چاپ این برگه

پاسخ بامتانت یک بویراحمدی به اهانت های عبدالحمید تقوی بهبهانی

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز / البرز یاوری – پاسخي به متن اهانت آميز عبدالحمید تقوی بهبهانی” سران بويراحمد افرادي عوام ، بي منطق و فاقد احساسات انساني و تفكر معمولي بوده اند ” درج شده در یکی از سايت های استان

یکی از مهمترین کارهای دشمن در جنگ نرم، تزلزل دراتحاد ملت وایجاد اختلافات قومی،مذهبی،منطقه ای است. مقام معظم رهبري 19/11/1389

جناب اقاي بهبهاني
سلام عليكم

من براي بچه گداهايي كه سالها است عقده اربابي را با خود حمل مي كنند صميمانه غصه مي خورم. 

با خود عهد كرده بودم كه  به سخنان نابخردانه، هيچ گاه پاسخي ندهم. اما مگر مي شود. بي خيال بود و مگر مي شود در مقابل تاريخ سكوت كرد. قلم را برداشتم و از او خواستم كه هر چه دل تنگش مي خواهد در مختصري بر روي كاغذ مجازي بنگارد. و او بي پيرايه و يك راست امد سر اصل قضيه.
جناب آقاي بهبهاني مطلب سراسر از عناد و بي خردي شما را خواندم. هر چيزي در آن مشاهده مي شود به غير از كمي، مهر و ايمان. گوياي از قبيله ديگري هستي. چله اخير را درك نكرده اي و در زمان بوق به خواب رفته اي. سالها بود كه گمان مي كردم انديشه هاي فرومايه جاهلي، ديگرمدفون شده است. و چه اشتباه كرده بودم. البته اشتباه من از باب نون و القلم بود و ايماني بودكه به وعده الهي داشتم و بي گمان روزي تحقق يافته و مي يابد، البته كه  احتمالاشما از آن بهره اي نبرده و نخواهيد برد.

 جناب آقاي نگارنده
براي روشن شدن بحث فقط به اين چند سوال پاسخ دهيد، و بي ترديد آنگاه همه چيز از لايه پنهاني مطلب شما آشكار خواهد شد:

1-   هدف شما از نگارش اين سطور چه بوده است؟ چه گمشده اي داشته ايد و چرا اين زمان را انتخاب كرده ايد؟ آيا باور كنيم كه اين القائات شيطاني (بويراحمد ستيزي و به طور كلي نفاق قوميتي) سوژه اي سفارشي در جهت  گسترش گسل قوميتي در استان نمي باشد؟

2- آيا مشكل استان ما نوع نگرش بويراحمد به گذشته خوانين آن بوده ( اگر چه همگي بر ظلم و ستمهاي خوانين چه بويراحمد و چه غير بويراحمد به خوبي واقفيم) ، و يا اتفاقا عدم اتحاد قوميتي و گسترش اختلافات ايلي مهمترين مشكل توسعه اي و فرهنگي اين استان مي باشد؟

3- برادر من نيك گفته ايد و به غلط نتيجه گرفته ايد، هرمنوتيك مي گويد كه هر متن را بايد در بستر تاريخي ان جستجو كرد و آيا مي توانيم گذشته را در گستره امروز تحليل كنيم؟ در زماني كه  مفاهيم شجاعت و مردانگي قلب شده ( البته عوامل زيادي در آن دخيل بوده است كه بسياري از آنها از جبر تاريخي بوده است) اتفاقا افراد ارزشي مورد نظر شما، كاري فرومايه انجام داده اند. البته در واقع بسياري از اين افتخارات شما، خود در لايه هاي بنيادين و پنهان ايجاد اين جهل عمومي نقش ايفا نموده اند و از اين طريق امرار معاش مي كردند.

4- به چه دليل اسرار داريد كه افتخارات يك قوم (مبارزات تاريخي اين مردم با حكومت ددمنش  گذشته) را به هيچ انگاريد. آن هم در حالي كه اگر سرتاسر تاريخ اين ايل را ( به قول شما ) تيره بنگريم، لااقل اين روشني ها وجود دارد. چه اراده اي در كار است كه مي خواهد كه غيرت و شجاعت اين ملت را به حماقت بدل سازد؟ و با تحقق اين هدف چه نفعي به جامعه و شما مي رسد؟

5-  از فلانك و فلانك ها كه جوانترهاي اين مرز و بوم هيچ نامي ازآنها به خاطر ندارند و اتفاقا برخي از آنها در خاطر اين ملت منفورند، به عنوان افتخارات اين ايل، نام آورده ايد ( جالب اينكه بسياري از اينان خود اساس و تسري بخش فرهنگ موجود ايلي در گذشته بوده اند) و از سوي ديگر هيچ نامي از افتخارات اصلي و فراموش نشدني اين خاك به ميان نياورده ايد. بي پرده بگويم . نويسنده گرامي ، آن وقت كه شما به دنبال هوس بازي هاي كودكانه خود بوديد و فرزندان اين ديار در دفاع از آب و خاك و برزن اين ملت به شهادت مي رسيدند، نيك مي دانستند كه امثال شماهايي هستيد كه هيچگاه  سنخيتي با اين تحول پيدا نخواهند كرد و همچنان دنيا را با عينك نابخردي خود خواهند ديد. شما هايي كه  اگر چه ژست روشنفكري را به يدك مي كشيد، اما در واقع  هنوز در خم تعصبات قومي و قبيله اي فرو مانده ايد و به شدت تلاش مي كنيد كه مردم هم از اين نگاه به جهان بنگرند. آخر، اگر همدلي  باشد، آن موقع سبيلهاي شما ديگر به چه كار مي آيد؟.

و در آخر جناب آقاي بهبهاني، شما در چه جايگاهي هستيد كه به گذشته و پيشينه و حال مردمي غيرتمند و با شرافت اهانت مي كنيد؟ آيا اگر اين باب باز شود، ديگر سنگ روي سنگ بند مي آيد؟ آيا اگر امثال بنده اي فردا روزي با ادعاي تحليل تاريخ مطالبي شخصي و مستند درباره اصل و نسب و خاندان شما مطرح كند، آنگاه از نظر شما، پذيرفته خواهد بود؟

فرزند کوهستــــــانم و از نســل بــاران                دارم نشــاط دیگـــری با چشمـــه ساران
با مرثیه ، با شعـــر غمـــــــناک آشناییم              با کعبـــــــه دل زمــــزم پـــــاک آشناییم
در راه دین صــــد لاله نو رســـته داریم                یک شاخ نه یک برگ نه، گلدسته داریم
برپهـــــن برگ سینــــه هـــامون نوشتیم             از دجلــــه و اروند و تــا کارون نوشتیم
خیبــر گشا ، بدر آفــرین چابک سواریم               دشمـــن ستیز و پر دل و رســتم سواریم

———————

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

info@boyernews.com