چاپ این برگه

بالاخره استادیوم 15 هزار نفری یاسوج افتتاح شد/ نام جدید ورزشگاه مشخص شد (+تصاویر)

گروه ورزشی – با پیگیری‌های مستمر رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد دقایقی پیش و قبل از افتتاح ورزشگاه 15 هزاری نفری یاسوج نام این مجموعه ورزشی از آزادی به ورزشگاه شهدا تغییر نام پیدا کرد.

به گزارش بویرنیوز، ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج در سال 1385 با حضور خانواده ورزشکار شهید کهگیلویه و بویراحمد علی فتاحی کلنگ‌زنی و ساخت آن آغاز شد.

اما بعد از ساخت و تکمیل این ورزشگاه، در چند ماه اخیر شاهد تغییر نام این مجموعه ورزشی از ورزشگاه فتاحی به آزادی بودیم که این تغییر نام انتقاداتی را از سوی جامعه ورزشی و اقشار مختلف مردم  این استان به دنبال داشت.

با تغییر نام این ورزشگاه در چند روز گذشته شاهد اعتراض خانواده شهدا و تجمع آنان جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

بعد از این تغییر نام ورزشگاه شهید علی فتاحی با نام کلیشه‌ای آزادی رسانه‌های استان بارها و بارها به این مسئله انتقاد کردند که پیگیری رسانه‌های این استان پاسخ داد و دقایقی پیش قبل از ورود محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح این مجموعه ورزشی نام این ورزشگاه به شهدای یاسوج تغییر کرد.

ورزشگاه ۱۵هزار نفری شهدای یاسوج افتتاح شد

سرانجام انتظارهای چندین ساله به پایان رسید و صبح امروز ورزشگاه ۱۵هزارنفری شهدای یاسوج  با حضور گودرزی وزیر ورزش وجوانان ،غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد ودنا در مجلس ،استاندار و برخی دیگر از مسئولین استانی وشهرستانی ا افتتاح شد.

زارعی: یکی از شاخص های دولت یازدهم توجه به مسایل حساس و امور زیربنایی است
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه این ورزشگاه یکی از رویکردهای اصلی دولت یازدهم را جهش به سوی مسایل حساس و امور زیربنایی دانست و گفت: عملکرد دولت تدبیر وامید در توجه به امور زیربنایی قابل تقدیر است.

زارعی

غلام محمد زارعی افزود: تلاش دولت در جهت بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج یکی از مصداق های بارز توجه دولت یازدهم به امور زیربنایی بخصوص در مناطق محروم است.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف بخصوص ورزشی است اظهارکرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج به ارتقا سطح ورزش این استان کمک شایانی خواهد کرد.

خادمی: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج هدیه دولت به ورزشکاران استان است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهدای یاسوج هدیه فراموش نشدنی دولت تدبیر و امید به ورزشکاران این استان است.

سید موسی خادمی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح با حضور وزیر ورزش و جوانان، افزود: بخش زیادی از اعتبارات این طرح و عملیات اجرایی آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی بیان کرد: ورزشگاه شهدای یاسوج یک خدمت زیربنایی به توسعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد به وبژه ورزش پرطرفدار فوتبال است.

خادمی با اشاره به وجود استعدادهای نهفته ورزشی در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شکوفایی این استعدادها نیازمند توسعه امکانات ورزشی و زیربنایی است.

وی شرایط مطلوب آب و هوایی یاسوج برای ساخت یک ورزشگاه فرهنگی و ورزشی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی را یادآور شد و عنوان کرد: تکمیل هتل ورزش یاسوج با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند حمایت متولیان امر ورزش است.

بر پایه این گزارش ،عملیات اجرایی استادیوم ۱۵ هزار نفری یاسوج از سال ۸۶ آغاز شد و اعتباری افزون بر۱۲ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

زیربنای این استادیوم حدود ۲۳ هزار مترمربع و دارای ۱۰ خط ویژه دوومیدانی و جایگاه ویژه خبرنگاران و رختکن بوده و جزو ورزشگاه های پیشرفته کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد به مرکزیت یاسوج با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و هشت شهرستان و ۱۷ شهر در جنوب غربی کشور واقع است.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج با حضور گودرزی وزیر ورزش وجوانان، استاندارکهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.

IMG_4049

IMG_4034IMG_4035

IMG_4041 IMG_4045 IMG_4068  IMG_4071  IMG_4077 IMG_4095 IMG_4093  IMG_4089 IMG_4083 IMG_4097 IMG_4098 IMG_4102  IMG_4104 IMG_4105 IMG_4106  IMG_4115 IMG_4111 IMG_4116     IMG_4014