سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 - 21:52

خبر خوش دکتر چمن برای مردم کهگیلویه و بویراحمد

چمن اظهار داشت: سال گذشته بیش از 80% از فضای فیزیکی بیمارستان ها ی استان مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت که امیدواریم در سال جدید بازسازی ها به اتمام برسد.

به گزارش بویرنیوز:، دکتر رضا چمن در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته اظهار داشت: در بحث عملکرد نظام سلامت یکی از مهمترین اهداف دولت، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان بحث کاهش پرداخت از جیب مردم بود. بدین صورت که با بهبود نظام پرداخت در بخش های سرپایی و بستری، که تا قبل از این طرح مردم بیش از 40% از این هزینه ها را پرداخت می کردند توانستیم این پرداخت ها را به 6% کاهش دهیم.

چمن افزود: یکی از مطالبات همیشگی مردم و رسانه ها در سالهای گذشته پدیده زشت زیرمیزی بود که بدون رعایت تعرفه و خارج از ضوابط از مردم اخذ می شد و تا قبل از سال 93 مرتب مواردی را داشتیم از شکایت های مردمی راجع به اخذ وجوه غیرمتعارف و خارج از تعرفه و قانون. اما با بهبود نظام پرداخت در بخش های درمان و با راه اندازی کلنیک های تخصصی و واقعی شدن تعرفه ای پزشکی و بهبود درآمد پزشکان بیمارستانی و بالینی زمینه حذف پدیده زشت زیرمیزی فراهم گردید.

 

بحث بهبود خدمات بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت:

چمن اظهار داشت: برای بهبود و استاندارسازی خدمات، اولین نکته تأمین نیروی انسانی متخصص و کارآمد با اولویت در شهرها، تأمین نیروی متخصص و در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهرهای کوچیک تأمین پزشک عمومی بود.

چمن افزود: ما در خیلی از رشته ها تا قبل از سال 93 کمبود نیروی متخصص داشتیم به نحوی که در برخی از شهرستان ها ی استان مثلا در شهرستان کهگیلویه با کمبود متخصص در رشته های متخصص اطفال، متخصص زنان، داخلی و نبود متخصص رادیولوژی مواجه بودیم که با اضافه کردن 45 نفر متخصص و فوق تخصص به تیم پزشکی استان، بخش عمده ای از این کمبود ها در استان رفع شود و البته در برخی رشته ها هنوز کمبود متخصص احساس می گردد.

چمن در رابطه با وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی استان اظهار داشت: بخش عمده ای از شکوایه های مردم از کمبود پزشک عمومی بود خصوصا در مراکز بهداشتی درمانی روستایی که با اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش سرانه سلامت دست ما باز شد برای جذب پزشک عمومی به گونه ای که الان هیچگونه کمبود پزشک عمومی در مراکز بهداشت و درمان استان وجود ندارد و جزء دانشگاه ها و استانی هستیم که کمبود پزشک عمومی نداریم.

بهبود فضای فیزیکی:

چمن اظهار داشت: سال گذشته بیش از 80% از فضای فیزیکی بیمارستان ها ی استان مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت که امیدواریم در سال جدید بازسازی ها به اتمام برسد.

در بخش تجهیزات پزشکی و دلایل کمبود این اقلام، چمن اظهار داشت:در بحث تجهیزات پزشکی ما تا حدی مانند سایر استان های کشور با کمبود هایی مواجه هستیم به خصوص در زمینه اقلام اساسی که عموما وارداتی هستند ما مشکل داریم و امسال نیز اولویت ما پیگیری این تجهیزات می باشد.

چمن در خصوص سایر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در عین اینکه دستگاهی است که خدمات گسترده بهداشتی – درمانی را به مردم ارائه می کند از بخش های فرهنگی، اجتماعی و پویایی های دانشجویی غافل نبوده و همایشی را برای عرض اندام دانشجویان و طیف های گسترده فکری و سیاسی فراهم کرد و در بحث توسعه امکانات دانشجویی بزودی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کتابخانه دانشگاه راه اندازی و سلف سرویس دانشگاه نیز تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.

دکتر چمن در خصوص گسترش فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: علی رغم سختگیری های دولت در تصویب پروژه های جدید، ما امسال یک مصوبه داریم برای ساخت دانشکده بهداشت، پرستاری و پیرا پزشکی که حدود 3/5 میلیارد تومان اعتبار برای آن منظور شده زیرا ما در حال حاضر در این 3 بخش بیشترین چالش ها را داریم و امیدواریم اعتباری که به این مصوبه تخصیص داده شده به طور کامل در اختیار ما قرار بگیرد تا ساخت این مجتمع آموزشی را هرچه سریعتر شروع شود.

چمن در ادامه افزود: یکی از مواردی که کمبود آن در استان زیاد احساس می شود، بحث کمبود دستیار تخصصی در 2 رشته جراحی عمومی و زنان و زایمان می باشد که از مهرماه آینده اولین پذیرش دستیار تخصصی در استان ما اتفاق خواهد افتاد و تلاش می شود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه قطب به تربیت این نیروها بپردازیم.

چمن اظهار داشت: صرف مجوز گرفتن برای تربیت نیروی مورد نیاز، هنر نمی باشد و تلاش ما در این است نیرویی تربیت شود که پاسخگوی نیاز جامعه بوده و بتوانیم آنها را با سایر جراحان کشور مقایسه کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پزشک خانواده گفت:

    احسنت بر ریاست دانشمند و پرتلاش علوم پزشکی استانو که مایه افتخار جامعه پزشکی ماست.

    • همکار گفت:

      باتربیت متخصص باکیفت آموزشی بالا کاملاموافقم ، حرف حساب جواب نداره ممنون دکترجان

    • 1111 گفت:

      درود بر وزیر با تدبیر سید هاشمی ،فکری به حال دندانهای بی بضاعت مردم بکنید که حتی بیمه ها هم زیر بار آن نمی روند وبی سر وسامان است

  2. ناشناس گفت:

    هراداره ای یک گام این چنینی بردارد  روند توسعه یافتگی استان امیدوارکننده خواهدبود

  3. ریاحی گفت:

    خداکنه که تحریمها برداشته بشه تا این پیشرفت ها همینجور ادامه پیدا کنه. دستگاه بهداشت و درمان خیلی دارن زحمت می کشن خداوند بهشون قوت بیشتر بده.

  4. ناشناس گفت:

    امسال هم طرح تحول اجرامیشه ، یعنی مثل سال قبل میشه که خدما رایگان بوده ، کاش همین روند ادامه داشته باد

    • محمد گفت:

      امیدواریم ،من هنوز درمان ناقص مانده باید یک دوره ده روز در بیمارستان بستری شوم، دراسفند تقریبا رایگان بود اینقدرمبلغ دریافتی کم بود که میشود گفت رایگان ، یعنی ممکن است دوباره پولی بشود؟؟؟؟  

  5. حسن گفت:

    تا کی عوام فریبی؟ واقعا متاسفم

    • حسابداری مرکز گفت:

      حالا عوام فریباند ه شوند، وزیرچه؟پارسال وزیر آمد استان ،  یکماه پیش هم معاون پارلمانی وزیر بهداشت آمد به استان و از نزدیک برنامه های علوم پزشکی کنترل شد  تحول سلامت و اسناد  مستندات هم کنترل شد ،از عملکرد علوم پزشکی بسیار راضی بودند . مگر میشود مشکلی اساسی باشد و بااینهمه بازدیدی که میشود مشکلات عیان نگردد

  6. پاچه خوارها کثیفن گفت:

    ماه پشت ابر نمیمونه. من برای یک سونو داپلر دوطرفه 102 هزار تومن روی دفترچه پرداخت کردم. تازه بعد از تایید دفترچه. اگه 102 هزار تومن 6 درصد قیمت اصل خدمت باشه قیمت یکسونو داپلر میشه یک میلیون و هفتصد هزار تومن !!!!! یعنی برای سه دقیقه کار یک میلیون و هفتصد هزار تومن پول از من گرفته دکترم!!!!!!!
    خودتون هم خوب می دونید که این خبرا نیست. هر کدوم از مسئولین علوم پزشکی که ادعا دارن زیر همین کامنت اعلام کنن من شخصا خدمتشون برسم!!!!!

    • واقع بین. گفت:

      با سلام

      داخل شهرستان دهدشت متخصص زنان و زایمان کم هست برای نوبت گرفتن حداقل باید دو روز تو درمانگاه بچنگی نه اینکه روی نوبت به ایستید به خدا مردم حاضرند به جای سه هزار تومان حداقل پنجاه هزار تومان بدهند ولی اینچنین با شخصیت انها بازی نشود به امید روزی که این عیب ها برطرف بشود.

    • بیمار درشهیدبهشتی گفت:

      من که دارم کامنت میذارم مسوول نیستم امادرهمین بیمارستان شهیدبهشتی با انجام عمل جراحی که  قبلش سونو و اسکن و آزمایش و هم دادم باجراحی و هشت روز بستری  مخارجم شاید به ششصدهزارتومان هم  نرسید . میتوانید به رییس بیمارستان یامسوول امور درمان مراجعه کنید 

    • یاسوج گفت:

      خب شاید رفتی بخض خصوصی من برای آپاندیس در بیمارستان خصوصی شیراز حدود سه میلیون خرج دوادکتر دادم بغیر از رفت و آمدو ویزیت مطب دکتر و ….، اما برادرزادهدام عمل کلیه داشت در شهید بهشتی  یاسوج  که هزینه اش به یه میلیون هم نرسید 

      • علی گفت:

        این ربطی به دکتر چمن نداره که هزینه بیمارستان چقدره شده . این عملکرد دولت تدبیر امید که یک فرد روستایی 3 درصد هزینه را پرداخت کنه

        • همراه بیمار گفت:

          جای شکر دارد که با مدیریت صحیح علوم پزشکی استان در اجرای طرح تحول سلامت یکی از موفق ترین دانشگاههای کشور بود استانهای همجوار ما با آنهمه برخورداری از امکانات و تجهیزات نتوانستند این طرح عظیم را به خوبی اجرایی کنند .خیلی از بیماران بیمارستانهای ما از استانهای همجوار هستند . می طلبد از ریاست فهیم و پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان و مجموعه همکاران صدیقشان تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم و به این عزیزان صمیمانه خسته نباشید بگوییم.اجرکم عندالله.

        • ناشناس گفت:

          کلا خدمات بهتر شده ، رایگان بودن ، نگرفتن زیرمیزی و تمیزتر شدن بخشها و امکانات اما باید بیشتر بفکر تکریم بیماران هم باشند  گرچه خودمان هم رعایت نمیکنیم ، خدا وکیل چه کسی روی دیوار بیمارستان متن می نویسد یاآشغال در راه پله می اندازد؟ همین خودمان هستیم  که رعایت نمیکنیم 

        • ناشناس گفت:

          هزینه یمارستان به هرکسی ربط داره دستش درد نکنه  بالاخره بفکر اقشار کم درآمد و کارمند هم بودند 

        • ناشناس گفت:

          به هر کی ربط داره دستشان درد نکند

      • همدرد گفت:

        باعلی کاملا موافقم بیمارستانهای خصوصی خدماتشان خوب است ولی خیلی گران میگیرند ، شنیدم بیمارستان جناب وزیر هم بسیار بیمارستان خوب و باکیفیتی است ، به بهترین تجهیزات پزشکی روز مجهز است 

  7. علی گفت:

    با سلام اگه واقعا راست میگید یه فکری به حال مدیریت بیمارستان امام سجاد یاسوج کنید که از بی مدیریتی دارد خاک میخورد 

  8. همشهری گفت:

    احسنت بر مجموعه علوم پزشکی استان که پویا و کوشا هستند.

  9. خادمی گفت:

    از عملکرد ریاست محترم اقای دکتر چمن در دانشگاه علوم پزشکی تشکر میکنم واقعا جا دارد اط انتخاب اقای دکتر سعیدی زاده رئیس بیمارستان شهید بهشتی تشکر کنم بنده بعنوان همراه بیمار خدا را شاهد و گواه میگزیم در هرکجا کشور مسئولی با این مسئولیت پذیری ندیدم سرکشی و بازدید شبانه روزی ..البته این بیمارستان با توجه به قدمتش فضای فیزیکی آن پراکنده است و نیاز به هزینه دارد..بازم ازهمه شماها ممنون وخدار شکر میکنم که همچنین نیروهای خلاق داریم ..یا علی

  10. حامد آبی گفت:

    برید به شکایات مردم رسیدگی کنید. ما یه عینک خریدیم 200 تومن ولی این عینک اصلا شمارش فرق داره. بد ساختن. رفتیم شکایت کردیم نظام پزشکی میگن باید 130 هزار تومن هزینه کارشناسی واریز کنید تا بعدا ما بررسی کنیم. انگار کارشناس میخواد چیکار کنه. انگار میخوان یه ساختمون 20 طبقه رو کارشناسی کنن. خب اگه قرار باشه 130 هزار تومن واسه کارشناسی واریز کنم میرم یه عینک جدید میخرم دیگه. خودمو هم تو درد سر و شکایت نمیندازم. این کارا رو میکنید واسه اینکه مردم نیان شکایت کنن تا هر کاری میخواین کنید

    • ناشناس گفت:

      واقعا مسخره ا ست اگر همچین جوابی داده اند ، اما نظام پزشکی یک سازماندمستقل و صنفی است وربطی به وزارت بهداشت و علوم پزشکی ندارد

دیدگاه شما