چاپ این برگه

دفع فاضلاب بهداشتی برای اولین بار در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستائی اولین بار در استان و در شهرستان کهگیلویه در روستای شوتاور از سالهای پیش کلید خورد و بخش هایی از پروژه نیز اجرایی شده است.

به گزارش بویرنیوز، مهندس جفتا مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه در این باره به بویرنیوز گفت: پروژه دفع فاضلاب بهداشتی در روستاهای استان چند سالی است که برای اولین بار در استان و در روستای شوتاور از توابع کهگیلویه کلید خورده و ناکنون مکان یابی، اماده سازی محل اجرای طرح، سازه آشغالگیرو ایم هاف تانک این پروژه مهیا شده است.

url

وی ادامه داد: این طرح در سال جاری با اعتباری بالغ بر 8500 میلیون ریال در حال ادامه است و انتظار می رود تا پایان سال جاری نیز به اتمام برسد.

جفتا با بیان اینکه بخش زیادی از آب مصرفی تبدیل به فاضلاب می شود و بی شک وجود این تصفیه خانه ها کمک خوبی به منابع آبی می کند افزود: با دفع بهداشتی فاضلاب روستائیان بسیاری از آلودگی ها و بیماری ها نیز خود به خود کنترل می شود و این گام بزرگی در تامین سلامت روستائیان عزیز خواهد بود.

مدیر آب و فاضلاب روستادی شهرستان کهگیلویه جلوگیری از آلودگی منابع آب، حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، امکان استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در کشاورزی و صنعت و حفظ محیط زیست را از مهم‌ترین فواید جمع‌آوری و دفع فاضلاب برشمرد.