سه شنبه 17 شهریور 1394 - 2:40

این خودروها را نخرید/ ایران در صدر تلفات جاده ای (+اسامی)

ایران به نسبت جمعیت یکی از کشورهای پر حادثه است که علاوه بر عدم استاندارد جاده ها و خطاهای انسانی خودروهای نامرغوب را میتوان جزو عوامل اساسی دانست .

گروه اجتماعی- در ایران متاسفانه به دلیل نبود رقابت جدی در میان خوردوسازان پس از سالها شاهدیم تغییرات اندکی در خودروها صورت گرفته و استانداردها در حد قابل قبولی نیست.

به گزارش بویرنیوز، اگر نگاهی به آمار تصادفات در جاده ها بندازیم متوجه نقش خودرهای بی کیفیت در کشته و مجروج شدن سرنشینان می شویم.

پراید، وانت پیکان، وانت نیسان و پژو ۴۹۵ در صدر بروز سوانح جاده ای

پلیس و سازمان استاندارد بارها واکنش هایی برای عدم شماره گذاری برخی خودروها و همچنین معایب کیفیتی خودروهای داخلی و مونتاژاین شرکت ها دادند که متاسفانه باز هم تغییرات مناسب و شایسته ای برای بهبود کیفیت ها را شاهد نبودیم و همچنان آمار مرگ و میرها و معلولیت های ناشی از تصادفات در صدر مرگ و میرهای غیر طبیعی است.

پلیس از خودروهای پراید، وانت پیکان، وانت نیسان و پژو ۴۰۵ و غیره به عنوان خودروهای با بیشترین تصادفات یاد می کند و اما تغییرات اندک در این خودروها نشان از بی توجهی خودروسازان به اهمیت و حساسیت موضوع دارد.

11

به گفته شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی، پراید با ۶ /۱۳ درصد (دو هزار و ۴۵۴ نفر) بالاترین آمار کشته ها را از نظر نوع خودرو به خود اختصاص داده است و پژو ۴۰۵ با یکهزار و ۸۲۳ نفر، ۲۰۶ با ۲/۲ (۳۰۶نفر)، پیکان چهار درصد(۷۲۳ نفر)، نیسان ۷/ ۲ (۴۸۴ نفر)، اتوبوس با ۲۰۷ نفر و مینی بوس با ۱۰۲ نفر به ترتیب کمترین کشته ها را به خود اختصاص داده اند.

شایان ذکر است ایران به نسبت جمعیت یکی از کشورهای پر حادثه است که علاوه بر عدم استاندارد جاده ها و خطاهای انسانی خودروهای نامرغوب را میتوان جزو عوامل اساسی دانست .

بر پایه این گزارش افزایش قیمت ها هیچ قرابتی با افزایش امکانات و کیفیت نداشته و شاید یکی از دلایل تشکیل کمپینی با هویت خرید خودرو صفر! به دلیل مشاهده این عدم تعادل و نگاه بدبینانه به خودروسازان داخلی باشد که میبینیم بی دلیل هم نبوده و آمار تصادفات خودروهای داخلی و رتبه ایران در مرگ و میرها و معلولیت های ناشی از این سوانح گویای این حقیقت است.

22

حال سوال اینجاست، چرا خودروسازها با وجود اطلاع از میزان تصادفات و عدم استاندارسازی خودروها در بروزاین حوادث آنطور که باید در استاندارد سازی خودروها گام موثری بر نمی دارد و تا کی باید شاهد تلفات انسانی بیشمار و هزینه های سرسام آور ناشی از آن باشیم.

بدون شک برای رونق بازار باید تحولی بزرگ صورت پذیرد همانطور که در کلام رهبری همگامی و همدلی ذکر شده، خودرو سازها نیز باید با مهم شمردن مصرف کننده های خود با تولیدات با کیفیت و استاندارد با امکاناتی در حد قیمت های نجومی! از بروز تلفات انسانی که مهم ترین سرمایه های کشور است، حسن نیت خود را به مردم نشان دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161410
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همیار طبیعت گفت:

    مرد نیستید اگه بخرید

  2. برجعلی گفت:

    خریدن خودرو داخلی خیانت است اول به خود وخانواده بعد به هموطنان بعد به بیمه بعد به بیمارستان ها بازم بگم

دیدگاه شما