چاپ این برگه

درگیری لفظی عظیم شفیعی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد !

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز – عصر سه شنبه نشستی با موضوع تعطیلی کارخانجات تولید شن و ماسه حریم رودخانه بشار در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این جلسه که با حضور استاندار و تعدادی از مدیران استانداری؛ فرماندار بویراحمد ، مسئولان قضایی و راهنمایی و رانندگی برپا شد، مدیران و معاونان سازمان های ذیربط و جمعی از صنعتگران نیز حضور داشتند.

به گزارش بویر نیوز ابتدای این جلسه استاندار با بیان اینکه مسائل زیست محیطی بوجود آمده رودخانه بشار را در سایت ها و روزنامه ها مطالعه کرده ام گفت: از همان روز شخصا پیگیر ماجرا شدم و هفته گذشته به اتفاق همین مدیران جلسه ای برگزار شد و دیروز هم با همراهی چند تن از مسئولان از 13 کارخانه تولید شن و ماسه در حریم رودخانه بازدید کردیم و مشکلات بوجود آمده را شخصا دیدم.

قرار شده است برداشت از کف رودخانه ممنوع شود و کاخانه ها تا پایان امسال به مناطق کوهستانی که تعیین خواهد انتقال یابد.

صابری از مدیران خواست تا طی فرصت دو دقیقه ای نظرتشان را در این خصوص بیان کنند.

مدیران و مسئولان حاضر از جمله صنعت و معدن ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، اداره برق ، مسکن و شهرسازی ، منابع طبیعی ، آب و فاضلاب ، شهرکهای صنعتی و منابع طبیعی ضمن تشریح زیان های وارده به بخش مرتبط حوزه ی کاری خود در جمله ای مشترک گفتند : مسرانه خواهان جمع آوری کارخانجات موجود هستیم که البته با واکنش یکی از تولید کنندگان همراه بود که وی گفت : واقعا از شما انتظار می رفت برای بچه های استان که در جبهه تولید فعالیت می کنند تلاش کنید ولی واقعا متاسفم.

عظیم شفیعی صنعتگر و کارآفرین معروف هم در تکمیل صحبت های وی گفت: انتظاری نیست چرا که می ترسندکه البته با واکنش های ایما و اشاره ای چند تن از مدیران همراه بود.

البته در حین زمزمه های صنعتگران استاندار چند بار از واژه های ” گوش کن ” و … نیز استفاده کرد.

نوبت به صنعتگران و صحبت هایشان رسید.

ابتدا قرار بود سه نفر به نمایندگی جمع هر کدام 3 دقیقه صحبت کنند که استاندار به یک نفر دیگر هم وقت داد تا حرف های خود را بزند.

ابتدا یکی از صنعت گران گفت: حدود سه سال است پیگیر احداث کارخانه تولید شن و ماسه کوهستانی هستم ولی همواره به معارضی برخورده ام و هیچگاه رفع نشده اند.

یکی دیگر از کارخانه دارن نیز گفت : زمان که این کارخانجات دایر شدند به خواست و دعوت مسئولان بود و این کارخانجات نقش مهمی در تولید ایفا کرده اند. همه کارخانه ها مجوز لازم را دارند و بصورت قانونی فعالیت می کنند و اینکه یک شبه تعطیل شوند و منتقل شوند خیلی تصمیم عجولانه ای است.

ایشان با اشاره به بعد مسافت مناطق پیشنهادی گفت نباید مسافت بر این صنعت تاثیر منفی بگذارد.

عظیم شفیعی نژاد با بیان اینکه بنده هم خانواده شهیدم و هم رزمنده، خیر و کار آفرین نمونه هستم ولی از عنوان صنعتگر برای خودم استفاده می کنم. وی گفت : اقدامات استانداری خلاف شعار تولید ملی است گفت اینست که لبیک به شعار مقام معظم رهبری؟

که استاندار در پاسخ گفت : حرف نزن، گوش بده

و شفیع نژاد گفت : مگر جلسه تعیین تکلیفه ؟مگر شما قاضی هستید که می خواهید حکم بدهید و اجرا کنید؟

کارخانه دار دیگری گفت : مدیران با طرح این موضوع که مسرانه خواستار جمع آوری کارخانجات هستیم به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند و باید به دنبال ارائه یک راه حل منطقی برای حل مشکل باشند.

عظیم شفیعی نژاد هم یکی دیگر از سخنرانان بود. وی گفت : آقایان که دم از مشکلات می زنند تا بحال مشکلاتی از جمله ریختن زباله ها و ضایعات را در حاشیه رودخانه پیگیری کرده اند؟

استاندار هم گفت : در مورد حوزه شن و ماسه حرف بزن

شفیعی نژاد گفت: سایر مشکلات منابع طبیعی و زیست محیطی چقدر پیگیری شده اند؟

که باز هم با واکنش استاندار مواجه شد و استاندار این بار با لحنی تندتر گفت : پرحرفی ممنوع

شفیع نژاد با تبسم گفت : حرف زور می زنید.

صابری هم پاسخ داد : حرف حساب بزن

عظیم شفیع نژاد تصریح کرد : برای سنگ شکن فراخوان زدند و با تاکید هدایت خواه و استاندار وقت بنده بدون استفاده از تسهیلات و با مجوز های قانونی اقدام کردم.

وی گفت وقتی زمین واگذار می شود فضا متعلق به کارخانه است و ممکن است پای درخت هم ماسه برود.

ایشان ادامه داد: اگر اقدامی هم قرار است صورت بگیرد باید با حمایت باشد و پیشنهادات خود مبنی بر فاز بندی اجرای طرح انتقال ، حمایت های مالی دولت در قالب تسهیلات و فراهم کردن زمینه فراهم را مطرح کرد.

شفیعی در پایان سخنانش گفت: متاسفم!

که استاندار هم در پاسخ گفت: بیشتر متاسفم!!

شفیعی گفت : شما رعب و وحشت ایجاد کردید

که استاندار با لبخندی معنا دار گفت : نه اینکه شما هم خیلی می ترسید.

پس از این سخنان صابری افزود: مشکلات را مد نظر گرفته ام و بندهای برای تصویب تهیه کرده ام.

با قرائت هفتمین بند از این مصوبه اعتراضات به سرحد خود رسید و ویکی از صنعتگران از جای خود بلند شد و با صدای بلند مشکلات صنف خود را بیان کرد. استاندار که نتوانست وی را با ساکت شو معروف سرجایش بنشاند سراپا گوش شد و صحبت های وی را شنید.

وی که همچنان ایستاده و بلند صحبت می کرد با تلاشهای فرماندار هم سر جایش ننشست و در آخر کنار صابری جای گرفت و بقیه حرف هایش را زد که استاندار وی را به آرامش دعوت کرد.

پس از این حواشی که جو جلسه را بشدت مورد تاثیر نهاد استاندار بقیه مصوبات را خوان و جلسه با ذکر صلوات و البته رضایت نسبی صنعتگران به پایان رسید.

در پایان استاندار در پاسخ به این سوال بویر نیوز که آیا این قول را می دهید که خوراک کارخانه ها با توجه به ممنوعیت برداشت از رودخانه ها و تا نقل مکان به محل جدید تامین شود گفت : مطمئن باشید حتی یکروز هم کارخانه ای به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل نخواهد شد

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر طی این پروسه قیمت ها افزایش یابند و یا مصالح نایاب شوند مسئولیت آن را به عهده خواهید گرفت با قاطعیت گفت: به هیچ وجه اجازه افزایش غیر اصولی قیمت ها را نخواهم داد و قول می دهم هیچ خللی در عرضه ایجاد نشود.