چاپ این برگه

دو حرکت متفاوت از کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی (+فیلم و عکس)

گروه فرهنگی – چندی پیش سید هادی محقق کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی فیلم “ممیرو” در مراسم بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان کره جنوبی شرکت کرد و کلیپی از این مراسم که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، دو اقدام غیرمعمول از این کارگردان جوان سر می زند.

به گزارش «بویر نیوز»، محقق پس از حاضر شدن بر روی سن به آوازخوانی با زبان محلی می پردازد و اتفاقا مورد تشویق حضار قرار می گیرد اما پس از آن در اقدامی خلاف شرع و غیراخلاقی با چند خانم مصاحفه و روبوسی می کند!

1

 آوازخوانی کارگردان ممیرو آنهم به زبان محلی مورد توجه و تشویق مردم و همزبانان محقق قرار گرفت و نشان داد وی هویت خود را فراموش نکرده است که جای بسی امیدواری است.

اما از طرفی اقدام خلاف عرف وی باعث ناراحتی جامعه هنری استان و بسیاری از مردم شد چرا که این اقدام با دین، فرهنگ و رسومات مردم هم استانی محقق مغایر بود.

اقدام قابل توجه وی که همان آوازخوانی لری بود نباید به فراموشی سپرده شود و همچنین اینکه وی با بانوان مصاحفه کرد قطعا از روی هیجان و احساسات و ناشی کم تجربگی و خامی وی بوده است و از همین رو نباید اثر ارزشمند هادی را با تحت شعاع قرار دهد و چه بهتر که وی با عذرخواهی از افکار عمومی و جامعه هنری اجازه ندهد این حاشیه بر متن پر رنگ تر شود.

هر چه باشد هادی اشتباه کرده است و مخاطبان و همکارانش نباید اشتباه وی را زمینه به حاشیه راندن وی کنند و در شبکه های اجتماعی فضا را بسوی ببرند که فرصت عذرخواهی نیز از وی گرفته شود.

به گزارش «بویر نیوز»، فیلم بلند «ممیرو» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کارگردانی هادی محقق در بخش اصلی بیستمین دوره جشنواره جهانی پوسان به عنوان نماینده سینمای ایران حضور یافت.

این فیلم دومین اثر هادی محقق پس از «او خوب سنگ می زند» است که توانسته بود در جشنواره‌های مختلف جهانی به نمایش درآید و در بخش بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نیز جایزه‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را ازآن خود کرد.

1444464006_untitled-1

فیلم سینمایی «ممیرو»  با سبکی متفاوت و نگاهی تازه داستان تنهایی‌ ایاز ، پیرمرد واخورده از زندگی پر مشقت خود را روایت می‌کند که بعد از اتفاقی مهیب در زندگی، با نوه خود روزگار می‌گذراند و خود را مسبب همه اتفاقات می‌داند.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هادی محقق. مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا. تدوین: مجید برزگر. طراح صحنه و لباس: حسین قزلباش. طرح چهره پردازی: پدرام زرگر. صدابردار: علی عدالت دوست. طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی. مدیر تولید: حامد غلامی. دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هادی دیباجی منشی صحنه: آزاده فیروزبخت. دستیار تدوین: حمیدرضا برزگر. طراح گرافیک: طاها ذاکر. طراح جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی. عکاس: سعیده شریفی.

بازیگران: یداله شادمانی. میثم فرهومند. فاطمه بهادر. پریسا واصلی. مهیار آب روان. منوچهر اشکویی. طلوع جهانبازی. تهیه کنندگان:سید رضا محقق. مجید برزگر

فیلم های سینمایی «ممیرو» ساخته هادی محقق و «درخت گردو» ساخته «یرلان نورمحمدف» فیلم ساز قزاقستانی برنده جایزه فیپرشی جشنواره «بوسان» کره جنوبی شدند.

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان از ۹ تا ۱۹ مهرماه امسال در کره جنوبی برگزار شد.

سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سائوپائولو نیز میزبان فیلم «ممیرو» به کارگردانی سید هادی محقق کارگردان جوان کهگیلویه و بویراحمدی بود.

سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سائوپائولو ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵ با حضور چهره های سرشناس سینمای نوین جهان آغاز به کار کرد. این جشنواره که مهم ترین رویداد سینمایی آمریکا لاتین است در بخش مسابقه فیلم های اول خود شاهد حضور فیلم «ممیرو» آخرین ساخته هادی محقق است

برای دانلود فیلم آواز لری محقق لینک زیر را کلیک کنید.

دانلود