چاپ این برگه

تعطیلی معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس

به گزارش بویرنیوز جعفر قادری در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت نامناسب صنعت و سرمایه‌ گذاری در فارس، گفت: مشکلات جدی و نگاه‌ های نه‌ چندان مناسب به بخش غیردولتی از جانب مسئولین بانک‌ ها و مجموعه‌ های مرتبط با بخش صنعت و معدن و همین‌ طور فراهم نبودن زیرساخت‌ ها از مشکلات صنایع فارس است.

وی تصریح کرد: هنوز خطوط ریلی و هوایی تکمیل‌ نشده است در حالی‌ که این موارد باید متناسب با نیازها توسعه داشته باشد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روان‌ سازی کارهای در بخش اداری انجام‌ نشده و اگر فضای کسب‌ و کار استان را با دیگر استان‌ های کشور مقایسه کنیم شاهد مشکلات جدی هستیم.

قادری بابیان اینکه معاونت اقتصادی استانداری فارس باید هرچه سریع‌تر معرفی شود، گفت: معاونت برنامه‌ریزی در استانداری تعطیل‌ شده بنابراین باید معاونت اقتصادی هرچه سریع‌ تر فعال شود تا مشکلات صنایع مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فارس شفاف نشده و همه شعار می‌دهند ولی هیچ‌کس به دنبال تعریف بسته مناسب سرمایه‌گذاری نرفته است.

نماینده شیراز در خصوص وضعیت معادن نیز گفت: در بحث معادن محدودیت‌های محیط‌ زیست در استان فارس وجود دارد که باید بررسی شود.

قادری با اشاره به اینکه فضای سرمایه‌ گذاری در فارس مناسب نیست، گفت: به‌ جای کمک کردن همه به دنبال تخریب کردن هستند.

وی تصریح کرد: پالایشگاه شیراز و طرح‌ های نفتی و گازی استان گرفتار مباحث کوچک‌ شده‌اند و هیچ‌ کس هم حاضر نیست برای رفع آن‌ ها اقدام کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز هم شرکت‌ های خارجی وارد استان می‌شوند اما با این فضا خیلی امیدواریم نیستم سهمی از سرمایه‌ گذاری خارجی داشته باشم.

قادری یادآور شد: مباحث گردشگری و صنایع پزشکی استان فارس می‌تواند با برنامه‌ریزی در راستای جذب سرمایه‌گذاران پیشرفت‌های قابل قبولی داشته باشند اما تاکنون چنین بحثی محقق نشده است.