخدام 146 نفر از معرفی شدگان بنیاد شهید و مواردی از این دست را جزو اقدامات سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد.

وی به پیگیری های جدی برای تبدیل وضعیت 510 نفر از کارمندان قراردای به پیمانی و رسمی اشاره و خاطر نشان کرد: در طرح مهرآفرین در دولت قبل سهمیه استخدام بالغ بر 1300 نفری به استان داده شد که متاسفانه جذب نشد و هم اکنون سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد در مکاتبه ای 900 شغل بلاتصدی را به سازمان مدیریت کشور اعلام کرده که امیدواریم سیاست دولت بر استخدام جدید باشد و بتوانیم از این ظرفیت برای استان به خوبی استفاده کنیم.

IMG_20151104_121947

در ادامه خبرنگاران به بیان سوالات خود از مقام ارد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر”رتبه درامد سرانه استان در کشور” گفت: اگر نفت و گاز را هم در سرانه درامد مردم استان گنجانیده شود مقام اول را داریم! اما عملا و منطقا کل درامد به استان ما برنمیگردد و فارغ از آن کهگیلویه و بویراحمد در مقام 30 در بین 31 استان کشور قرار دارد که البته نا گفته نماند هزینه هایی که توسط هم استانی ها صورت می پذیرد مطابق با درامد آنها نبوده و رقم زیادی را نسبت به سایر استان ها نشان می دهد.

جواب نوروزی به انتقادات از نحوه توزیع بودجه و تصاحب زمین های اطراف هتل آزادی

حسن نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر”برنامه های استان و خاصه سازمان مدیریت برای سفر رئیس جمهور چه هستند و آیا این سفر آورده ریالی برای کهگیلویه و بویراحمد به همراه دارد یا خیر؟” بیان کرد: از زمانی که محمدرضا صالحی؛ دبیر ستاد سفرهای رییس جمهوری به استان آمد تقسم کار خوبی صورت گرفته و در جلساتی نیز استاندار تاکید داشتند سازمان مدیریت متولی کار به خصوص در زمینه پروژه ها و طرح های استانی باشد.

نوروزی گفت: با اینکه هنوز زمان دقیق سفر رئیس جمهور مشخص نیست اما جلسات زیادی برای هماهنگ کردن دستگاه ها داشتم و امید ما اینست با توجه به مابقی سفرها و ره آوردهای خوبی که در سایر استان ها بوده در کهگیلویه و بویراحمد هم بی نصیب از آورده های ریالی در سفر رئیس جمهور محترم نباشیم.

نوروزی در جواب سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر” گلایه های برخی مسئولان و در مواردی ائمه جمعه از نحوه توزیع اعتبارات در استان” عنوان کرد: توزیع اعتبار را شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار و حدود 25 نفر از مدیران کل سازمان ها و همراهی نماینده های مردم در مجلس انجام می دهد و سازمان مدیریت هم تنها به عنوان دبیر عضوی از این شورا به حسای می آید و تصمیم گیری در خصوص توزیع بودجه در یک فضای جمعی و مشورتی و با مشارکت تمامی اعضا صورت می پذیرد.

وی همچنین در خصوص خبرهایی مبنی بر تلاش سازمان مدیریت برای تصرف زمین های اطراف هتل آزادی اینطور گفت: به هر حال ساختمان کنونی سازمان مدیریت در شان این مجموعه نیست و ما به فکر مکان دیگری البته با التزام به قانون و رعایت قوانین و مقررات هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168249
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مجیدی استاد مدیریت گفت:

    احسنت بر نوروزی…انصافا خوش تیپ ترین…باسواد ترین…کاربرد ترین معاون استاندار لیاقتش خیلی بیشتر از جایگاهش هست،اینو هم توان تحصیلاتی و علمی ایشون میگه و هم نحوه مدیریت تو این شرایط بحرانی

  2. ;کارمند گفت:

    البته حق داری با بعضی از این معاونین خوش نامت ژست بگیری………………..

  3. عرشیا بردیا گفت:

    ماشاالله به این دکتر کارت بیسته واقعا گفته های اقای مجیدی درسته

  4. مهدی گفت:

    واقعا ادم علمی و کاردانی هستی، حالا اون دوستان که گلایه مند بودن از نحوه توزیع اعتبار ببینن که همه مدیرکل ها خودشون هستن و نظر راجع به توزیع فقط بسته به یک نفر نیست، پس بیایم بی علم و دانش حرف نزنیم

  5. نگار بهادری گفت:

    ایشون استاد من بودن تو دانشگاه از لحاظ علمی واقعا خیلی برجسته هستن، نمیدونم مدیریتشون چطوه اما از لحاظ دانش اکادمیک نمرش=21

  6. هم استاني گفت:

    شما اول حق مردم را در سازمان خودت نزار ضايع نشه بعد…. قوانين عجيب از سوي اقاي سهمگين و محمدي بخدا مردمو ترسوندن

  7. تيرتاجى گفت:

    بنازم اون رگ بويراحمدى شما رو دكتر نوروزى ((صيدالى))

دیدگاه شما