چاپ این برگه

چرایی جنایت شوک برانگیز خانوداگی در یاسوج؛ مقصر کیست؟ (+تصاویر)

گروه اجتماعی – 22 تیرماه فرمانده پلیس کهگیلویه و بویراحمد خبر از حادثه ای هولناک داد.

به گزارش بویرنیوز، ماجرا از این قرار بود که زنی 34 ساله با همدستی برادر زاده 22 ساله شوهرش، اقدام به قتلی فجیع کرده بود.

از این دست اتفاقات در کلانشهرهای کشور رخ می دهد و شاید چندان غیرعادی به نظر نرسد، اما بروز این حادثه در جامعه ای که به رعایت شئونات اسلامی و پایبندی به خانواده شهره هستند، تعجب، خشم و حیرت همه مردم این دیار را در پی داشت.

موضوع خیانت به شوهر از یک طرف و همدست شدن برادر زاده با زن عمو برای قتل عمو، در باور هیچ کس نمی گنجد.

اما سوال اینجاست که چه شده که باید چنین اتفاق تلخی در استانی با مختصات دینی و قومی رخ دهد.

تا چند سال پیش حتی چند خانواده با هم زندگی می کردند و مثلا در یک خانه ممکن بود چند برادر با بچه هایشان با هم زندگی می کردند و عشق و محبت در بین همه اعضای خانواده وجود داشت اما امروز، این سوال پیش می آید که چه چیزی عوض شده که شاهد این حوادث هولناک هستیم.

سال 1391 پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز در مطلبی با عنوان چه چیزی فرهنگ و هویت استان را نشانه گرفت است؟ به مردم و مسئولان درباره استفاده از ماهواره هشدار داده بود.

76131544041521588349

در بخشی از مطلب آورده شده بود که : (تاثیر برخی از سریال های پخش شده از این رسانه غربی باعث گردیده تا جوان رغبت زیادی به تماشای این گونه فیلم ها از خود نشان دهند و طبیعی است که در اثر دیدن این سریال ها کم کم باور و سبک زندگی فرد نیز دچار تغییر خواهد شد که بسیار خطرنک است.

ماهواره و برخی از شبکه های فارسی زبان آن طوری ماهرانه برنامه ریزی شده که با راه اندازی جنگی پیچیده و حساب شده به نام جنگ نرم به پیکار با اعتقادات و باورهای مردم رفته و به شکل نامحسوسی باورها و عقاید مردم را دگرگون کرده است.)

امروز متاسفانه شاهد به بارنشستن تاثیرات شوم ماهواره در زندگی مردم دیاری که به تمام خصایص نیک انسانی شهره هستند، هستیم و با کمال تاسف باید بپذیریم که این بلای شوم در خانه مردم این استان را زده است.

فیلم های و سریال های شبکه های ماهواره ای اصلا با همین هدف تولید و پخش می شوند تا کم کم اعتقادات و باورهای مردم را سست و وارد یک سبک زندگی دیگر کنند که به طور مشخص بنیان خانواده از هم بپاشد.

فیلم هایی که در شبکه های ماهواره ای پخش می شود ضمن ترویج فساد و بی بندوباری، به روابط نامشروع زن و مرد دامن می زنند.
این روند تا جایی پیش رفته است که در یکی از سریال های شبکه جم کلاسیک داشتن فرزند برای دختران مجرد بالای 15سال کاملا عادی جلوه داده می شود.

nf00009752-1
در قسمتی از این سریال، زمانی که مرد مجردی نامزدش را به مادر خود معرفی می کند، در پاسخ به این سؤال مادر که “چرا نامزدت فرزند دارد” خطاب به مادر خود گفت: «پیلار! مجرد است. توی این مملکت دخترها از 15سالگی ممکن است بچه داشته باشند. دختر [مجرد] بدون بچه خیلی کم پیدا می شود!»
گفتنی است، شبکه های ماهواره ای در سریال ها و فیلم هایی که پخش می کنند با تبلیغ شیوه زندگی جوامع غربی حتی خیانت همسران به یکدیگر را امری موجه جلوه داده و در دید مخاطبین به عادی سازی آن می پردازند. تماشای مکرر فیلم های حاوی چنین مطالبی پس از گذشت زمانی نه چندان طولانی، برخی از نگرش ها و تفکرات مسموم را در اذهان مخاطبین تثبیت می کند و به مرور زمان موجب ایجاد تاثیراتی محسوس بر افراد و در پی آن بر پیکره فرهنگ و اعتقادات جامعه می شود.

65485-196833-1392622307

مثلا در این حادثه تلخ که در یاسوج به وقوع پیوست، چه کسی به هدفش رسید؟ الان وضع دو کودک این خانواده و آینده آنها چگونه است؟

بستگان این افراد که افرادی با آبرو و خانواده دار هستند از این پس با چه مشکلاتی روبرو هستند.

بیایید برای آرامش خود، فرزندان و جامعه، دکمه پخش این سریال ها را ببندیم که این داستان تازه شروع شده!