یکشنبه 26 مهر 1394 - 15:16

طرح تازه دولت برای اشتغال در کهگلویه و بویراحمد (+جزئیات و شرایط ثبت نام)

سپري شدن حداقل 6 ماه و حداكثر 2 سال از تاريخ اخذ مدرك دانشگاهي

گروه اجتماعی  – آيت ارمغانیمدير اشتغال و كارآفريني اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با بویرنیوز خبر از اجرای طرح كارورزي فارغ التحصيلان دانشگاهي در استان داد.

به گزارش بویرنیوز، ارمغانی گفت: منابع انساني از مهمترين عوامل در توسعه هر جامعه است و نقش تحصيلكرده ها در اين مهم پر رنگتر خواهد بود، هرساله تعداد زيادي از افراد زيادي  ازسوي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي روانه بازار كار ميشود در صورتيكه رشد اقتصادي و ظرفيت اشتغالزايي جامعه متناسب با آن نيست.

armaghani

وی افزود، در اين ميان كارورزي پلي است كه فارغ التحصيلان  را به بازار كار مرتبط و زمينه ارتباط آنها با مشاغل گشته و باعث فراگيري مهارتهاي شغلي مهمي همانند برقراري ارتباط ، تعهد كاري ، وقت شناسي، مهارت حل مسئله ، كارگروهي  ، برنامه ريزي و خود مديريتي در آنها ميگردد . در همين راستا با پيگير ي هاي استاندارمحترم ، مديركل و مجموعه همكاران حوزه كارآفريني و اشتغال  اين اداره كل،  استان ما  به منظور اجراي آزمايشي طرح كارورزي انتخاب و دانش آموختگان واجد شرايط از امروز مي توانند با مراجعه به سامانه  www.irankarvarz.ir ثبت نام نمايند .

ارمغانی گفت، هدف از اجراي اين طرح: افزايش قابليت جذب و اشتغال دانش آموختگان، ايجاد انگيزه كارآفريني و كسب وكار در آنها و ارتقاء اخلاق و صلاحيت حرفه اي  و همچنين فراهم ساختن زمينه انتقال دانش دانش اموخته به بنگاه اقتصادي مي باشد.

وی در ادامه افزود، كليه دانش آموختگان بیکار دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش این طرح می باشند.  و مهمترين شرايط آنان   به شرح زير است:

  • حداكثر سن 27 سال براي مقطع تحصیلی کاردانی ،30 سال براي مقطع تحصیلی کارشناسی، 33سال براي مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 37سال براي مقطع تحصیلی دکتري (طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن آنها اضافه می شود)
  • ثبت نام در سامانه مربوطه
  • سپري شدن حداقل 6 ماه و حداكثر 2 سال از تاريخ اخذ مدرك دانشگاهي
  • دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت براي آقايان
  • عدم سابقه شركت در طرح كارورزي

مدیر اشتغال کهگیلویه و بیوراحمد در پایان گفت، واحد پذیرنده به منظور جذب کارورز باید داراي مجوز فعالیت از دستگاه مجري و سایر مراجع ذیربط باشد و در سامانه ثبت نام نمايند. به ازاي هر سه نفر شاغل بيمه شده صرفا مجاز به پذيرش يك نفر كارورز مي باشد. طول  دوره كارورزي حداقل 6 و حداكثر 12 ماه براي هر كارورز است و با توجه به اينكه نرخ بيكاري استان بالاتر از متوسط نرخ بيكاري كشور است معادل 50 درصد كمك هزينه كارورزي توسط دولت پرداخت مي شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166207
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بشارت دانشجو گفت:

    درود و صد سلام بر شرف استاد ارمغاني

  2. ناشناس گفت:

    مردی باصداقت و باسواد استاد برجسته دانشگاه

  3. نوید گفت:

    موفق باشی

  4. ناشناس گفت:

    عالی است مشکل سنی دارد خواهشا پیگیری

  5. ناشناس گفت:

    مرحبا صداقت و درایت در گفتار تدبیر و خرد در ادبیات

  6. وحید محمودزاده گفت:

    این جریان کارورزی رو در سال 92در اداره راه و شهرسازی هم بود که بنیان گذار آن جناب اقای دکتر اله کرم جانی پور بود و با مشکلات زیادی که داشت از جمله اقای بیدار پور مدیر کل قبلی ولی به مدت یکسال انجام شد که بعدش بیدار پور حکم دکتر رو لغو کردن و دیگه تعطیل……………………

  7. ناشناس گفت:

    بابا استان ما که نیست توش،الکی تعریف و تمجید نکنید

  8. محمد گفت:

    این که دوتا استان بیشتر توش نیست گفتم که استان ما از این خلاقیت ها و مدیریت ها بلد نیست …

    • ناشناس گفت:

      محمد اشتباه میکنی ساید برای استان ما فعال شده میتونی ثبت نام کنی بعضی از مدیران ما هم بلد هستن

  9. سید سلمان آیتی زاده گفت:

    برات آرزوی موفقیت میکنم استاد گرامی وگران قدر اگه این کار عملی بشی مشکلی خیلی از بیکاری استان  حل میشود.

  10. طاهره گفت:

    چطور میشه ثبت نام مجدد کرد؟
    من 1 ماه پیش ثبت نام کردم ولی هنوز 6 ماه نبود درسم تموم شده بود حالا که 6 ماه شده نمیدونم چرا نمیشه مدارکم ارسال کنم؟چیکار باید کنم که ثبت نام قبلیم از بین بره؟

دیدگاه شما