چاپ این برگه

تحرکات مشکوک در سازمان تازه تاسیس مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – اوایل خرداد ماه سال جاری اولین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانکهگیلویه و بویراحمد پس از احیای مجدد این سازمان معرفی شد تا کسانیکه موافق احیای این سازمان بودند امیدشان به تدبیر دولت یازدهم بیشتر شود.

به گزارش «بویر نیوز»، فارغ از اینکه احیای این سازمان در سطح کلان خوب یا بد هست؛ همانگونه که از نامش پیداست وظیفه مدیریت و برنامه ریزی را بر عهده دارد و اصلی ترین عامل تعیین سیاست های اقتصادی و تعیین کننده در نظام اداری سایر ادارات دولتی خواهد بود.

اولین گام حسن نورزی در جایگاه ریاست این سازمان کمی عجیب بود و آنهم انتصاب معاونینش بود که البته بخاطر ملاحظات معمول و همراهی با وی در ابتدای کار انتقاد جدی از وی نشد، چرا که برخی از معاونین وی از نیروی های همراه دولت نبودند و حتی از مخالفان روحانی محسوب می شدند و از طرفی عملکرد گذشته برخی از این منصوبین بشدت مورد انتقاد بود، تا اینکه وی در گفتگویی درباره به این انتصابات توضیح داد و سطح آشنایی افراد به قوانین و مقررات، مسائل توسعه استان، قدرت مدیریت و همراهی با دولت را ملاک انتخاب هایش عنوان کرد و این افراد را متخصص خواند و گرایش سیاسی آنها را با اعتدال دولت توجیه کرد.

موضوع بعدی که در این مدت کوتاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد را در کانون توجه قرار داد، اشاره نوروزی به کم شدن اعتبار عمرانی در برخی از شاخصه ها بود و البته استاندار نیز پیش از این به کاهش بودجه عمرانی اشاره کرده بود همین دو خط کافی بود تا هر روز مدیران از کاهش بودجه و وضعیت اعتبارات سال ۹۴ گلایه کنند و برخی از ادارات همچون آبفا و منابع طبیعی که در فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری خود را دست خالی می بینند، صریحا از این موضوع انتقاد کردند، هر چند نوروزی در نشستی به تشریح آمار ارقام و بودجه ای پرداخت و با انتشار اعتبارمصوب سال ۹۴ و همچنین عدد نقدینگی سال ۹۳ خواست جوری وضعیت را خوب جلوه دهد.

اما جدیدا خبر از بدعتی خطرناک در این سازمان می رسد. علیرغم اینکه نوروزی معاونینش را از همشهریانش برنگزید اما گویا شرط انتقالی گرفتن و مامور شدن در این سازمان همشهری بودن با وی و نماینده نزدیک به ایشان است که البته نقل و انتقالات اخیر تا حدودی این موضوع را تائید می کند.

برخی از تحلیلگران معتقدد دلیل این اقدام، انحصار مهمترین سازمانی است که در توزیع بودجه واستخدام های اداری نقش اصلی را ایفا می کند چرا که با ساخت بدنه ای از نیروهای یک منطقه عملا معاونین از هرجایی که باشند دستشان به جایی نمی رسد چرا که کارکنان و کارشناسان هستند که اقدامات را رقم می زنند و البته بعید نیست پس از مدتی همین معاونین نیز به بهانه های مختلف از جمله همین ناهمسویی با دولت و حتی ضعف عملکردی که منتقدانشان می گویند، حذف شوند و از گردونه خارج شوند که طبیعتا پس از آنها صندلیشان دیگر به افراد بیرون سازمانی نخواهد رسید چرا که اکنون کادرسازمان تکمیل شده است!

طبیعی است که سازمانی مانند برنامه ریزی وظیفه مهم توزیع بودجه و اعتبارات و استخدامی ها را در اختیار دارد و فردی که در راس آن قرار دارد نباید تفکر منطقه ای داشته باشد.

ناگفته نماند، پیش از این نیز شائبه هایی درباره نحوه توزیع اعتبارات و حرف و حدیث هایی مبنی براستخدام هایی از منطقه ای خاص وجود داشت، که با این موارد کم کم رنگ و بوی جدی تر به خود می گیرد.