چهارشنبه 3 تیر 1394 - 15:19

کلنگ زنی پارک ویژه بانوان در یاسوج / احداث کارخانه بازیافت در یاسوج (+تصاویر)

صبح امروز با حضور مسئولان استانی فاز اول پارک ویژه بانوان شهر یاسوج در مساحتی 3 هکتاری در “له بنیو” کلنگ زنی شد.

صبح امروز با حضور مسئولان استانی فاز اول پارک ویژه بانوان شهر یاسوج در مساحتی 3 هکتاری و اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در “له بنیو” کلنگ زنی شد.

به گزارش بویرنیوز، در این مراسم کلنگ زنی که استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر مرکز استان و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، دکتر محمد علی جاوید اظهر داشت: اهمیت این پروژه از آن حیث است که تا کنون در استان فضای اختصاصی برای بانوان نبوده به خصوص  در مرکز و پیشانی استان این خلاء به طور ملموس تری احساس می شد.

SONY DSC

پارک بانوان به جهت امنیت بیشتر در نزدیکی مراکز امنیتی و ادارات مهم تأسیس می شود

شهردار مرکز استان تصریح کرد: مطالعات اولیه این پروژه در شهرداری یاسوج انجام شده و با بررسی های میدانی به دلیل قرار گرفتن “له بنیو” در کنار دستگاه های امنیتی و ادارات مهم استان و به جهت حساسیت امنیت این مکان با توجه به اختصاصی بودن آن برای بانوان، این مکان انتخاب و مراحل اجرایی آن شروع شد.

SONY DSC

شهروندان یاسوجی به زودی شاهد افتتاح میدان میوه و تره بار و بازار ماهی خواهند بود

جاوید با بیان اینکه در فاز اول این پارک حدود سه هکتار زمین پیش بینی شده و زمان بهره برداری دهه فجر 94 خواهد بود، افزود: در سال جاری شهرداری یاسوج در صدد است پروژه های پل چارم بشار، پارک های ولایت، غدیر و پارک ویژه بانوان را به بهره برداری برساند

SONY DSC

وی با بیان اهمیت وجود مراکز عمده عرضه انواع کالاها برای تنظیم قیمت ها و همچنین کمک به اقتصاد خانوارها، تصریح کرد:  به زودی میدان میوه و تره بار و بازار ماهی شهر یاسوج به مرحله بهره برداری و آغاز به کارخواهند رسید.

کارخانه بازیافت زباله در شهر یاسوج ایجاد می شود

شهرار یاسوج با بیان اینکه مبلمان مرکز استان به صورت جدی و مستمر پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تولید روزانه 200 تن زباله در مرکز استان، یکی از عمده ترین مشکلات گریبانگیر شهر یاسوج، نبود کارخانه بازیافت زباله است.

SONY DSC

جاوید گفت: صحبت هایی با پیمانکار بازیافت زباله شده و شهرداری یاسوج آمادگی دارد به محض واگذاری زمین مناسب، عملیات اجرایی کارخانه بازیافت شهر یاسوج را در محدوده زمانی 5 ماهه به بهره برداری برساند و حدود 90 درصد از زباله های خانگی که هم اکنون بدون هیچ استفاده ای دفن می شوند را بازیافت کرده و به طبیعت برگرداند.

در پارک ویژه بانوان به اشتغال زنان نیز توجه شده

شهردار مرکز استان خاطرنشان کرد: در پارک ویژه بانوان اماکن تجاری، خدماتی، فرهنگی- ورزشی و فضای سبز تدارک دیده شده که تماماً با حضورو نقش آفرینی خود بانوان کار خود را آغاز کرد و بی شک کمکی هرچند ناچیز به اشتغال زنان یاسوجی می نماید.

در این آیین استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از تلاش های شهردار یاسوج به تمامی حوزه ها به خصوص مبلمان شهری مرکز استان، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بانوان در توسعه کشور و همچنین نقش مهم زنان در جامعه مگاه شهرداری یاسوج به این قشر نقش آفرین جای تشکر دارد.

SONY DSC

دکتر موسی خادمی افزود: تنها حوزه ای که در سال جاری افزایش در بودجه پروژه را داشتیم عمران شهری با افزایش حدود 6 درصدی بوده است.

کاهش 7 درصدی بودجه استان

وی گفت: در سال 94 در سر جمع بودجه افزایش 130 درصدی را شاهد بودیم اما در بخش مربوط به پروژه ها و آن قسمت از بودجه که مربوط به نفت بوده کاهش حدود 7  درصدی را شاهد هستیم.

دکتر خادمی با تأیید سخنان شهردار یاسوج در خصوص وجود پاره ای مشکلات و عدم همکاری ها در مرکز استان، بیان کرد: مبلمان و فضای سبز کنونی شهر یاسوج درخور شأن مرکز استان نبوده و باید با همکاری و همراهی با هم تلاش بیشتری برای بهبود وضع کنونی صورت پذیرد.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSCگزارش و تصاویر: بویرنیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=153092
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    همیشه کلنگ به دست !!!!!! کاش یه بار مسئولین استان ما قیچی بدست باشند.

  2. j گفت:

    واقعا اقای جاوید دمت گرم.ممنونیم

  3. سعید گفت:

    میرن ادما از اونا وقت عکساشون به جا می مونه..

  4. سیاست گفت:

    سلام ودرود بر مرد شجاع ودلیر شورای شهر یاسوج مهندس علی اکبری تبار

  5. hoshn گفت:

    اگر پارک بانوان است پس کوخانم چرا کلاه سراین بندگان خدا می گزارید بانوان به اين نام زیاد خوشحال نيستد آنها زمانی خوشند که اسم این پارک خانواده باشد نه بانوان!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. علی گفت:

    له بنیو کوچنه ده

  7. امید گفت:

    درود بر دکتر دانا و توانمند .واقعا خسته نباشی .ولی باید روابط عمومی قوی داشته باشی.تا این همه انهایی که منافعشان به خطر افتاده تبلیغ سوء نکنند

  8. گلاره گفت:

    جاوید بهترین شهردار یاسوج تا به الان …. دست مریزاد

  9. تیرتاجی گفت:

    جاوید شهردار خوبی هست واین خوبی همه از بودجه های جذب شده توسط زارعی برای شهرداری است

  10. ع گفت:

    اینا همه شعارند.

  11. عباس گفت:

    کاش جاوید به فکر شرف اباد یاسوج هم بود و خیابانهای تپه ای و خاکی این منطقه را نیز حداقل زیر سازی می کرد تا به وسایل نقلیه این منطقه ضربات کمتری وارد میشد و کودکان این منطقه نیز در کوچه های صاف و آسفالت رفت و؟آمد داشتن و بازی می کردند، بویرنیوز ما از شما خواهشمندیم که صدای ما را به گوش مسئولین استان برسانید. با تشکر از شما مردم شرف اباد

دیدگاه شما