جمعه 27 شهریور 1394 - 10:03

قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد رسما افزایش یافت (+میزان افزایش قیمت و نرخ نامه جدید)

قیمت شن و ماسه که همچون سایر کالاها افزایش سالانه دارند، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار از 10 الی 15 درصد افزایش داشت

 گروه اقتصادی – تیرماه امسال پایگاه خبری تحلیلی «بويرنيوز» با انتشار گزارشی از دو برابر شدن قیمت شن و ماسه توسط کارخانه داران استان کهگیلویه و بویراحمد و بدون اطلاع قبلی سازمان صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، در متن گزارش مذکور آمده بود که خریداران شن و ماسه از کارخانه های شهر یاسوج از هفته دوم تیرماه با قیمت دوبرابری روبرو شدن و این اتفاق در همه کارخانجات بصورت هماهنگ انجام شده بود.

پس از انتشار این گزارش موضع گیری های علیه این افزایش قیمت انجام شد و جلساتی نیز در این راستا تشکیل شد که پیرو همین جلسات مدیرکل دفتر فنی استانداری اعلام کرد مخالف هرگونه افزایش قیمت است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اما براساس نامه ی سازمان صنعت، معدن و تجارت در تاریخ ۵ مرداد و برحسب مصوبه کمیسیون تنظیم بازار استان، قیمت های جدید شن و ماسه اعلام شد.

sanat v madan

گفتنی است؛ مهرماه سال گذشته نیز تغییرات سالانه قیمت شن و ماسه اعمال و قیمت های جدید شن و ماسه اعلام شده بود.

دیودیده: قیمت شن و ماسه افزایش یافت

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تائید افزایش قیمت شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش قیمت هزینه های مربوط به تولید شن و ماسه از جمله بیمه، دستمزد کارگر و حامل های انرژی، قیمت این کالا نیز افزایش یافت.

داریوش دیودیده در گفتگو با «بویر نیوز»، ابراز داشت: قیمت شن و ماسه که همچون سایر کالاها افزایش سالانه دارند، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار از 10 الی 15 درصد افزایش داشت.

مهندس-داریوش-دیودیده111

وی با اشاره به اعمال ارزش افزوده در قیمت شن و ماسه، افزود: در برخی ارقام قیمت ها 10 درصد و در برخی دیگر تا 15 درصد افزایش قیمت داشته ایم که این قیمت ها علاوه بر این افزایش، شامل 9 درصد ارزش افزوده نیز می شود و قیمت های جدید با احتساب این دو افزایش محاسبه شده است.

دیودیده اظهار داشت: کیفیت شن و ماسه یکی از ملاک های مدنظر در افزایش قیمت است و همچنین ملاحظات لازم برای دو طرف تولید کننده و مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخورد با متخلفان و جریمه سنگین واحدهای متخلف، گفت: برای افراد متخلف و کارخانه های شن و ماسه استان که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کرده بودند پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمام واحدهای شن و ماسه در سطح استان خصوصاً مرکز استان موظف هستند پروانه استاندارد کالا و مصالح تولید شده خود را اخذ کنند که با واحدی که پروانه لازم را نداشته باشند برخورد می‌شود.

وی ابراز داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم فروشی،گرانفروشی، درج نکردن قیمت و سایر موارد واحدهای مختلف صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 اطلاع دهند.

دیودیده گفت: مراجعه به اداره های تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر روش ها برای اطلاع دادن موارد تخلفات است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=162643
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ابراهیم گفت:

    جناب مدیر خودش که نمی خاد پول بده تلفن الو ماسه شن بیا

  2. فرزند بویر احمد گفت:

    چرا به فکر مردم نیستید و مدام قیمت ها رو بالا می برید .شن و ماسه که دیگه از خارج نمیاد

  3. ناشناس گفت:

    جناب مدیر هنرش ماست مالیه
    میگه 15درصد افزایش ولی 9درصد ارزش افزوده و…را باهاش جمع نمیکنه سرهم بگه !!!!چون کارش این مدلیه
    پشت بندش هم یه لبخند معنا دار داره!

  4. جناب خان گفت:

    فقط خواهشا کم تعریف بدهید کاهش تورم داریم خدابدادمردم برسه که مسولی وجود ندارد

  5. رامبد گفت:

    جناب خان این تازه اول گرونی حالا حالا ها جا داره یه نفس عمیق بکش

  6. m گفت:

    قدراین مردم فهیم بدانید قهرخداون چه میکنید

  7. محمد گفت:

    شن وماسه اماده را کنار رودخانه وکنارجاده با لودر بار می کنند در کارخانه کمی اب رودخانه بهش اضافه می کنند بدون هیچ درد سری بعد به قیمت سرسام اور می فروشند به مردم گرد وخاکش هم نصیب مردم شب هم بی خبری حوضچه ها راباز می کنند داخل ردخانه وابها را گل الود می کنند

  8. بدبخت گفت:

    فقط یکمی شیب داره.(روحانی)

  9. شاهین گفت:

    ازکنار جاده خاک می ریزند توکارخونه گرد وخاکش هم ازاد شب هم حوضچه های صوری ومسخره را باز می کنند تا رودخانه راگل الود می کنند راحت بااین همه قانون شکنی هرروز هم قیمت رامی برند بالا

دیدگاه شما