چاپ این برگه

خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در صدر بی‌مهری‌ دانشگاهی در کشور

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در صدر بی‌مهری‌های دانشگاهی در کشور قرار دارند.

خبرگزاری فارس: خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در صدر بی‌مهری‌ دانشگاهی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجتبی شریعتی نیاسر پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه همه تصور دارند رشد و توسعه در گرو گذراندن تحصیلات بالای دانشگاهی است، اظهار کرد: اگر اکنون در کشورهایی مانند کره وضعیت خوب توسعه و پیشرفت را می‌بینیم به دلیل اهمیتی است که به مراکز و دانشگاه‌های مهارتی می‌دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در ایران دو دانشگاه مهارت‌آموزی وجود دارد که در سمینارها و همایش‌های بین‌المللی همواره شعار آن‌ها را می‌دهیم اما در عمل کمتر به آن‌ها اهمیت داده می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: برای مثال در کره جنوبی «سابچو» از تکنولوژیست‌های معروف کره‌ای دلیل توسعه و پیشرفت کره جنوبی را در توجه به تکنسین‌ها و کاردان‌های خود می‌داند.

این مسئول در ادامه اظهارات خود در جمع مجموعه عوامل دانشگاه یاسوج گفت: 50 برابر ظرفیت دانشگاه‌های خود متقاضی دکترا داریم در حالی که این موضوع چندان خوشایند نیست.

وی گفت: یکی از مشکلات دیگر ما این است که ظرف 4 سال حدود 200 مرکز دانشگاهی غیر دولتی ایجاد شده که منطق کارشناسی در ایجاد آن‌ها نبوده و به کیفیت ضربه وارد شده است.

شریعتی به عدم برخورداری برخی استان‌ها از امکانات آموزش عالی در کشور اشاره‌ای کرد و گفت: اگر سر جمع زیر نظام‌های آموزش عالی را بررسی کنیم دو استان خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی هستند که تاکنون بیش از سایر استان‌ها مورد بی‌مهری آموزش عالی قرار گرفته‌اند.