شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 11:43

روایت بزرگواری از ناکامی پروژه‌های کهگیلویه

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد وضعیت پروژه‌های بی‌سرانجام و یا راه‌اندازی شده بی‌حاصل در کهگیلویه را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: از پتروشیمی و سیمان سپوی به کما رفته تا سدهای احداث شده اما بی‌حاصل

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان تلاش‌هایی داشتم اما به نتیجه نرسید کارخانه سیمان سپوی دهدشت را نمونه‌ای از پروژه‌های اشتغالزای این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: برای احداث این کارخانه تلاش‌هایی داشتیم اما سرانجامی نداشت.

نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری که بومی منطقه بود همکاری کردیم و مبلغ 15 میلیارد تسهیلات گرفت، پروژه کلنگ‌زنی شد و سرمایه‌گذار قول داد در سال 88 فاز نخست کارخانه افتتاح شد.

بزرگواری درباره ناکامی این پروژه افزود: اما مدیرعامل و سرمایه‌گذار پروژه بعد از گرفتن تسهیلات عقب‌نشینی کرد. از آن زمان با ورود هر استانداری از سرمایه‌گذار جهت شرکت در جلسات و برنامه‌ریزی جهت ادامه کار دعوت می‌شد اما وعده‌های سرمایه‌گذار هیچ‌گاه عملی نشد.

وی از آخرین تلاش‌های خود و استاندار در اجرای عملیات پروژه سیمان گفت و خاطرنشان کرد: در آخرین نشستی که با سرمایه‌گذار پروژه و آقای خادمی استاندار داشتیم سرمایه‌گذار قول داد ظرف دو هفته آینده کار را شروع کند اما رفت که رفت.

بزرگواری پتروشیمی را از دیگر پروژه‌های ناکام این شهرستان برشمرد و با بیان این‌که درباره این پروژه باید واقعیت را به مردم گفت، افزود: این پروژه وابسته به پتروشیمی گچساران و پتروشیمی گچساران وابسته به بید بلند است.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که خوراک پتروشیمی بیدبلند از عسلویه تامین می‌شود پیشرفت این پروژه را تنها 25 درصد و در حال تعطیل دانست و تصریح کرد: پتروشیمی گچساران نیز با 12 درصد پیشرفت راکد مانده است.

بزرگواری نشست‌های مشترک نمایندگان حوزه‌های انتخابیه در احداث این پتروشیمی‌ها با مقامات وزارت نفت در این باره را یادآور شد و گفت: سرمایه‌گذار اعلام کرد در صورتی که بید بلند راه‌اندازی شود قطعا پای کار در اجرای پروژه پتروشیمی دیگر شهرستان‌ها خواهم ماند.

این نماینده در توجیه نارضایتی مردم از وضعیت این پروژه تصریح کرد: در دهدشت پتروشیمی نبود که تعطیل شود. زمینی بوده که ما آن را سنددار و با رفع مشکل زیست‌محیطی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، معارضات آن را برطرف کردیم.

بزرگواری با ابراز امیدواری از پیگیری و راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت در دور بعدی نمایندگی افزود: انشاء‌الله پروژه را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه برسد. اگر ما نبودیم دیگران ادامه بدهند تا به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی احداث سدهایی بر روی آب‌های روان شهرستان که می‌توانست سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی را آبیاری و از این طریق جوانانی را مشغول به کار کند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سد کلات با توجه به تعریض جاده پاتاوه از ما گرفته شد.

بزرگواری سد مارون در منتهی‌الیه رودخانه واقع در منطقه را یادآور شد و گفت: این سد که در دولت سازندگی احداث شده بود آبادانی بهبهان را در پی داشت و هیچ سودی عاید ما نشد.

وی با بیان این‌که حتی حق آبه سد مارون هم به ما نرسید و از پشت سد نمی‌توان آب برداشت کرد، اضافه کرد: سد مارون زمین‌های لم‌یزرع بهبهان را آبیاری و مجتمع‌های بزرگ دامداری، مرغداری به خاطر آب همین سد در این شهر راه‌اندازی شد.

بزرگواری در ادامه خاطرنشان کرد: سد کوثر نیز به همین منوال از منتهی‌الیه منطقه ما احداث شد و آب آن نصیب بوشهر و عسلویه و البته بخشی برای گچساران شد.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حق‌آبه کشاورزی سد مارون را به ما ندادند سه سال است پیگیر هستیم حداقل حق‌آبه آب شرب شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام را از این سد بگیریم.

بزرگواری از سد بالیاب به نقطه امیدبخش شهرستان در استفاده از آب منطقه نام برد و با بیان این‌که قرار بود این سد نیز در پایین‌دست احداث شود سد را در دست مطالعه خواند و افزود: با پیگیری و سوال از وزیر نیرو قرار بر احداث در بالا دست شد.

وی هم‌چنین کلنگ‌زنی سد سرپری در سال 92 را مورد اشاره قرار داد و با بیان این‌که اعتبار احداث این سد از محل بودجه استانی است، افزود: سال 93 مبلغ 300 میلیون تومان به سد سرپری اختصاص یافت و قرار بود از محل ماده 180 مبلغی برای سد در نظر گرفته شود اما با توجه به درصد پیشرفت سد کوهبرد این سد در اولویت تامین اعتبار از ماده 180 قرار گرفت.

بزرگواری ابراز امیدواری کرد سال آینده از ماده 180 به سد سرپری اعتبار داده شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149799
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هاشمی گفت:

    با سلام
    البته حاجی پروژه بکارگیریه افراد بدون مدرک و ازمون رو با موفقیت تمام کردن
    استفاده دوستان نزدیکشوت از پست و منصبا و تسهیلات بانکی
    هشت سال هم سایه بدبختی بر سر ما انداختن
    حاجی وقتشه خداحافظی کنین
    واقعا دیگه کم اوردیم تو زندگی
    اقای تاجگردون هر روز یه طرح و یه سرمایه گذار میارن ولی شما فقط چسبیدین به دله دزدا و چماق
    اینا اب و نون نمیشه حاجی
    اگه نیتت خدایی هست تو رو به همون خدا دیگه ثبتنام نکن

  2. شهروند گفت:

    هم سیمان سپو هم پتروشیمی در روزهای اخر نمایندگی موحد اغاز شد اما شما عرضه تمام شدن انها را نداشتید انشاالا سناتور می اید و خود انها را تکمیل می کند مثل جاده چرام به چاسخار فنی حرفه ای دانشگاه چرام که بعد از هشت سال هنوز ناتمام مانده اند

  3. دهدشتی گفت:

    درست است که بنده از لحاظ فکری 100 درصد با بزرگواری اختلاف فاز دارم ولی انصافا شاهد  تلاش های شبانه روزی ایشان در پیگیری حل مشکلات طرح های بزرگ می باشم.البته دولتی که بزرگواری ازش حمایت می کرد مبتنی بر  شعار تو خالی و دروغ گویی بود.امیدوارم در دولت تدبیر و امید مشکلات سریعتر حل گردد

  4. ناشناس گفت:

    حاجاقا خواهشن برو کنار بذار باد بیاد برسه به کهگیلویه مردم دارن میمیرن از بن بستی از عقب ماندگی

  5. ناشناس گفت:

    نتیجه چماق همین میشود!!!!! طرحهای ناقص

  6. ایلیا گفت:

    حاج اقا!!!!!!!!!!!!!از شما بعیده این حرفها!!!!!!!!!!!!تشریف ببر گچساران روستای چهار بیشه کوه عظیمب از سازه های اهنی و……مربوط به پتروشیمی گچساران در حال فعالیت هستند. شاید جای دیگه ای رابه شما نشان دادند؟ حالا از اینها بگذریم گچساران و یاسوج اینهمه صنایع دارند. یکی ! فقط یکی از صنایع دهدشت که شما افتتاح کردی نام ببر. جاده دوبانده گچساران به بابامیدان رادیدی؟ جاده های یاسوج راتشریف بردی؟ استادیوم یاسوج ؟ نوشابه زمزم گچساران؟ پلهای بزرگ یاسوج ؟راه اهن یاسوج؟ دشت لیشتر که این همه با اب دهدشت اباد شده؟……… اخ …. اخ…….. اخ سی ککی بی بهر….. دهدشت اواره …. دهدشتی که مظلوم و یکی نیست به دادش برسه. گچساران ویاسوج هم از خداشونه  که شما نمایندشون باشی. اون بچه های فقیر و بدبخت را مجسم کن. .وای …..وای برما…. تو اون دنیا کی جواب ظلم به اونا را میده؟؟؟؟؟؟ کی ؟ کی؟

دیدگاه شما