چاپ این برگه

رد شدن برخی از چهره های شاخص در انتخابات نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد (+اسامی)

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن –  هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در راستای استقلال سازمان‌های نظام مهندسی از دولت و اصلاحات اساسی دستورالعمل و ابلاغیه‌ای را مبنی بر عدم مجوز مهندسان کارمند وزارت کشور و شهرداری‌ها به عنوان نامزد هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی صادر کرد که این ابلاغیه متعاقب منع نامزدی مهندسان کارمند وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ابلاغیه تازه خود و در اجرای ماده ۱۲۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شرکت کارکنان وزارت کشور، شهرداری ها، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در هیات سازمان های نظام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان، عضویت در شورای انتظامی و یا تصدی سمت بازرس در این سازمان‌ها را جایز ندانست.

با توجه به این دستورالعمل که البته پس از مهلت یکماهه ثبت نام کاندیداها یعنی از ۱تیرماه تا ۱ مرداد ماه ابلاغ شده است، انتخابات نظام مهندسی ساختمان وارد فاز جدیدی خواهد شد و روند انتخابات را دستخوش تغییرات جدی خواهد کرد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که حدود ۳۹ نفر ثبت نام کرده اند که هنوز نتایج قطعی صلاحیت ها اعلام نشده است، برخی از چهره ها از ادامه کار منع خواهند شد و نمی توانند در این انتخابات حضور یابند.

با توجه به این ابلاغیه برخی از چهره های شاخصی که از ادامه کار باز خواهند ماند عبارتند از:
۱- عیسی شهامت؛ عضو فعلی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، رییس سابق سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون انجمن نقشه برداران کشور
۲- سید ذبیح اله رمضانی؛ معاون سابق شهرداریاسوج و رئیس اسبق نظام مهندسی
۳- کیانوش بلوطی عضو فعلی شورای شهر گچساران
۴- بیژن حسن پور، عضو شورای انتظامی و عضو سابق هیات مدیره
۵- ابراهیم عبدالی عضو سابق شورای شهر یاسوج

شنیده می شود؛ رایزنی هایی از سوی وزرای مرتبط با وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است و ممکن است این ابلاغیه با تبصره های جدیدی همراه شود و تعدادی از افراد شامل این دستورالعمل بتوانند به انتخابات برسند که البته این موضوع فعلا نتیجه ای قطعی در بر نداشته است و باید منتظر تصمیمات آینده بود.

بهر روی با توجه به این ابلاغیه و همچنین ورود فعال برخی از چهره های جوان تر و شناخته شده به عرصه انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان، ۹ مهرماه امسال شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود و بعید نیست تغییرات زیادی در ترکیب اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم.

در روزهای آینده پیگیر اخبار جدیدتری از انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق «بویر نیوز» باشید.