دوشنبه 29 تیر 1394 - 3:53

سود یاسوج و سی سخت از هجوم 900 هزار نفری گردشگران!(+تصاویر)

بخش خصوصی را نیز به دلایل مختلف از صحنه بیرون کرده ایم و برای کسانی که به یاسوج سفر می کنند خاطره تلخی رقم زده ایم که ماندن در یاسوج حتی برای ساعتی استراحت را غیر ممکن ساخته ایم.

گروه اقتصادی – امسال هم به مانند سال های پیش بویراحمد و دنا پذیرای صدها هزار مسافر از نقاط مختلف کشور بود.

به گزارش بویرنیوز، به گفته مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد 892 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بویراحمد و دنا در طول تعطیلات ایام عید فطر بازدید کردند.

محمود باقری از حضور کم‌سابقه مسافران و گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر در دو شهرستان سردسیری بویراحمد و دنا خبر داد و بیان داشت: امسال هم به مانند گذشته تعداد پرشماری مسافر و گردشگر وارد این دو شهرستان شدند.

وی با بیان اینکه شهرهای یاسوج و سی‌سخت تقریباً با حضور این تعداد مسافر و گردشگر قفل شده‌اند، افزود: در هیچ کدام از اماکن تفریحی و پارک‌ها و فضاهای سبز این دو شهر فضای خالی از مسافر و گردشگر نداریم.

به گزارش بویرنیوز، این آمار و ارقام در حالی مطرح می شود که به طور مثال شهر یاسوج حتی برای ساکنان خود هم به اندازه کافی سرویس بهداشتی و پارکینگ و روشنایی اماکن گردشگری و پارک ها به عنوان یک نیاز حداقلی ندارد.

آنچه که قابل ذکر است، بسیاری از مسافران و گردشگران تنها از یک موضوع گلایه دارند که آن هم معضل همیشگی شهر یاسوج و کمبود سرویس‌های بهداشتی در فضاها و اماکنی است که گردشگران و مسافران در این مکان‌ها اقامت دارند.

نکته قابل تامل این که دقیقا سال پیش هم همین معضلات وجود داشت و این سوال پیش خواهد آمد که چرا در یکسال اخیر مسولان تدبیری برای حل این مشکل نداشتند!

از اینها که بگذریم، این که بالاخره این 900 هزار نفر به بویراحمد و دنا آمدند، باید پرسید این هجوم گردشگر جز این که زندگی شهری مردم را در یاسوج مختل کرد و شهرهای یاسوج و سی سخت را به شهر زباله بدل نمود چه عایداتی دیگری برای ما داشته است؟

نه اشتباه نکنید، قرار نیست که میهمان نواز نباشیم یا از توسعه صنعت گردشگری بدمان بیاید.

اما یک سوال، ما از این ظرفیت خدادای چه بهره ای برده ایم و چه سود مشخص و اشتغال پایداری از ماقبل این همه گردشگر داشته ایم.

جواب مشخص است، ما هیچ برنامه ای در استان برای صنعت گردشگری نداشته و نداریم، یعنی اساسا در مجموعه مدیریتی این استان تفکر بنام اشتغال و درآمدزایی از قبل گردشگر و گردشگری نداریم.

نشانه این امر کاملا پیداست و آنهم نبود هیچ گونه زیرساختی برای صنعت گردشگری در استان هستیم و وقتی بودجه گردشگری را در دو شهرستان بویراحمد و دنا برای یک سال یک میلیارد اعلام می کنند یعنی اساسا بنایی برای توسعه این امر وجود ندارد.

بخش خصوصی را نیز به دلایل مختلف از صحنه بیرون کرده ایم و برای کسانی که به یاسوج سفر می کنند خاطره تلخی رقم زده ایم که ماندن در یاسوج حتی برای ساعتی استراحت را غیر ممکن ساخته ایم.

ما می توانیم در تمام فصول سال همین جمعیت را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم و صنعت گردشگری را با تمام ملزومات آن در استان راه بیاندازیم اما بنظر نمی رسد با این بودجه و این مسئولان این امر شدنی باشد!

41 آبشار (15) آبشار (22)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156227
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. على گفت:

    اداره گردشگرى و شهردارى فقط خوب پوا مى گيره بابت ورود به مناطق گردشگرى و هيچ خدماتى در اين مناطق نيست

  2. درود بر بویر نیوز صدای مردم گفت:

    دقیقا سال قبل همین مشکلات در زمان تعطیلات عید فطر وجود داشت و هیچ مسءولی ن طرحی داشت و ن کاری انجام داد و این مشکل باید اندک اندک و لاک پشتی حل شود و مسءولین فقط نام دیر را یدک میکشند نه در عمل کاری میکنند ..مدیر باید کار های عمرانی انجام بده نه به فکر جابجایی نیروی اداره و جلب توجه مسءول بالای سری خود باشه …اگه کسی فقط از خدا بترسه خیلی پیشرفت کاری داره تا ار بنده خدا …

  3. منتقد گفت:

    مهمترین مشکل استان نداشتن مسول دلسوز میباشد

  4. اشتباه بزرگ گفت:

    هدف از رشد صنعت توريسم ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي پايدار است ولي در استان ما متاسفانه عده اي با بيان شعار پايتخت طبيعت بيشترين صدمات و خسارات را بر پيكر طبيعت بكراستان كهگيلويه و بويراحمد خصوصا” شهرستان دنا و بويراحمد وارد نمودند در حالي كه ابتدا بايد به رشد زيرساختهاي صنعت توريسم توجه مي شد بعد به تبليغ مي پرداخت ، منابع طبيعي بكر و دست نخورده سرمايه اي براي نسلهاي آينده است كه با اين نوع استفاده و شعار تخريب كننده پايتخت طبيعت در حال نابودي داعش وار آن هستيم.

  5. سی سخت گفت:

    احسنت کاملا به جا گفته اید
    در سی سخت نه جاده درست و درمونی نه سرویس بهداشتی مناسبی در منطقه چشمه میشی و کوه گل نه حمایتی از سرمایه گذار بومی و نه برنامه ریزی ای برای درامد زایی هیچ کدام وجود ندارد
    مسافران و گردشگران میان از هوا و آب منطقه استفاده می کنن نه پول پارکینگ میدن نه پول اقامت میدن توی پیاده رو های شهر کنار جاده جلو درب خونه مردم به مدت چند شب اتراق میکنن
    فقط زندگی ماها فلج میشه
    جونامونم بیکارنمسولامونم . . . . خوابن

  6. همشهری گفت:

    محمود باقری به جای تبلیغات ونمایش خودش در رسانه ها به فکر امکانات گردشگری استان باشه. 900هزار نفر اومدن توی شهر ، مگه اداره گردشگری اوردشون که پز میدید اگه راست میگید مهمون نوازی میکردید تا پشت سر شهرمون اینقدر حرف نباشه

  7. لطفا" نظر بديد گفت:

    شعار « پايتخت طبيعت »جز تخريب طبيعت بكر استان و افزايش آلودگي هاي زيست محيطي سود ديگري ندارد ، بايد به زير ساختهاي صنعت توريسم و گردشگري توجه شود و افراد مدير و توانمندي در رأس امور قرار گيرند.

  8. دلسوز گفت:

    اگر بلوارها ومیدونهای شهر نبودن گردشگران کجا برفتن.
    وایتخت طبیعت.قطب گردشگری.چه کلمه مسخره‌ای برای شهرمان.
    کو زیرساخت……..

    امسال هم گذشت..آخ واوخ ها همین دو ویاسه روز است

  9. امان امان گفت:

    تو رو خدا بگید این همه گردشگر میاد ما یاسوجی ها کجا بریم بچه های من گریه می کنند نمی توانم پارک ببرمشون همون روزهایی که اونا تعطیلن ما هم تعطیلیم کجاااااااااااااا بریم فریاد

    • نگران گفت:

      بجز شلوغی وکثیف کاری ودرد سر وخرابی طبیعت هیچ سودی به حال شهروندان واهالی دو شهرستان نداره و نخواهد داشت.

  10. احمد گفت:

    خدایی امروز تو شهر هر خیابونی که میرفتین ترافیک بود.
    چندتا راه حل خیلی خیلی خیلی ساده: ساخت آبخوری و سرویس های بهداشتی بزرگ
    آسفالت خیابان های اصلی که خوشبختانه در شهر میبینیم که اینکار داره انجام میشه.

  11. زها گفت:

    مگه اونا همین طوری میان صدا وسیما این همه برای شبکه های محتلف یرتامه می فرسته شما هواشون رو دیدید یه بار خودتون رو جای اونا بگذارید.در ضمن ما شیراز نمی ریم،دیلم نمی ریم اشکال کار جای دیگه است مسولین باید به فکر باشند

  12. هموطن گفت:

    باسلام خدمت مدیرکل و کارکنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری . لازم است جهت اسکان و توسعه صنعت توریسم از خانه های خشتی استفاده کنند . که لازم است نسبت به تجهیز و بازسازی آنها اقدام نمایند . 

  13. دنا گفت:

    بیایید جان عزیزانتان اینهمه نگویید شهر توریستی سیسخت  ما بیچاره شده ایم موقع تعطیلات ما همه بابد در خانه هایمان حبس شویم نه میتوانیم برویم داخل باغها کار کنیم نه ابیاری وسمپاشی  چون زیر ساختها اماده نیست واین جماعتی که برای تفریح می ایند بقول دوستمان در پیاده روها وبلوارها میخوابند واینهمه ماشین باید در خیابان پارک کنند نه پارکینگی ونه پارکی ونه هتلی ومهمانسرایی وسرگرمی برای خانواده ها وکودکان اکثر مسافران به درب منازل میایند برای جای خواب  ولی خیلی سخت است ادم خود را جای انها بگذارد واقعا مسولان چند سال دیگر باید بگذرد تا چاره اندیشی کنن وهمه اش قولهای عمل نکرده  ایا با چهارصد میلیون میشود شهر را توسعه وزیر ساختها را اماده کرد اکثر باغها شده مرکز فساد برای جوانان معتاد ومست بعضی هم استانیها هم باغ خریدند وروزهای تعطیلات باغ را در اختیار افراد ناصحیح قرار میدهند که بعدا پیامد ان ثابت خواهد شد خواهشا نهادهای نظارتی کنترل کنند

  14. بویراحمدی گفت:

    ما چه بخوایم چه نخوایم از این به بعد این دو شهر (( یاسوج و سی سخت )) در تمام فصول سال خصوصا فصل بهار و تابستون پر میشه از مسافر پس نمیشه کاریش کرد ، ((**** بنظر شما میشه نذاشت که مردم وارد این دو شهر بشن فقط بخاطر اینکه به زیبایی شهر صدمه ای وارد نشه ، نخیر نمیشه ****)) پس باید بفکر چاره باشیم . خواهش میکنم از مسئولین این استان که بیشتر بفکر این شهر و سالم موندن طبیعت زیبای این شهر باشن . ما باید قدر این بهشتی که خدا بهمون داده رو بدونیم و ازش مراقبت کنیم . خیلی ها آرزوی همچین آب و هوایی رو دارن . متأسفانه تمام مراکز و جاهایی که مسافرین اونجارو برای استراحت انتخاب میکنن یا فاقد سرویس بهداشتیه یا اگر سرویس بهداشتی داشته باشه (( یا خرابه یا هم کفاف جمعیت رو نمیده مثال : پارک ساحلی ، پارکینگ پارک صاحلی که در کنار شهربازی قرار گرفته شده ، آبشار و …. )) حالا که شهرمون از خیلی چیزا محرومه میشه بگید مگه ساختن چندتا سرویس بهداشتی و گذاشتن چند سطل زباله چقدر هزینه داره . از مسئولین دلسوز استان خواهش میکنم برای یک بار هم که شده برن و شهرسازی اصفهان و شیراز رو که همسایه ما هستند رو ببینن ، واقعا آدم وقتی پا به این دو شهر خصوصا اصفهان میذاره احساس میکنه که استان خودش یکی از دورافتاده ترین نقاط دنیا از لحاظ شهرسازیه ، مگه ما چیمون از اونا کمتره ، تازه ما خیلی چیزا داریم که اونا ندارن ، نفت داریم ، گاز داریم ، سنگهای معدنی داریم ، بهترین طبیعت ایران رو داریم که حتی مردم شمال هم عاشقش شدن و کافیه این طبیعت متعلق به یه استان دیگه بود اونوقت با همین طبیعت چندبرابر همین نفتی که ما داریم مردمش برای خودشون درآمد زایی میکردن . ای مسئولین استان شمارو به خدا یه ذره بیشتر دلتون به حال این مردم بسوزه . کاش من هم کاره ای بودم اونوقت نشونتون میدادم که مدیر بودن یعنی چه ……………………..

  15. تندر گفت:

    برای بعضی کارها هزینه آن چنانی و ردیف بودجه لازم نیست،سبدهای بزرگ فلزی در کنار گردشگها گذاشتن چفدر هزینه میخواد.اینچوری طبیعت تمیز می مونه،ما برای همشهری های خودمون آبخوری ودستشویی نداریم مسافرها که جای خود داره،روبرو رفاه یه آبحوری بود که اول شیرهاشو در آوردن بعدشم جاشو تخریب کردن]شهرهای دیگه جا به جا آبجوری هست،این باغ های تفریحی هم مسافر نباشه کرایه راره میشه،در اینکه بعضی مسافرا رعایت نمی کنن شکی نیست اما بعضی از ما هم باهاشون بد تا می کنیم،همه جا خوب داره بد هم داره،بیاین از خودمون شروع کنیم اصلاح بشیم

  16. بامداد گفت:

    برای بعضی کارها هزینه آن چنانی و ردیف بودجه لازم نیست،سبدهای بزرگ فلزی در کنار گردشگها گذاشتن چفدر هزینه میخواد.اینچوری طبیعت تمیز می مونه،ما برای همشهری های خودمون آبخوری ودستشویی نداریم مسافرها که جای خود داره،روبرو رفاه یه آبحوری بود که اول شیرهاشو در آوردن بعدشم جاشو تخریب کردن شهرهای دیگه جا به جا آبجوری هست،این باغ های تفریحی هم مسافر نباشه کرایه داده میشه،در اینکه بعضی مسافرا رعایت نمی کنن شکی نیست اما بعضی از ما هم باهاشون بد تا می کنیم،همه جا خوب داره بد هم داره،بیاین از خودمون شروع کنیم اصلاح بشیم هوای پاک طبیعت زیبا بیاین شاکر باشیم نه همش گلایه و انتقادصنعت توریسم حیای درآمدزاست باید ازش استفاده کنیم،مسلما یرای هر درآمدی زحمتی هم هست وباید از یکسری چیزا هم باید مایه گذاشت.

  17. باران گفت:

    بویر نیوز شما دوست دارید گردشگر بیاد

  18. شهیاد گفت:

    پز عالی .جیب حالی جکایت تبلیغات گسترده و امکانات اندک

  19. 20 گفت:

    سلام ماعیدرفتیم بوشهر که تعطیلات انجا باشیم شب باران گرفت وتمام وسایلمون خیس خیس شد دریغ از یک نفر از مسولین شهر سراغی از مسافران خیس بگیره خیلی رو دارن

  20. ناشناس گفت:

    وقتی جاده آبشار بسیار کثیف وپر از خاک هست . پس چه انتظاری داریم ،مسافری که برای دو سه روز به اینجا میاد رعایت کنه ؟ اگر شهرداری با قرار دادن سطل های زباله به تعداد زیاد اقدام کنه ، مطمئناً مسافر نیز اشغال را در سطل زباله می ریزه

  21. حرف حق گفت:

    به غیر از خرابی هیچ نفعی ندارن  خدا پدر بعضی ها رو بیامرزه که  پایتخت طبیعت رو گذاشت رو ای شهر
    آقا نخواستیم دوری ودوستی

  22. حمید گفت:

    اگه  بشه از هر مسافر ده هزار تومان سود کسب کرد هر روز تعطیلی که نهصد هزار نفر بیاد  9 میلیارد درآمدشه اگر کل روزایی که  همچین مسافرانی به شهرمون هجوم میارن رو  14 روز عید 14 روزم کل تابستون در نظر بگیریم سود حاصله  در حد 270 میلیارد تومن میشه با این پول میشه 135 طرح تولیدی با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هر واحد 50 نفر ایجاد کرد یعنی هر سال میشه  7000 نفر رو به نون و نوا رسوند ظرف چند سال کل بیکارای استان شغل دارن و همه مشکل ازدواجشون حل میشه دیگه مزاحمتای جوونا برا ناموس مردم که ناشی از تخلیه نشدن شهوتشونه حل میشه نیرویی که جذب میشه سال به سال به پیشرفت این استان کمک می کنه …..این چیزایی گفتم نه رویاس نه توهم همه شدنیه ولی کسی سر دردی نداره همچین اتفاقات خوبی اتفاق بیفته همه میز ریاست رو چسبیدن و از الان مشغولن که یه کاری کنن دوور بعد زارعی و تاج گردون و بزرگواری بمونن بلکه میزشونم بمونه شرف نداره رییسی که برا مردمش کاری نمی کنه 

  23. سایه گفت:

    آنجه بر سر شهر می رود حکایت مشکلات شهر حودمان است درسته که بعضی مسافرین رعایت نمی کنند و خودم معتقدم مسافرت در کشور باب شده ولی فرهنگ مسافرت نه،نکته قابل تامل این جاست که شهر ما برای خودمون امکانات نداره چه بزسه به مسافر اونم با حجم عظیم،پارک تفریحی به جز کنار بشار ،پارک ها همش اونجا متمرکزن،ایا برای دیگر شهروندا پارک داره،اب خوری داریم.سرویس بهداشتی ،یه مادر بچه کوچکش رو کجا ببره دستشویی،برای تبدیل شدن شهرمون به یه جای نسبتا قابل قبول برای مسافر زمان و صبر لازمه هم برای ما هم برای مسافرا،ما به مسافرا فرهنگ مون رو می دیم اگه باهاشون خوب تا کنیم تا از شهرمون به نیکی یاد کنن ،سود وافعی ما اون موفعه

  24. گل گفت:

    نی دونید درود لرستان هم میگه ما پایتخت طبیعتیم واستان ایلام هم تو ایران به عروس زاگرس شهرت داره البته همشون زیبان و توی یه مابه هستن

  25. کمند گفت:

    بیاین به شهرمون نگاه کنیم برای خودمون چه امکاناتی داره مسافر که دیگه جای خود داره پارک شهرمون محدود به پارک ساجلی و اطرافشه بفیه جاها پارک ندازه آب برای خوردن تو سطح شهر نیست شرویس بهداشتی نداریم کوچه ها شده سرویش بهداشتی منکر نمی شم که بعضی مسافرا شهر رو کثیف می کنن ولی حیلیش به دلیل نبود امکاناته

دیدگاه شما