چاپ این برگه

کدامیک برکنار شوند؛ معاون سیاسی استاندار، فرماندار دنا یا امام جمعه پاتاوه؟

گروه سیاسی – در هفته های گذشته کهگیلویه و بویراحمد شاهد حاشیه های عجیب و غریبی بود.

به گزارش بویرنیوز، ماجرا از آن جا شروع می شود که امام جمعه بخش پاتاوه در جمع نمازگزاران مطالبی را بیان می کند.

ایشان در نماز جمعه از تغییر بخشدار انتقاد می کند و بیان می دارد که چرا از یک منطقه دیگر برای این بخش بخشدار انتخاب می شود.

امام جمعه مطالب کنایه دار دیگری نیز خطاب به فرماندار دنا بیان می کند و حتی با اشاره می گوید که نه ماه فرمانداری دنا به شکل سرپرستی اداره می شود!

امام جمعه برای آنکه برای ادعاهای خود سند رو کند از کمبودهای همچون برق و آب شرب و گاز و … در بخش پاتاوه اشاره می کند.

این مطالب امام جمعه فرماندار را وادار به موضع گیری می کند و فرماندار هم از خجالت امام جمعه در می آید و با ادبیاتی البته تند به سخنان امام جمعه واکنش نشان می دهد.

فرماندار احتمالا از آنجا که امام جمعه موضوع سرپرست بودن ایشان را بدون علم کافی بیان می کند نتیجه می گیرد که این خطابه هدفی جز تخریب فرماندار ندارد.

البته گفتتنی است که تاج امیری سرپرست فرمانداری نیست بلکه فرماندار دنا است.

این موضوع به همین جا ختم نمی شود و افرادی که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست است جلوی بخشداری تجمع کرده و نسبت به رفتار فرماندار اعتراض می کنند.

هر چند هنوز در خودجوش بودن این حرکت تردید های زیادی وجود دارد.

فرماندار دنا با لحنی دیگر سعی می کند فضا را آرام کند و از امام جمعه به عنوان پدر معنوی سخن می گوید اما ظاهرا امام جمعه هنوز قانع نشده است.

نماز جمعه دیروز پاتاوه با حاشیه های دیگری روبرو می شود.

در این نماز جمعه معاون سیاسی امنیتی استاندار در جمع مردم حاضر می شود و سه مرتبه از آنها عذر خواهی می کند اما این عذرخواهی مقبول نمی افتد.

و جمله آخر امام جمعه نیز قابل توجه است.

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه از حق خودم نمیگذرم، خواهش می‌کنم آرامش خود را حفظ کنید.

چند نکته در باب این قضیه وجود دارد:

1 – شروع این ماجرا توسط امام جمعه محترم کلید خورده و البته این جای سوال برای همه وجود خواهد داشت که اگر نماز جمعه تریبون وحدت است چرا امام جمعه محترم موضوع منطقه گرایی را به بهانه تغییر بخشدار پیش کشیده است.

بطور مثال در استان فارس، مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه مخالف استانداری افشانی بودند اما تمکین کردند، چرا اینجا تغییر بخشدار این همه سر و صدا دارد.

2 – فرماندار محترم می توانست ادبیات بهتری را در پاسخ به خطابه امام جمعه بیان کند.

3 – چرا معاون سیاسی استاندار خود را در موضع ضعف قرار داد و بدون اشاره به خطای دو طرف، از مردم عذرخواهی کرد در حالی که مگر فرماندار دنا به مردم پاتاوه بی حرمتی کرده بود.

4 – دستی پنهان در تلاش است تا نشان دهد این اختلاف بین فرماندار دنا و مردم پاتاوه است و برخی که در این بین مقصر اصلی هستند از مهلکه خارج شوند و از آب گل آلود ماهی بگیرند و همگان باید مواظب باشند تا کسی از این فضا به نفع خود سواستفاده نکند.

هر دو طرف ماجرا مقصرند و نباید بیش از این به دلیل تغییر یک بخشدار که طبق قانون حق مجموعه دولت است، مردم را به جان هم انداخت و اگر امام جمعه محترم احساس می کند مورد تهمت قرار گرفته آن را از نهادهای قضایی پیگیری کند نه تریبون نماز جمعه!