دوشنبه 4 آبان 1394 - 0:35

کاهش بودجه چه بلایی سر ادارات و کارمندان کهگیلویه و بویراحمد آورده؟

سال ۹۴ استان کهگیلویه و بویراحمد با کاهش ۸ درصدی بودجه جاری مواجه شد بطوریکه این اعتبارات از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۳۹ میلیارد تومان رسید.

گروه اقتصادی – سال ۹۴ استان کهگیلویه و بویراحمد با کاهش ۸ درصدی بودجه جاری مواجه شد بطوریکه این اعتبارات از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۳۹ میلیارد تومان رسید.

به گزارش «بویر نیوز»، به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات برخی از بودجه عمرانی استان به بودجه جاری و صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت شد، اما علیرغم کسری بودجه جاری استان در سال ۹۳ و تبعات آن، سال ۹۴ نیز شاهد کاهش این بخش از بودجه بوده ایم که با گذشت ۷ ماه از سال تبعات آن را شاهد هستیم و البته مشکلات تا پایان سال بیشتر هم خواهد بود.

مهمترین تبعات و مشکلات کاهش بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد را در چند بند زیر دانست:

۱ – یکی از مهمترین مشکلات کاهش بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال های ۹۳ و ۹۴ عدم توانایی دستگاههای دولتی برای پرداخت دیون ۹۳ و پاداش بازنشستگان ۹۴ بوده است که به‌دلیل محدودیت‌های اعتباری رخ داد.

این موضوع از آن دو جهت بسیار مهم است؛ اول اینکه نیروی هایی که سنوات خدمتی آنها به پایان رسیده است نمی توانند بازنشسته شوند که روزانه در ادارات شاهد هستیم افرادی سالخورده و ناتوان بالاجبار مشغول به خدمت هستند که نه توانایی خدمت را دارند و نه انگیزه ای برای کار دارند.

از طرفی بسیاری از جوانان بیکار این استان منتظر ورود به سازمان های دولتی هستند اما به دلیل نبود اعتبار و بازنشسته نشدن نیروهای قبلی این امکان وجود ندارد و سن استخدام برای بسیاری از این جوانان گرفته می شود. (البته استخدام نورچشمی ها در این زمینه مستثنی است که پیرو مطالب قبلی و با ارتباط به موضوع بودجه بدان خواهیم پرداخت.)

۲ – بدترین مورد از تبعات کاهش بودجه را باید در عدم پرداخت حقوق ها و دیون کارمندان دانست چرا که برخی از کارمندان مدت هاست حقوق نگرفته اند و دستشان به جایی بند نیست و اتفاقا این کارمندان از رده های پائین تر هستند و معمولا مدیران حقوق خود را به وقت می گیرند!

۳ – تلخ تر از همه موارد باید اخراج تعدادی از کارکنان قراردادی در برخی سازمان ها دانست که در این وضعیت بد بیکاری کشور و ربته اول بیکاری استان در کشور بر تعداد بیکاران افزوده می شود.(بزودی «بویر نیوز» گزارش کاملی از اخراج کارکنان قراردادی به دلیل نبود بودجه از سازمان های مختلف منتشر خواهد کرد و شما هم می توانید اطلاعاتتان را در این زمینه برای ما ارسال کنید)

۴ – به نقل از استاندار در سال گذشته برخی از بودجه عمرانی استان به بودجه جاری و صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت شد؛ که با این رویه طرح های عمرانی استان که بالقوه از کمبود اعتبار رنج می برند بخشی از بودجه خود را در این بخش از دست می دهند و قاعدتا روند کند اجرای پروژه ها کندتر و محرومیت تاریخی استان تاریخی تر می شود.

۵ – کاهش پرداختی ها به کارمندان دولت از جمله کاهش اضافه کاری ها و ماموریت ها ممکن است باعث کاهش انگیزه در میان این قشر شود و اما موضوع مهم سلیقه ای عمل کردن و تبعیض برخی دستگاههای دولتی در این ردیف پرداختی هاست که خود موجی از بدبینی را بودجود می آورد و دلسردی کارمندان را در پی دارد.

به گزارش «بویر نیوز»، برای عبور از این وضعیت دشوار در سالی که دو انتخابات حساس پیش رو داریم، شایسته است دستگاههای دولتی با صرفه جویی در هزینه های جاری بگونه ای عمل کنند که کمترین مشکلات بوجود آید و پول محدود دولت به صورت درست توزیع شود.

اما مهمترین راهکار بهبود اوضاع تلاش مدیران برای جذب اعتبارات متمرکز خواهد بود که استاندار باید با توجه به مشکلات مدیریتی موجود در استان و فرمایشات اخیر آیت الله ملک حسینی در همین رابطه، نسبت به این مهم حساسیت بیشتری بخرج دهد.

نمیاندگان استان در مجلس شورای اسلامی علیرغم اینکه بخشی از وقت خود را باید صرف تبلیغات و کارهای انتخاباتی کنند اما نباید از کاهش بودجه استان غافل بمانند و همراه آنان این مشکلات را مرتفع نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تاج گردون پس چی شد؟ مثلا نماینده ملی ما بودی! بودجه رو جلوت کاهش دادن کاری نکردی یا نتونستی؟ 
    کارمندای بدبخت دلشون به این دولت اصلا خوش نیست

  2. عبداله گفت:

    تمام کارمندان از نبود اضافه کاری نگرانند و گلایه دارند

  3. ناشناس گفت:

    به برکات دولت تدبیر وامید مشکلات ما یکی پس از دیگری حل شد وبه برکت تاجگردون نمیدونم چه مسولیتی در بودجه مجلس داره باز هم حل مشکلات سریع تر شد خوشحالیم نخندید ها

  4. حامی گفت:

    لطفا از آقای تاجگردون پاسخ بخواین.

  5. مطلع گفت:

    این دوستان که مدام از افزایش اعتبارات استان بعد از جلسات شورای برنامه ریزی خبر میدادن …. پس چی شد ؟

  6. کارمندورزش وجوانان گفت:

    ایزدپورخوب اضافه کارمیده.اول چندمیلیون براخودش ونورچشمیا برمیداره اگه چیزی تش موندمیده به بقیه

  7. هه هه گفت:

    هه هه

  8. ب گفت:

    کارمندهای مرکزتحقیقاب جهاد که هر کدام بالاتر از ده سال سابقه دارند اخراج شدند

  9. دلسوز گفت:

    با سلام

    …..کی گفته اعتبار و بودجه نداریم ….لطفا جناب اقای استاندار یه سر به سازمان مدیریت و برنامه ریزی بزنید ….ببینید چطور برای اونها بودجه و اعتبار برای رفاهی هست و اضافه کار بالا پرداخت میشه ولی برای بقیه ادارات نیست ……این بی عدالتی تا کی …..50 درصد حقوق کارکنان مدیریت و برنامه ریزی افزایش داشت …اخه چرا …

  10. کارشناس بودجه گفت:

    بودجه از چندین منبع تامین می شود :استانی و نفت ، ماده 180 ، اعتبارات ملی ، ملی استانی ، ردیف های متفرقه و … و ما امسال تنها از محل استانی و نفت 8 درصد کاهش داشتیم و بقیه منابع افزایش چشمگیر داشتیم.

    بطوریکه مجموعا اعتبارات سال 94 به نسبت 93 حدودا دو برابر شده است.
    بقیه مواردی هم که اشاره کردید سیاست دولت بوده (از جمله عدم پرداخت پاداش پایان خدمت در سال جاری) و ربطی به سازمان مدیریت استان ندارد.
    لطفا رسالت خود را به نحو احسن انجام دهید و اطلاعات را به درستی به مردم منتقل نمایید.

  11. حمیداله گفت:

    اداره منابع طبیعی  هم که از همه جا بدتره..از هیچ اضافه کار و ماموریت و حقوق خبری نیس

  12. سی سخت گفت:

    ای کاش بویر نیوز اگر یک گزارش از پرداخت حقوق کارگران شهرداری سی سخت می نوشت، که امسال حقوقی تا کنون نگرفته اند ( به صورت جزیی مبالغی علی الحساب دریافتی واریز شده)

  13. بهروز گفت:

    تو اداره نوسازی مدارس حقوق  فوق  لیسانس یه میلیون و چهارصد هزار تومانه تازه باکسورات میشه یک وصد کجای دنیا این عدالته توکشور نمونه است

  14. ناشناس گفت:

    ای خدا پناه میبریم به تو

  15. احمد گفت:

    در اداره راه وشهرسازی هر چه پول بابت ماموریت سال 92 گرفته بودیم از حقوق امسال دارد کسر می گردد برای پاداش برای کارمندان

دیدگاه شما