سه شنبه 12 آبان 1394 - 3:34

مشارکت نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح ساماندهی بافت فرسوده گچساران

امید است با همدلی و همزبانی، همکاری مسئولان و مشارکت مردم شاهد اجرایی شدن این تحول اساسی و مثبت در شهر گچساران باشیم.

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن –  مهندس علی صادقی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مشارکت به عنوان کلیدی ترین عنصر در دستیابی به توسعه از اهمیت خاصی برخوردار است، مشارکت اجتماعی عامل تقویت همبستگی در لایه های اجتماعی است. بافت فرسوده شهری به عرصه هایی از محدوده قانونی شهرها اطلاق می شود که به دلیل فرسودگی کالبدی، خدمات و زیر ساخت های شهری آسیب پذیر بوده و فاقد ارزش های مکانی و محیطی واز ارزش اقتصادی نازلی برخوردارند و کیفیت کالبدی و کارکردی آنها کاهش یافته و مختل گردیده است.

صادقی 2

این بافت ها به دلیل فقر ساکنین و مالکین آنها امکان نوسازی نداشته و نیز سرمایه گذاران انگیزه ای جهت سرمایه گذاری در آنها را ندارند. آنچه تاکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته اغلب در زمینه ساخت و ساز و نوسازی کالبدی بافت های فرسوده بوده است. اما امروز مساله مشارکت اجتماعی و فرهنگی به قدری اهمیت پیدا کرده که مهمترین چالش در طرح های مداخله در بافت های فرسوده را چگونگی جلب مشارکت های مردمی می دانند. بنابراین باید به این مسئله توجه کرد که کلید موفقیت هر گونه اقدام برای مداخله در پهنه بافت های فرسوده شهری، مشارکت فعالانه مردم و جلب اعتماد آنهاست.

پروژه ساماندهی اجرای بافت فرسوده شهر گچساران یکی از کارهای بزرگ و خداپسندانه ای است که اخیراً در شهر گچساران شروع شده و یقیناً در دگرگونی منظر شهری و رفاه حال ساکنین بافت مذکور بسیار اثرگذار می باشد زیرا ساکنین بافت مذکور سالهای متمادی به دلیل مهیا نشدن شرایط لازم مجبور به زندگی در چنین ساختمان های فرسوده و با حداقل امکانات لازم جهت زندگی بوده اند. علاوه بر مشارکت مردمی، همکاری، تعامل و مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی مرتبط نیز بسیار تاثیرگذار بوده و با فرصت پیش رو می طلبد که مسئولان محترم استانی در جهت اجرای پروژه مذکور، اهتمام لازم را به کار بندند.

در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان درجهت عملیاتی شدن این پروژه و حمایت از اقشار آسیب پذیر ساکن در بافت مذکور و تلاش در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای اجرای مقررات ملی ساختمان در بافت مذکور که قطعاً نوید بخش ایمنی ، آسایش و صرفه اقتصادی برای ساکنین می باشد ،با دارا بودن پتانسیل بالای نیروی انسانی متخصص ، بالاخص در شهر گچساران ، و با استفاده از این ظرفیت عظیم نیروی فنی با تعریف نمودن بسته های تشویقی برای مهندسان عضو در راستای مشارکت در این امر خداپسندانه حداکثر تلاش خود را با متولیان اجرای این پروژه ومردم شریف ساکن در بافت مذکور بعمل خواهد آورد .

امید است با همدلی و همزبانی، همکاری مسئولان و مشارکت مردم شاهد اجرایی شدن این تحول اساسی و مثبت در شهر گچساران باشیم.

منبع: روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168108
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هم استانی گفت:

    درود بر مهندس صادقی محبوب

  2. مهندس گفت:

    درود بر مهندس صادقی عزیز

  3. علی علی پور گفت:

    مهندس جان انصافآ خوشحالم از اینکه بهت رای دادم امیداوارم همچون گذشته موفق باشی.

  4. سامان نظری گفت:

    مهندس جان دوستت داریم .

  5. ناشناس گفت:

    موفق باشی انشالله

  6. عضو نظام مهندسی گچساران گفت:

    ضمن سلام و خسته نباشید محضر مهندس صادقی بنده به نوبه خودم از حسن نظر ایشون نسبت به شهروندان گچساران تقدیر و تشکر را دارم الخصوص بنده که در جریان این پروژه قرار گرفته ام لازم میدانم از ایشان کمال تشکر فراوان را داشته باشم از حسن اعتماد ایشان به جهت اینکه نظارت و طراحی این پروژه را به خود مهندسین شهر گچساران محول نموده اند صمیمانه کمال تشکر را دارم

  7. رستگار گفت:

    اهالی منطقه پر وبالی برای ساختن ساختمان نیاز به کمک مسولان دارند وبدون کمک نمی توانند صاحب خانه نو شوند.

  8. رسول فاطمي گفت:

    انصافا از زمان تصدي رياست نظام مهندسي توسط مهندس صادقي شاهد متحولات خوبي بوده ايم

  9. اشنا گفت:

     درود بر مهندس صادقي
    اينشالا كه هر چه زودتر درتعويض پرسنل خدمات مهندسي سازمان نيز شاهد تغيير كلي باشيم

  10. مهندس گفت:

    با سلام خدمت مهندس صادقی.مهندس دیودیده واقعا جات خالیه

دیدگاه شما