چاپ این برگه

شاعر کهگیلویه و بویراحمدی در محضر مقام معظم رهبری (+عکس)

به گزارش بویر نیوز- در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید شعر و ادب فارسی، شاعران جوان و پیشکسوت کشور، و تعدادی از شاعران از کشورهای تاجیکستان، هند، آذربایجان، افغانستان و پاکستان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار  آقای سید اکبر هاشمی سلیمانی شاعر توانمند و جوان کهگیلویه و بویراحمدی به محضر رهبر فرزانه انقلاب رسید.

811731522_107146

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، اثرگذاری کم‌نظیر شعر را زمینه‌ساز ایجاد مسئولیت‌های سنگین برای شاعر خواندند و با تأکید بر ضرورت دفاع صریح شعر شرافتمندانه از جبهه‌ی حق در مقابل جبهه‌ی باطل و سلطه‌ی دستگاه‌های تبلیغاتی آن در دنیا، خاطرنشان کردند: شعر انقلاب، شعری است که در همین جهت و در خدمت اهداف انقلاب یعنی عدالت، انسانیت، وحدت، رفعت ملی، پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور و انسان‌سازی باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به امکان استفاده دوسویه از ابزار مؤثر شعر در جهت «هدایت مخاطب» یا در مسیر «ساقط کردن او به سمت کج‌راهه»، افزودند: امروز با گسترش ابزارهای رسانه‌ای جدید، برخی دست‌ها در صدد هستند که با انحراف شعرِ جوانان از فضای لطیف و با احساس حماسی و انقلابی، شعر را در خدمت فرهنگ لجام‌گسیخته و به دور از هنجارهای انسانی و تحت تأثیر غرایز جنسی، نفع‌طلبی شخصی و ستایش ظلم قرار دهند.
رهبر انقلاب با تمجید از ایستادگی برخی شاعران جوان در برابر این فضای مسموم تأکید کردند: این ایستادگی نشانه‌ی همان مسئولیت‌شناسی است و امروز هر شعری که بر ضد ظلم و در راستای اهداف امت اسلامی از جمله درباره‌ی یمن، بحرین، لبنان، غزه و فلسطین، و سوریه گفته شود، مصداق شعر حکمت‌آمیز است.
ایشان در همین زمینه، دعوت به «بی‌طرفی شاعر در دعوای حق و باطل» را بی‌معنی خواندند و تأکید کردند: اگر شاعر و هنرمند نسبت به جنگ حق و باطل بی‌طرف باشد، در عمل استعداد و نعمت خدادادی خود را ضایع کرده و چنانچه در خدمت جبهه باطل قرار بگیرد، کار او خیانت و جنایت است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت، مظلومیت‌های فراوان ملت ایران را نمونه‌هایی مهم و تکان‌دهنده برای انعکاس به دنیا با زبان شعر برشمردند و گفتند: رسانه‌های دنیا که تحت سلطه‌ی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها هستند و گاهی برای جان یک حیوان جنجال تبلیغاتی به‌راه می‌اندازند، در مقابل این جنایات و نظایر آن مانند بمباران این روزهای یمن و تهاجم سال‌های گذشته علیه غزه و لبنان سکوت وقیحانه می‌کنند.
رهبر انقلاب خطاب به شاعران این سؤال را مطرح کردند: یک انسان باشرف در مقابل چنین جبهه‌گیری و خباثتی چه باید بکند؟
ایشان، واکنش سریع شاعران جوان به حوادث و تحولات را اتفاقی بسیار خوب و باارزش دانستند و گفتند: امیدواریم شعر انقلاب که در واقع در خدمت اهداف و آرمان‌های انقلاب یعنی عدالت، انسانیت، وحدت، رفعت ملی، پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور و انسان‌سازی است روز‌به‌روز رتبه و رفعت بیشتری پیدا کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار رضایت از پیشرفت‌های آشکار شعر کشور در دوره‌ی بعد از انقلاب اسلامی، ظرفیت شعر ایران را با توجه به سابقه‌ی درخشان و نقاط برجسته‌ی تاریخی آن فراتر از وضعیت کنونی خواندند و افزودند: دستگاه‌های مسئول از جمله دستگاه‌‌های دولتی، حوزه‌ی هنری و صداوسیما باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.
رهبر انقلاب در ابتدای سخنان خود همگان را به بهره‌گیری از برکات رمضان و زدودن آلودگی از دل‌ها با تضرع به درگاه حضرت حق و تعمق در ادعیه‌ی وارده‌ی ماه مبارک رمضان فرا خواندند.
در ابتدای این دیدار بیش از ۲۰نفر از شاعران، اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب اسلامی قرائت کردند.