یکشنبه 29 شهریور 1394 - 22:16

تلاش عجیب و صادقانه دو دستگاه دولتی برای مقصر کردن خود در تعطیلی یک پروژه در کهگیلویه و بویراحمد! (+تصاویر)

امیدواریم در روزهای آتی شاهد تنش و بیانه کشی بین این دو اداره کل پیرامون معرفی خود به عنوان مقصر تعطیلی این پروژه نباشیم!

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن – طی روزهای قبل گزارشی در رسانه منتشر که خبر از تعطیلی پروژه دو بانده کردن جاده ارتباطی یاسوج – سی سخت به دلیل تخریب منابع طبیعی حکایت می کرد.

منابع طبیعی: تعطیلش کردیم

به گزارش «بویر نیوز»، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: پروژه جاده‌سازی در محور «یاسوج – سی سخت» بعلت قطع درختان بلوط تعطیل شده است.

سرهنگ محمدرحیم برزمند افزود: قطع هرگونه درخت باید با مجوز اداره کل منابع طبیعی باشد و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

راه و شهرسازی: ما مقصریم!

اما معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد معتقد است عامل تعطیلی این پروژه چیز دیگری است.

وی گفت: دلیل اصلی کند بودن روند ساخت جاده ارتباطی دو بانده یاسوج – سی سخت کمبود اعتبار است.

شیرمحمد راستا در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعتبار سال ۹۳ این پروژه از محل اعتبارات استانی ماده ۱۸۰ حدود ۲۰ میلیارد ریال بود که تنها ۵۰ درصد آن معادل ۱۰ میلیارد ریال تخصیص و جذب شد و اعتبارات استانی امسال نیز تاکنون ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: تکمیل و افتتاح این جاده ارتباطی دو بانده اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که این میزان بدون هزینه حداقلی ۳۰۰ میلیارد ریالی ساخت یک دستگاه پل در نزدیکی شهر سی سخت است.

راستا اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اواسط سال ۹۲ آغاز شد و مبلغ دو قرارداد اولیه آن نیز افزون بر ۷۰ میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: طول قطعات در حال اجرای این جاده ارتباطی دو بانده از طرف سی سخت به یاسوج پنج کیلومتر و از طرف یاسوج به سی سخت نیز دو کیلومتر است.
راستا ابراز داشت: طول قطعات در حال اجرای این پروژه از طرف یاسوج به سی سخت پنج کیلومتر بود که از این میزان سه کیلومتر در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

وی افزود: این جاده ارتباطی دو بانده از طرف یاسوج به سی سخت دارای دو پیمانکار و از طرف سی سخت به یاسوج نیز دارای یک پیمانکار است.
راستا گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه از طرف یاسوج به سی سخت بیش از ۶۰ درصد و از طرف سی سخت به یاسوج نیز کمتر از ۳۰ درصد است.

شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی و ۶۵ کیلومتر نیز بزرگراه است.

به گزارش «بویر نیوز»، بارها شاهد بوده ایم که ادارات و مسئولان دیگران را مقصر اتفاقات یا تعطیلی های پروژه ها می دانند اما این دو اداره کل اصرار دارند که عامل تعطیلی یک پروژه مهم در استان هستند، جالب و طنزآمیز است و اما در عین حال این صداقت و صراحت نیز قابل تحسین است.

امیدواریم در روزهای آتی شاهد تنش و بیانه کشی بین این دو اداره کل پیرامون معرفی خود به عنوان  مقصر تعطیلی این پروژه نباشیم!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=162947
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. از ياسوج گفت:

    فرض البته فرض كه منابع طبيعي راست بگويد آخه درختان كه قطع شدند بايد شما از قطع شدن جلوگيري ميكرديد حالا كه قطع شده تعطيلي چه سودي براي منابع طبيعي دارد

  2. ناشناس گفت:

    چرا طرفداری میکنی، نابودی طبیعت و محیط زیست کم چیزی نیست باید زودتر از اینا تعطیلش میکردن

  3. ناشناس گفت:

    به خدا عکس این درختان رو که این طور قطع شده اند می بینیم حالت نا امیدی ویاس برای ادامه زندگی بهمون دست میده این دختان بلوط عمرشون بالای 300 ساله چرا که بلوط چهارساله 30 سانت رشد میکنه

  4. دانشجو گفت:

    قلب هر انسان با انصافی از دیدن این عکس به درد می آید
    اگر جامعه ما یک جامعه توسعه یافته بود NGOها و ادارات متولی باید به این عکس واکنش شدید نشان میدادند ولی حیف که …….

  5. سید نصیب گفت:

    خدا مردم این منطقه را توفیق و یاری دهد که تا حالا انقدر درختا را حفظ کردندولی سهل انگاری عده ای وعدم تسلط فنی باعث این همه خسارت به طبیعت می شود.

  6. درخت مهمتر از جان انسان! گفت:

    آخه منابع طبیعی جان انسان ها مهمتر است یا درخت؟ 

  7. احمد گفت:

    لطفا بگيدجاده را چگونه بزرگ كنند و اين جاده بسيار شلوغ است و تصادفات زيادي داشته پس جاده سازي را تو كشور تعطيل كنند اگر دلتان براي جنگل ميسوزد چر ا دلتان براي ان خانواده مسافري كه انجا تصادف كرد و خانواده اش كشته شدند نميسوزد

دیدگاه شما