دوشنبه 1 تیر 1394 - 14:03

این درد کهگیلویه و بویراحمد را فقط تاجگردون بشنود!

از تاجگردون نه به عنوان یک هم استانی بلکه به عنوانی فردی که قرار است در نظام بودجه ریزی کشور استان ها و نیازهایشان را ببیند سخن می گوییم.

گروه اقتصادی – باز هم افتخاری دیگر نصیب استان عقب نگه داشته شده کهگیلویه و بویراحمد شد و فرزندی از این دیار در راس هرم تصمیم گیری کمیسیون بودجه مجلس قرار گرفت.

به گزارش «بویر نیوز»، این افتخار موهبتی برای استان بود تا از رهگذر آن بی مهری هایی که در نظام بودجه ریزی کشور سالها متوجه کهگیلویه و بویراحمد می شد، از بین رفته و یا لااقل کمتر شود.

رئیس سازمان برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد خبر از کاهش بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در برخی شاخص ها در سال 94 داد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز خبر از کاهش بودجه جاری استان در حضور رئیس کمیسیون بودجه مجلس داد.

کاهش بودجه آن هم در این شرایط برای استانی که سهم ناچیز آن از بودجه هیچ تناسبی با نقش آن در اقتصاد کشور ندارد آن هم در زمانی که فرزندی از همین دیار مسئول نظام بودجه ریزی کشور بوده و همزمان ریاست کمیسیون تلفیق و بودجه را داشته جای سوال و تامل دارد.

97354_orig

از تاجگردون نه به عنوان یک هم استانی بلکه به عنوانی فردی که قرار است در نظام بودجه ریزی کشور استان ها و نیازهایشان را ببیند سخن می گوییم.

با چه توجیهی بودجه ناچیز استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد باید کاهش یابد؟

مگر سیاست دولت ها یکسان سازی و توجه به مناطق محروم نیست؟

97355_orig

در سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد هیچ پروژه بزرگی از نظر مالی نبوده است و اتفاقا پروژه هایی که از گذشته نیز شروع شده بودند، مانند جاده پاتاوه به دهدشت یا متوقف شدند یا مانند بیمارستان 280 تختخوابی یاسوج با اعتبارات قطره چکانی تا سال های سال افتتاح نخواهند شد.

چه طرح موثری در طی دو سال اخیر برای رونق بخشی به اشتغال در استان صورت گرفته که زین پس باید بودجه استان کاهش پیدا کند؟

تعطیلی فسفات چرام، پتروشیمی دهدشت و گچساران، سیمان سپو و راه آهن یاسوج، جاده یاسوج به اصفهان، طرح بافت فرسوده گچساران، فرسودگی خطوط انتقال آب در شهرها و روستاهای استان و … دلیلی جز نداشتن اعتبار نداشته است.

اما دردآورتر از همه اینها کم شدن بودجه جاری در استان است.

در حالی که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح استخدام مهرآفرین حق استان بوده و هست و با بی کسی این حق تاکنون از استان سلب شده، بودجه جاری باید رقم قابل توجهی افزایش می یافت تا زمینه جذب و استخدام نیروهای جدید در استان فراهم می شد اما اولین پیام کم شدن بودجه جاری دستگاههای دولتی، ممانعت از استخدام جدید است.

کل بودجه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه احداث یک اتوبان در شهرهای بزرگ نیست، اما این پول که به عنوان بودجه عمرانی در اختیار کهگیلویه و بویراحمد قرار می گیرد، کدام درد این استان را درمان می کند و حالا همان مقدار ناچیز هم کم شده در حالی که تورم افزایش یافته و نیازها نیز بیشتر شده است.

نه جاده و نه بیمارستان و نه طرح های اشتغال زایی استان هیچکدام با این بودجه ره به جایی نمی برند و نهایتا با این بودجه جاری هم اگر هنر شود حقوق کارکنان دولت به موقع پرداخت شود که تازه همین هم، اکنون با سوال و ابهام همراه است.

جناب آقای دکتر تاجگردون شما که بخوبی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد قدم زده اید و حکایت پیچاب باشت و زیلایی و صدها نقطه بدیتر از این ها را می دانید و همچنین می دانید که این استان بیکارترین استان کشور است و از طرفی از منابع نفت، آب و جنگل و گاز و … این استان خبر دارد، لااقل حالا که قرار نیست بودجه افزایش پیدا کند، لطفا کمک کنید تا کمتر نشود.

بعدالتحریر:

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم / مرحمت فرموده ما را مِس کنید !

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152884
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    با استانی شدن انتخا بات انشا ا . تاجگردون شکست سختی از بو یراحمد خواهد خورد

    • ٧٣٢١ گفت:

      من از بويراحمد نمي خواستم رأي بدم ولي اگه استاني بشه حتما حتما به تاجگردون رأي ميدم

    • دشتروم گفت:

      موافقم

    • دنا بویراحمدی گفت:

      تاجگردون یک چهره ملی و توانمند است . نمیتوان برخی زیاده خواهی ها و اشتباهات برخی لیدرهای کم جنبه و خودخواه را به ایشان منتسب کرد . البته تاجگردون نژادا بویراحمدی هست و نباید به این مسایل منطقه دامن زد

  2. باوی گفت:

    خیانتی که تاجگردون به استان ما کرده است مسعود حسینی به این استان نکرد!
    آقای تاجگردون ضعف خود را با بنرهای خانوادگی پنهان نکنند…ضعیف هستی

  3. ناشناس گفت:

    استغفراله برا چی کفر میگی بنده خدا خدای ناکرده به بال قباشون برمیخوره

  4. هاشمی گفت:

    انشااله تاج عزیز مقتدرانه پیروز میدان هستش
    یا حق

  5. سالار گفت:

    تاجگردون عارش مي آيد كه بگويد كهگيلويه و بويراحمدي هستم . مي گويد گچساراني هستم. فقط من رئيس بودجه بمانم مي خوام سر به تن كهگيلويه نباشد.

  6. مهدوى گفت:

    دوست عزيز ايشون بار خودشون رو بستند. توى اين چهار سال تمام تلاش و فكرشون رو روى انتخابات متمركز كردن. وگرنه نه شهر حوزه انتخابى ايشون و نه كل اين استان خيرى از اين انتخاب نديد( بجز منسوبينى كه البته از منصوبين استان هستند و متاسفانه كم هم نيستند.). يادمه چند روز قبل از عيد نوروز ايشون داد سخن راجع به قطع نشدن رايانه هر ايرانى سر داده بودن جناب اصلاح طلب درون استاتوس و اصولگراى خارج از استان شما كه توان دفاع از مردم محروم استانت ندارى چطور از حق مردم ايران حرف ميزنى. پيشنهاد ميكنم  بلوغ فكرى مردم رو ناديده نگيريد و صداقت رو توشه كارتون قرار بديد.

    • مهمان گفت:

      یکی از عوامل مهم موارد ذکر شده در مقاله خود ایشان هستند. ایکاش یک نفر بیطرف از هر کجای کشور فرقی نداشت، مسئولیت ایشان را می داشتند تا تبعیض قایل نمی شدند.

  7. سید گفت:

    بویرنیوز کسی که به مشکلات شهرستان بهمئی نمیکنه حداقل تویه اشاره بکن که دلمون خوش باشه که جزء این استان هستیم نماینده خودمون که خودشو به خواب زده

  8. دهدشتی گفت:

    کلا ادم خودشیفته و از خود راضی که بدتر از همه چیز شفاف نباشد و معامله گر باشد جایگاه و محبوبیتی در قلوب مردم ندارد حتی اگر امیرکبیر باشد. تاجگردون خودشیفته و معامله گر است

  9. ناشناس گفت:

    قابل توجه کسانیکه دم از خدمت تاج به مردم استان میزنند ! ولی هرگز واقعیتها را کنکاش نکردند!!!!!!!!!!!!اینها فقط برای خودشان و بستگانشان و دوستانشان مفید فایده هستند نه مردم به امید انتخابی اگاهانه و خارج از حب و بغض در اسفند 94

  10. ای کاش گفت:

    لیاقت دوستانی مثل شما آقای بزرگواری هستن تا قدم از قدم برندارید:
    لیاقت تاجگردون را ندارید.
    فقط حوزه انتخابیه ایشان را با سایر نقاط استان مقایسه کنید بعدش متوجه میشوید ضعف سایر نقاط و حتی کاهش اعتبارات استان بی لیاقتی سایر نمایندگان استان که همیشه در مجلس صرفا حضور فیزیکی است می باشد.

    • مهمان گفت:

      آقا سید رو راست و صادق هستند و همانطوریکه فکر می کنند بیان می کنند. و نظر خودشان را بدون رودربایستی اعلام می کنند. که این یک ویژه گی قابل تحسین است. اما بعضی ها مزور و دو رو و معامله گر و خود شیفته هستند.

  11. انصارى گفت:

    من به شخصه شاهد رفتارهاى تبعيض آميز ايشون نسبت به فاميل ها و آشنايانشون در مقابل مردم عادى بوده و هستم. ايشون كسى رو با مدرك ديپلم به آنچنان پست و مقامى رسونده كه هيچ آدم تحصيلكرده و لايقى حتى جرات فكر كردن به چنين پست و جايگاهى رو نداره. جناب تاجگردون لازمه بدونيد اين كسانى كه به اين درجات ميرسونيد اصلا آدم هاى جالبى نيستند و صرف پسر خاله يا پسر عمه خودتون يا همسرتون بودن نبايد توى سازمان برنامه و بودجه شيراز و حالا توى شهردارى كل شيراز همه كاره بشن كه تمام شهردارى ها زير نظر ايشون باشه!!!!!

  12. روزیان گفت:

    بودن تاجگردون در مجلس چه سودی برای بویراحمد داشته چرا اینقدر تاجگردون تاجگردون می گویید بویراحمد به خود بیایید از ظلمهایی که به مرکز استان شده فکر کنید

    • ناشناس گفت:

      اقای تاجگردون الان نماینده شایسته استان می باشدبه ایشان افتخارمی کنیم اینقدربویراحمد بویراحمد نکینید.

      • در پاسخ به ناشناس گفت:

        اطمینان داشته باش بلایی که سر سازمان مدیریت اومده باعث شده در آینده خیلی چیزها تغییر کند.

دیدگاه شما