شنبه 22 فروردین 1394 - 9:55

نانوایی‌های بویراحمد ساماندهی می‌شوند

رئیس اتحادیه صنف نانوایان بویراحمد از ساماندهی نانوایی‌های شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: 38 واحد نانوایی لواش و 12 واحد نانوایی فانتزی در شهرستان بویراحمد آزادپز می‌شوند.

خبرگزاری فارس: نانوایی‌های بویراحمد ساماندهی می‌شوند / آزادپز شدن 50 نانوایی در بویراحمد

اسماعیل رحمانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با فارس در یاسوج با بیان اینکه نحوه عملکرد نانوایی‌ها مشخص است، گفت: بازرسی از نانوایی‌ها از سوی ماموران و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که خوشبختانه به صورت مرتب بازدیدها صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌های بویراحمد نحوه کار نانوایی‌ها را در دو شیف زمان‌بندی شده عنوان کرد و گفت: در نیمه اول سال ساعت شروع به کار نانوایی‎ها در دو شیف کاری صبح از ساعت 6 و 15 دقیقه تا هفت و از ساعت 10 تا 12 و در ساعت بعد از ظهر از 17 تا 21 شب است.

این مسئول در ادامه ساعت کار نانوایی‌ها در نیمه دوم سال در شیف صبح را از 6 و 15 دقیقه تا هفت و شیفت عصر را از 15 و 30 دقیقه تا 20 شب عنوان کرد.

وی با اشاره به انواع نان بربری، لواش و فانتزی در شهرستان بویراحمد اذعان کرد: قیمت هر کدام از نان‌ها بر اساس وزن و نوع پخت نیز متفاوت است.

رحمانی‌نیا قیمت نان لواش شاطر دست‌پز با وزن 200 گرم را 160 تومان عنوان کرد و گفت: نان لواش ناونده با وزن 160 گرم 120 تومان، سنگک با وزن 600 گرم 450 تومان و بربری با وزن 600 گرم را 550 تومان است.

این مسئول تعداد نانوایی‌‌های فعال شهرستان بویراحمد را 234 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 170 نانوایی لواش بوده که 80 درصد نانوایی‌های شهرستان را شامل می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌های بویراحمد در بخش دیگر از سخنان خود به مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 93/9/3 در خصوص آزادسازی سهمیه آرد نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح که از اول فروردین در کشور اجرا شده که 20 درصد سهمیه آرد نیز آزاد شده است.

بویراحمد پایین‌ترین نرخ قیمت نان در کشور

رحمانی‌نیا از آزاد شدن 38 واحد نانوایی لواش و 12 واحد نانوایی فانتزی در بویراحمد خبر داد و گفت: دولت هر کیسه آرد با نرخ آزاد برای نانوایی‌های آزادپز را 55 هزار تومان و نانوایی‌های فانتزی را 58 هزار تومان اعلام کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده و با حضور مسئولان استانی بحث اجرای مصوبه هیئت دولت و تعیین تکلیف نانوایی‌ها شهرستان بویراحمد نیز صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر عدم کیفیت نان در شهرستان بویراحمد اذعان کرد: با توجه به اینکه کیفیت نان در شهرستان رضایت‌بخش نیست اما به نسبت استان‌های جنوب خوب است.

این مسئول قیمت نان در بویراحمد را پایین‌ترین نرخ قیمت در کشور عنوان کرد و گفت: زمانی که نرخ آب، برق، گاز و کارگر در کشور یکی باشد ولی با این وجود قیمت نان در شهرستان 20 درصد زیر قیمت کشور باشد نوعی بی‌کیفیتی در پخت نان خصوصا نان لواش ایجاد می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146361
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مطلع گفت:

    اول یکی عملکرد خودشو از جمله تعداد نانوایی هاشو بررسی کنه – بعدا نانوایی‌های بویراحمد ساماندهی ‌شوند.

دیدگاه شما