یکشنبه 15 شهریور 1394 - 1:45

دولت تدبیر و امید در آستانه ثبت رکورد تاریخی برای کهگیلویه و بویراحمد

تقریبا کمتر روزی طلوع می کند که خبری از افتتاح، کلنگ زنی، بازدید و رونق پروژه های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نباشد.

گروه اقتصادی – هفته دولت امسال نیز با رونق پروژه های عمرانی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید تا کارنامه دولت تدبیر و امید در این استان و سید موسی خادمی استاندار استان در این بخش از عملکرد خود نمرات قابل توجهی بگیرد.

به گزارش «بویر نیوز»، اگر کمی از فضای سیاست زده کهگیلویه و بویراحمد دور شویم و به عملکرد و دستاوردهای اقتصادی دولت در این استان نگاهی بیندازیم به آمارهایی می رسیم که برای مردم بسی امیدوارکننده است.

تقریبا کمتر روزی طلوع می کند که خبری از افتتاح، کلنگ زنی، بازدید و رونق پروژه های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نباشد.

در حدود دو سال فعالیت دولت یازدهم ۹۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح و یا کلنگ زنی شد که ۷۴۸ مورد از این تعداد طرح های افتتاحی بودند.

در باب این آمارها ذکر چند نکته برای آگاهی قاطبه مردم از وضعیت استان در بخش زیرساخت های استان ضروری به نظر می رسد:

1 قبل از هر چیز این نکته  مهم  قابل ذکر است که نباید به اصالت و صحت این آمارها تردید داشت. هر چند ممکن است در ارائه آمارها گاها تناقضاتی پیش بیاید اما با توجه به اینکه در دولت یازدهم مسئولان استانداری با فراهم کردن زمینه حضور خبرنگاران در بازدید از پروژه های عمرانی و مراسمات افتتاحیه و کلنگ زنی ها که به تفکیک شهرستان ها و ادارات صورت می گرفت اجازه جعل و آمارسازی را از خود گرفتند چنانکه اگر به مرور رسانه های منتقد و موافق دولت بپردازیم به وجهه اشتراک و صحت آمارها پی خواهیم برد.

2 برکسی پوشیده نیست که در دولت قبل پروژه های زیادی بدون مطالعه در سراسر استان کلنگ زنی شد اما متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری فراوان و عدم نظارت کافی این پروژه ها به حال خود رها شد و جز یک نام و توقع چیزی برای مردم در بر نداشت. به عنوان مثال سال 91 معاون عمرانی استاندار وقت اعلام کرده بود: “در سال گذشته تعداد 2 هزار و 545 پروژه عمرانی در قالب 952 طرح در استان تعریف و تصویب شده است.”

بر همین اساس رویکرد دولت یازدهم در استان با تدبیر سیدموسی خادمی بر اولویت اتمام پروژه های نمیه تمام و رها شد بود که بر همین اساس ۷۴۸ مورد از این تعداد طرح های افتتاحی بودند و این موضوع را باید نکته برجسته کارنامه عمرانی دولت دانست که “بجای شعار ، پروژه تحویل مردم داده شد.”

3 – بخاطر وضعیت بد اقتصادی کشور در سال های اخیر که تاثیر آن آشکارا در زندگی مردم عادی نمایان است، دستگاههای اجرایی کشور نیز در بخش های مختلف با مشکلات زیادی در بحث جذب و تخصیص اعتبارات روبرو شدند و با احتساب این مشکلات به ثمر رسیدن و شروع 908 پروژه عمرانی و اقتصادی را باید کم نظیر دانست.

4 – برگ برنده سیدموسی خادمی در به ثمر رسیدن پروژه ها را نیز باید مدیون دو عامل “بازدیدهای مداوم با حضور مدیران دستگاههای اجرایی” و “نشست بررسی پروژه های عمرانی در شهرستان ها” دانست که وی با این دو اقدام و در کنار آن بهره بری از فرصت “حضور مسئولان کشوری” در استان و دریافت کمک های به موقع از آنها به این روند رشد قابل توجهی بخشید.

بهرروی، هر چند به عملکرد برخی مدیران در دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد نقدهای جدی وارد است اما باید کارنامه سیدموسی خادمی نماینده ارشد دولت در استان و تیم عمرانی وی را مطلوب ارزیابی کرد که با برنامه ریزی و حساب شده به بهترین نحوممکن استان را از منجلاب پروژه های رها شده نجات داد و البته این مهم که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ثبت رکورد تاریخی افتتاح و کلنگ زنی “1000 پروژه” عمرانی و اقتصادی است را باید برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد به جشن بزرگی دانست و برای وی نیز موفقیتی تاریخی یاد کرد چرا که هیچ استانداری به چنین آمار (البته از نوع واقعی) دست نیافته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161252
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    زمان دانشجویی خوابگاه 400 نفره ای توی مجموعه خوابگاهی ما افتتاح شد که استاندار محل تحصیلم برای افتتاح اومد اما رئیس دانشگاهمون نیومد. معاونت ایشون در سخنرانیشون گفتن ریاست دانشگاه به این علت نیومدن که تعبیرشون از حضور در این مراسم این هستش که کار خاصی رو انجام دادن!! از نظر ریاست دانشگاه کاری که در حد ساخت یک خوابگاه باشه نیازی به افتتاح نداره. چرا که با این افتتاح ها حس میشه که کاری رو به سرانجام رسوندن. و از پتانسیل خودشون و همکاراشون برای انجام پروژه های بزرگتر کم میشه. همین رئیس دانشگاه تونست در کمتر از یک سال مجموعه خوابگاه های متاهلی را با کلیه لوازم زندگی و از بودجه خیرین احداث کنه که در واقع یک شهرک بود. توی این مجموعه همه نوع امکاناتی تعبیه شده بود. غرض این که اگه به کارهای کوچک راضی بشیم سدی ایجاد کردیم در مقابل پیشرفتمون. من خودم در هفته دولت دیدم که برای افتتاح یه مدرسه سه کلاسه کلی آدم همراه با استاندار جمع شدن. اگه حق ماموریت اون افراد رو جمع میکردی خودش یه مدرسه سه کلاسه می شد باهاش درس کرد!!!!!

  2. فرخ گفت:

    استاندارمتخصص ومتعهد ازعهده هرکاری برمیاید واقعاویژگیهایی که یک استاندارباید برای پیشرفت یک ا ستان محروم باید داشته باشد رادکترخادمی داراست .باید حمایت بشه

  3. شلشلی گفت:

    ای حسود

  4. سید گفت:

    زنده باد خادمی

  5. hosein گفت:

    درود بر استاندار مجرب و فعال. دروووووووووود بر خادمی

دیدگاه شما