جمعه 19 تیر 1394 - 23:50

بی آبی بر مدیران آبفا غلبه کرد/ وقتی درآمد آب یاسوج در جای دیگری هزینه می شود!

اینها بخشی از مطالب چند روز اخیر ساکنان خیابان بالاتر از خیابان دانشجو در محله زیرتل بود که دیگر مناطق شهر یاسوج و حومه آن نیز چنین سخنانی شنیده می شود.

گروه اجتماعی – قطعی مکرر آب در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بخصوص در ماه مبارک رمضان باعث کلافگی مردم شده است و تعداد زیادی از شهروندان عامل آن را مدیریت آبفا می دانند.

از ابتدای تابستان سال جاری تماس های بیشماری از سوی مردم شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج، مبنی بر قطعی مکرر آب به «بویر نیوز» واصل شده است که عمده حرف هایشان مشترک است.

ساکنین زیرتل از جمله خیابان های دانشجو و خیابان بالاتر از آن در تماس های بیشمار خود از قطعی ۳ روزه آب خبر می دهند و این قطعی آب که همچنان نیز ادامه دارد در حالیکه هفته های قبل نیز چنین وضعی به مدت یکماه در این خیابان ها حاکم بوده است.

یکی از اهالی در تماسی تلفنی به «بویر نیوز» گفت: در سه روز اخیر آب خیابان بالاتر از خیابان دانشگاه از ساعت ۷ صبح تا ۱ بامداد قطع است.

یکی دیگر از اهالی در ایمیلی نوشت: حالا که آب قطع شده، تلفن هایشان را هم جواب نمی دهند، اتفاقات می گوید بررسی می کنیم اما سر نزده اند و شاید بعد سه روز هنوز بررسی هایشان تمام نشده. مدیر آبفای یاسوج تلفنش را به هیچ وجه جواب نمی دهد چون می داند چه خبر است و روابط عمومی نیزمی گوید به ما ارتباطی ندارد!

یکی دیگر از ساکنان این خیابان در بخش نظرات نوشته است: میدونم خشکسالی شده می خوان بهمون نگن فقط یکی بگه ما که آب نداریم می تونیم بجای وضو تیمم کنیم!؟

همچنین تماس های بیشمار دیگری نیز این موضوع را تائید می کند که خانم خانه داری نیز از مشکلات بی آبی در ماه مبارک رمضان و همچنین مشکلات بهداشتی کودکانش سخن می گوید.

اینها بخشی از مطالب چند روز اخیر ساکنان خیابان بالاتر از خیابان دانشجو در محله زیرتل بود که دیگر مناطق شهر یاسوج و حومه آن نیز چنین سخنانی شنیده می شود.

یکی دیگر از مخاطبان ما معتقد است مدیریت آبفا چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان منفعلانه و ناکارآمد عمل می کنند که ضعف مدیریتی بر مشکل آب تاثیر مستقیم داشته و آقای استاندار باید به این بحث ورود جدی داشته باشد. این مخاطب در ادامه یادداشتش مدعی می شود خیابان هایی که مسئولی در آن ساکن است در سریعترین زمان مشکلش رفع می شود و برای این ادعایش هم موارد زیادی را می تواند با ذکر تاریخ مثال بزند.

به گزارش «بویر نیوز»، می توان گفت تنش آبی – به معنای مساوی شدن مصرف و عرضه – باعث شده تا نگرانی ها نسبت به اینگونه موارد افزایش پیدا کند و که لازم است مردم نسبت به مصرف آب با حساسیت اقدام کنند چرا که با این وضع هیچ بعید نیست قطعی آب بزودی مهمان هر خانه ای شود اما فرسودگی خط لوله ها و کمبود اعتبار برای تعویض و مرمت شبکه، عدم بهسازی منابع آب، کوتاهی در تعمیر شکستگی ها و البته عدم پاسخگویی مسئولان مزید بر علت شده است تا بی آبی بر مدیران آبفا غلبه کند.

در همین حال یک منبع آگاه خبر داد با توجه به اینکه آب و فاضلاب شهری یک سازمان درآمدزاست و باید درآمد هر شهر را در همان شهر هزینه کند اما این اتفاق در شهر یاسوج رخ نمی دهد.

بزودی «بویر نیوز» ابعاد تازه تری از این ماجرا را روشن می کند.

مردم و مخاطبین می توانند مشکلات آبی خود را در همه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در قسمت نظرات همین خبر برای ما بفرستند تا منعکس شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155022
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ٧٣٢١ گفت:

    بوير نيوز اينقد آب آب ميكنيد بريد يه گزارش از كارواش هاي ياسوج كه مثل قارچ تو شهر در اومدن كه دارن از أب لوله كشي شهر بدون هيچ محدوديتي آب رو هدر ميدن تهيه كنيد اگه واقعا دلسوز هستين

  2. ناشناس گفت:

    خیلی از این کارواش ها یا از پشت کنتور آب میگیرن یا کنتور و برعکس میکنن.
    بارها شاهد شکسته شدن لوله آب بودم که بعد از تماس های زیاد با اتفاقات آب نیومدن تعمیر کنن و تا چند هفته آب هدر میرفت

  3. دولت آباد گفت:

    يعني پول آب را هم بردن!!!!
    واي بحال ما مگه اين استان استاندار نداره؟؟؟؟

  4. ناشناس گفت:

    اين كوچه 8 متري پشت خيابان دانشگاه جز شهر نيست هيچوقت آب نداره

  5. ناشناس گفت:

    دلیل این مشکلات ضعف مدیریت آب و فاضلابه. بد اخلاق و خودخواه می باشد

  6. پایدار گفت:

    اول تشکر از اقای قلندری بخاطر جواب تلفن دادند دوم متاسفم برای مدیرعامل محترم که در شهری که بعد از شمال رتبه دوم باراش را دارد نمی تونه اب به مردم بده بنده در خیابان دادگستری نبش شهدا4زندگی می کنم هر24ساعت4ساعت اب دارم هر چه پیگیری میکنیم فایده نیست.

  7. احسان گفت:

    با تشکر از سايت بوير نيوز بابت توجه مشکل بى آبى مردم ياسوج 
    بنده کارمند شرکت آب و فاضلاب هستم و ميدانم چه ظلمى در حق مردم ياسوج ميشود
    تعداد مشترکين آب ياسوج سه برابر و تعداد مشترکين فاضلاب ياسوج هفتاد برابر گچساران است و متوسط درءامد آب و فاضلاب ياسوج چهار برابر دوگنبدان ميباشد
    ولى تعداد پرسنل گچساران بيشتر از ياسوج ميباشد
    و اضافه درامد شهر ياسوج هزينه بازسازس و مرمت لوله هاى گچساران و حقوق کارکنان بيکار و اضافه گچساران ميشود
    ضمنا از بدو ورود لدنى هيچ اقدامى جهت بازسازس لوله هاى ياسوج نشده
    بارها به استاندار و نماينده بوير احمد نيز گرارش گرديده ولى با توجه به اينکه استاندار خود نيروى تاجگردون است و زارع نيز ….
    حال چه کسى بايد در اين ماه رمضان به حق اين ملت رسيدگى کند

  8. مطلع گفت:

    58 درصد درآمد آبفا مربوط به آبفای یاسوج است وتعداد نیروهای یاسوج 10 نفر کمتر از آبفای دوگنبدان است و بیشترین هزینه صرف حقوق پرسنل دوگنبدان می شود ونتیجه آن تحصن کارکنان اداره یاسوج به دلیل بی عدالتی واین باعث کم کاری پرسنل یاسوج و عدم خدمات رسانی به مردم شده است و مردم باید چوب سهل انگاری مدیر عامل و مدیر آبفای یاسوج را بخورند

  9. اهالی خیابان شهدای چهار گفت:

    مسئولین محترم شرکت آبفا یاسوج لطفاً بجای قطع کردن مکرر و شبانه روزی آب خیابان های شهداء ها خصوصاً شهدای 4و5 در فکر ترمیم شکستگی لوله و اجرای مدیریت صحیح باشند مثلاً ترمیم شکستگی جلوی پنچر گیری وتعویض روغنی آقای محمدی نصب روبروی نقلیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ( بعد از تقاطع 30 متری معاد)و ………….

  10. از دیار سوق گفت:

    کاملا مشخصه این چرندیات را مغرضانه زدید
    هیچ کس منکر قطعی آب نیست ولی کاملا مشخصه این مطلب هدفدار زده شده.
    خدا روزیتون را جای دیگه حواله بده

  11. ناشناس گفت:

    اینهمه بارونی که توی یاسوج اومد میتونست 10تا شهر رو ابش رو تامین کنه. معلوم نیست باز این اب ها رو بردن اصفهان و خوزستان و کجاها. واقعا غیر از تاسف چیزی نمیشه گفت

  12. .... گفت:

    با توجه به اینکه لدنی نژاد بدون هیچ گونه سابقه مدیریتی و یک کارشناس در تهران بودند و فقط جهت انجام دستورات تاجگردون به این شرکت آمدند و عدم توانائی زارع در امر و نهی مدیران منتسب به تاجگردون موجب گردیده پول واریزی مردم بویر احمد برای گچساران هزینه شود . و این همه آب بویر احمد برای گچساران هزینه شود

  13. رضا گفت:

    آب خیابان شهدائ 4 مرتب دچار قطعی است یک مسئول پیدا شود بالاخره در روز چه ساعتی و چند ساعت باید قطع باشد در اخبار مرتب اعلام میشود بارش بعد از شمال در این شهر دوم است اطلاع دارم آب یزد هم اینقدر قطع نمیشود

  14. بویراحمدی گفت:

    این هم دسته گل ضعیف جناب تاجگردون مدیر عامل ضعیف آبفای شهری استان جناب لدنی نژاد و اینهمه بدبختی کم آبی در شهر پر بارش یاسوج. واقعا مردم شهر یاسوج چقدر باید تحمل این ظلم ها را داشته باشند چرا اینقدر نسبت به سرنوشت خودشون بی تفاوت شدن.

  15. دلسوز گفت:

    در تاریخ 17/3/94 یک مورد شکستگی را در خیابان آزادی منشعب از جاده آبشار گزارش دادم.متاسفانه علیرغم پیگیری های مکرر (بیش از 10 بار تماس و دوبار مراجعه حضوری)تا کنون اقدامی نشده است.کلا تبدیل به گنداب شده و جلبک زده و بوی تعفن آزار دهنده شده است.خواهشا رسیدگی کنید.

  16. علي گفت:

    اين اقاي مدير فقط بلد توي جلسات دست بلند كنه وبگويد تنش ابي داريم . بابا تنش ابي كجا است كه تو ميبيني ما نمي بينيم تنش ابي توي بلوارها است كه از پارسال تا حالا ترميم نشده تو يك مرتبه به خود اجازه دادي بروي توي شهر وبلواره ببيني چه خبره والاه ان دنيا بايد جوابكوي اين همه مردم روزه دار باشي.چرا اب را در ماه مبارك رمضان ان هم موقع اذان مغرب يا اذان ظهر واذا ن صبح قطع ميشود نه اينكه دستي در كار است براي نارضايتي مردم به نظام .حاج اقاي حسيني امام جمعه محتر م و استاندار محترم لطفا تذكر دهيد . وفكريبكنيد مردم چه گناهي كرده اند ان وقت فيشهاي ان چناني مي اورند

  17. سجاد گفت:

    اینا مدیر کاری نیستن مدیر سیاسین و متاسفانه خیلی ضعیف هستن فقط بلدن زیر نامه ها رو پاراف کنن ولی متاسفانه عرضه جذب اعتبار برای اداراتشون رو ندارن
    دیروز ما رفتیم برا اب خیابو نمون درخواست دادیم بعد از کلی دوندگی و پاراف اخر سر گفتن میام براتون اعتبار سنجی میکنیم ولی باید هزینه رو خدتون جمع اوری کنید که سهم هر خانه نزدیک به 2میلیون تومنه چون اداره ما ابتدای سال اعتبار نداره ……………

  18. مطلع گفت:

    بی انصافی نکنید اولا شکستگیها به روز شده ثانیا مهندس لدنی مدیر عامل کل استان است و همانطور که لوله و اتصالات بقیه ادارات را برای یاسوج می اورد شاید روزی نیاز باشد جنسی هم از یاسوج به شهر دیگه هم بدهد تنها نیمه خالی لیوان را نبینید

    • دلسوز گفت:

      دوست عزیز .کجا به روز شده.17/3/94 اعلام شکستگی کردیم .تا الان که 22/4/94 است هیچ خبری نیست.دقیقا بهمان گفتند اگر از مسئولین کسی سفارش کنه زودتر کارتون را انجام میدهند.خیلی جاهای دیگه هم همینجوریه.

  19. یکی دیگه گفت:

    اقای قلندری بزرگوار مشکل ما انشالله کی حل میشه 
    اگه شما توانایی نداریند مردانه بگین ما عرضه داریم تو حیاط خونمون چاه بزنیم و به شما هم اب بدیم 
    والا

  20. علی گفت:

    سلام .خدا شاهده الان بیش از یک ماه تو خیابان غزالی 3 نجف اباد لوله اب ترکیده انگار که نه انگار .هر روز هم میگن اب نیست…..به خدا صاحب نیست …..

  21. کارمند آب و فاضلاب گفت:

    واقعا تو استانی که 1 درصد جمعیت کشور رو داره و 1 درصد وسعت کشور و از لحاظ منابع آب دومین یا سومین استان پر آب کشور هستیم ، واقعا” زشت بگیم تنش آب داریم . باید بگیم تنش مدیریتی داریم . تنش تاجگردونی داریم .

  22. حامی بویر نیوز گفت:

    درود بر بویر نیوز قهرمان محکم و استوار باش که مردم از رک گویی و حقیقت گویی شما حمایت می کند . واقعا همینطوره . وزیر نیرو میخاد بیاد فقط تصفیه خانه و انتقال آب گچساران و امام زاده جعفر رو افتتاح کنه ، آخه بقیه مردم کشکن ؟ اگه پول یاسوج تو گچساران و باشت هزینه نمیشه پس کجا میره ؟

  23. دلسوز گفت:

    خدایی اگر اب تولیدی که وارد شهر یاسوج میشود درست مدیریت شود بیش از پانصد هزار نفر را اب میدهد پرت اب در این شهر بیش از 70درصد است شکستگیهایی در بلوار باهنر جلوی مدرسه شایستگان وجود دارد که سه سال قدمت دارند و کسی انها را تعمیر نمیکند وضعیت توپوگرافی شهر یاسوج و اختلاف ارتفاع زیاد در شبکه توزیع عدم شیرهای فشار شکن و زونبندی شبک عامل اصلی شکستگیهاست اقای مدیر فکری کنید همه مشکلات مبوط به تنش ابی یا پوسیدگی شبکه نیست واقع گرا باشید

  24. رضا گفت:

    وقتی اداره ای سیاسی شود همین مشکلات هم بوجود میاد .و رییس اب فاضلاب استان هم که فقط بلده بگوید ما شرایط بحرانی داریم اصلا این اقای قلندری که جواب تلفن ما را که نمی دهد تا الان بیست پیغام بهش دادیم که تو اکبراباد لوله شکسته ولی هیچ اقدامی نکرده وقتی هم جواب میده میگه تو جلسه هستم

  25. راستی گفت:

    مدیران استان فقط کارسیاسی انجام میدن نمیتونن کاراجرای انجام بدن هرکه روآب میبره نماینده ماروخواب میبره

دیدگاه شما