چهارشنبه 19 فروردین 1394 - 10:45

گزینه اصلاح طلبان بویراحمد و دنا برای حضور در انتخابات بویراحمد و دنا کیست؟

اما شنیده ها حاکی از ان است که مهندس غریب پور به دلیل داشتن جایگاه ملی مهم که یکی از نهادهای استراتژیک نظام است رغبتی برای حضور در انتخابات این دوره نداشته و اعلام کرده که باید تمام قد جریان اصلاحات از سید باقر موسوی حمایت کند.

گروه سیاسی – اسفندماه سالجاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و جناح های سیاسی و اشخاص موضع خود برای حضور در این انتخابات را مشخص می کنند.

به گزارش «بویر نیوز»، در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا گزینه نهایی اصلاح طلبان می تواند نقش مهمی در انتخابات ایفا کند و باید دید با توجه به شرایط پیش رو این جریان سیاسی چه کسی را معرفی می کند.

با توجه به اینکه شرایط بررسی صلاحیت های پیش رو قابل پیش بینی نیست گزینه های متعددی از این طیف سیاسی مطرح می شود و حتی برخی برای ماهی گرفتن از آب گل آلود و جذب رای این جریان خود را اصلاح طلب می خوانند.

در این میان نام های سید باقر موسوی نماینده اسبق مردم شهرستان بویراحمد و دنا و در دو دوره مجلس شورای اسلامی و خداداد غریب پور فرماندار اسبق شهرستان بویراحمد بیش از سایر گزینه ها جلب توجه می کند.

اما با توجه ارتباط دیرینه این دو نفر با یکدیگر ممکن است، زمزمه های حضور هر کدام باعث شود تا دیگری در تعارف قرار گیرد و این رودربایستی ممکن از مانع از فعالیت و حضور دیگری شود و از همین روست که باید تکلیف گزینه نهایی اصلاح طلبان هر چه سریعتر مشخص شود.

نیازی به یادآوری نیست که غریب پور در اوج جوانی به لطف حمایت سیدباقر به صندلی فرمانداری تکیه زد و به نوعی رشد و پیشرفت خود را مدیون وی است اما از طرفی عملکرد درخشان ایشان در این منصب هم بنوعی پاسخ به اعتماد وی بود و هم موجب شد تا عملکرد نماینده بهتر دیده شود.

همراهی و همکاری این دو منحصر به گذشته نبوده و در مراحل بعد از این مناصب هر دو با هم ارتباط و همکاری مثال زدنی داشته و دارند.

اما برای حضور هر کدام از این دو به عنوان نماینده جریان اصلاحات دو دیدیگاه متفاوت مطرح است:

1 – اصلاح طلبان حامی حضور سید باقر موسوی به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس معتقدند که وی کاریزمای بی بدیلی برای حضور در عرصه انتخابات دارد و در واقع یک برند تمام نشدنی است که کاندیداتورای اش به معنای پیروزی حتمی خواهد بود. این گروه عملکرد به یاد ماندنی و درخشان وی را برگ برنده وی می دانند و اعتماد به غریب پور جوانتر را کمی دشوار می بینند چرا که امکان می دهند شناخت کافی از وی در سطح حوزه انتخابیه وجود نداشته باشد. این دسته از اصلاح طلبان معتقدند امسال فضای تائید صلاحیت ها نیز متفاوت تر خواهد بود و سید باقر از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهد کرد.

2 – اما دسته دوم که حضور غریب پور را در عرصه انتخابات ترجیح می دهند از نام و نشان وی در دوران فرمانداری به نیک یاد می کنند که توانست در جایگاهی همچون مدیریت ارشد شهرستان توانایی ها و ظرفیت هایش را بیش از انچه که می شد نشان دهد و البته تجارب مدیریتی کلان غریب پور و توام با موفقیت های کم سابقه اش باعث شده تا در کنار قدرت بالای لابیگری و چانه زنی وی را بهترین گزینه برای اصلاح طلبان بدانند. همچنین این عده معتقدند غریب پور اصطلاحا به روزتر و دارای روابط قوی تر در بدنه دولت است که همین امر می تواند وی را برای موفقیت در عرصه نمایندگی نیز کمک کند.

بهرحال چه موسوی بیاید چه غریب پور؛ باید هر دوی آنها را دارای شانس بالا دانست و البته این موضوع هم قابل تامل است که این دو و جریان پشت سر آنان اجازه نخواهند داد از مارک اصلاح طلبی که اقبال بالایی در بین مردم دارد، هر کسی استفاده کند و در این میان بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد.

اما شنیده ها حاکی از ان است که مهندس غریب پور به دلیل داشتن جایگاه ملی مهم که یکی از نهادهای استراتژیک نظام است رغبتی برای حضور در انتخابات این دوره نداشته و اعلام کرده که باید تمام قد جریان اصلاحات از سید باقر موسوی حمایت کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146028
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جمشیدی گفت:

    به حق که مهندس غریب پور انسانی شایسته هم از لحاظ هوش وهم از لحاظ مدیریت میباشد شک نکنید. ضمناً ایشان تاکنون در دولت عملکرد مدیریتی در خور ستایشی از خود به جا گذاشته . متاسفانه شناخت از سید بزرگوار مان به عنوان جوانان نسل جدید کمتر است ای کاش ایشان بیشتر معرفی میشد که این نسل جوان که معمولا با شناخت وبررسی بیشتر قضاوت میکنند بیشتر بشناسد از اقدامات دو دور نمایندگی ایشان . ضمنا برای هردو عزیز وبزرگوار آرزوی موفقیت را داریم .

    • ناشناس گفت:

      به حق که درست

    • جوانان جدید گفت:

      نمایندگی مسئولیت سنگینی است هر چند همه می توانند نام نویسی کنند اما حساسیت و اهمیت کار افراد خاص بخصوص توانمندی و وزانت سیاسی اجتماعی و شجاعت و رشادت را طلب می کند بنابراین این سمت به تن کسانی می برازد که بتوانند حداقل هموزن نماینده یک شهرستان مثل آقای تاجگردون باشند . کسانی مثل سید باقر ، دکتر هدایت خواه ، دکتر مندنی پور و در آخر هم غریب پور می توانند جایگاه بویراحمد را مجدداً احیاء و به جایگاه حقیقی خود برسانند.

  2. دوست گفت:

    امیدوارم که پی ببرند سید 100% صلاحیت دارد و بویراحمد را متحول کند 
    با ارزوی موفقیت 

  3. ناشناس گفت:

    کاندید مورد نظر جوانان اصولگرا یا دکتر مسعودی یا دکتر دهراب پور یا پیوند

  4. اصلاحات گفت:

    با تمام احترامی که برای این دو عزیز قائل هستم و همین دیروزم ذکر و خیرشون بود من به زارع رای میدم چرا که اصلاحطلب یعنی کسی که صرف هم خط بودن رای نده و طبق نظر ارا و افکارش رای بده…… دوستان عزیز اصلاحطلب بودن در عملکرد برخورد رفتار و شان انسان نه عضویت در احزاب و گروه های سیاسی اصلاحطلب.

  5. ناشناس گفت:

    فيلتر شواري نگهبان قطعا باقر رو رد صلاحيت ميكنه

  6. ناشناس گفت:

    ککام ککام ککام .روی زارع جونیم .روی رویمی.

  7. حرف دل مردم گفت:

    یا سیذ باقر یا مهندس غریب پور هردو مرد عمل

    • ازادی بیان گفت:

      اگر مرد عمل هستند ،چرا حتی در مراسمات محلی حاضر نمی شوند وخود را نشان نمی دهندودر تهرون ساکنند

      • حرف دل مردم گفت:

        تنها سید باقر و مهندس غریب پور می تواند جایگاه اصلی بویراحمد را به جایگاه اصلیش بر گرداند

  8. حرف دل مردم گفت:

    اگه سید باقر وزیر بشه مهندس غریب پور نماینده بشه

  9. علی گفت:

    لطفا دکتر مسعودی رو با امثال پیوند و کیان دهراب پور قاطی نکنید و در دارو دسته شون قرار ن ادین.
    ایشون هیچ تمایلی برای ورود به صحنه انتخابات ندارند و ضمنا ایشون به امثال مهندس غریب پور نزدیکترند و از لحاظ نگاه های سیاسی نیز بسیار معتدل هستند، همانطوری که الان در مجلس با امثال دکتر توکلی، دکتر لاریجانی و دکتر جلالی همکاری دارند.

  10. دلسوز گفت:

    با سلام بر دوستان عزیز و بزرگوار . اینکه بگیم دکتر فلانی یا فلانی برای انتخابات می آیند و به درد بخور هستند چون دکتر هستند اصلا درست نیست و مردم هم باهوش تر و با فکر بهتری انتخاب خواهند کرد.این دوستان عزیزی که با نام دکتر از آنها یاد شد بسیار افراد خوب و ارزشمندی هستند ولی برای حضور در مجلس و نمایندگان مردم در مجلس هنوز زود هستند و باید در چند مدیریت قوی به مرحله اجرا برسند و با تجربه بشوند بعد برای این مرحله شرکت کنند. واقعا نماینده مجلس شدن به همین مدرک دکتری نیست دوستان .اگه این باشه که با این مدرک فقط وارد مجلس بشوند که کار بزرگی نکرده اند بلکه باید توان اچرایی بالا داشته باشند و این دو عزیز برگوار بزرگترین اشتباه را خواهند کرد و ضربه های بزرگی به رای و حق مردم وارد واهند کرد پس باید در زمینه های کاری و اجرایی با تجربه و با تخصص لازم را بدست بیارند بعد وارد این چنین مسائلی بشوند .ان شاالله نیروهای توانمندی چون سید باقر موسوی و مهندس غریب پور وارد عرصه خدمت در کنار دکتر تاجگردون و موحد بشوند تا استان را از مشکلات بزرگ بیرون کنند.باور کنید همه دوستان عزیز و قابل احترام هستد و ما همه آنها را دوست داریم ولی مصلحت جامعه امروزی این است .

  11. سجاد گفت:

    فقط  حاج  زارع  مستقل 

  12. اینده نگر گفت:

    فقط دکتر وکیلی در شرایط کنونی صلاحیت نمایندگی بویراحمد ودنا را دارد بیخودی دیگران را وارد نکنید

  13. بیقرار گفت:

    فقط دکتر بهرامی

  14. iهمشهری گفت:

    فقط سید باقر اما بشرطی که فقط به طایفه های ( ش و پ ) مثل دوره دوم نمایندگی اش در مجلس نگاه نکند به همه توجه داشته باشد

  15. علی گفت:

    بابا دکتر مسعودی کجا و دکتر دهراب پور کجا!! سوابق دکتر مسعودی قابل مقایسه با دکتر دهراب پور نیست، تازه کلی این دو نفر از لحاظ دیدگاههای سیاسی متفاوت هستند، دکتر مسعودی و مهندس غریب پور بهم نزدیکترند از هر لحاظ.

  16. جوان اصولگرا گفت:

    جناب علی،‏ دکتر مسعودی از افراد مطرح و محبوب جریان اصولگرا برای نامزدی مجلس میباشد و این نظرات شما جهت نفاق و دورکردن ‏ نظر ریش سفیدان اصولگراست و دکتر دهرابپور را هم به خوبی نمیشناسی و گرنه این حرفها را نمیزدی. ‏ اول ‏ برو دکتر کیان دهراب پور را بشناس هم از لحاظ سابقه اجرایی و هم از لحاظ فکر و اندیشه و ‏….

  17. فرهنگی گفت:

    یازهرا یا زهرا یازهرا.
    فقط زارعی مردمدار و عملگرا و میانه رو .

  18. ناشناس گفت:

    سلام. زمانی که اصلاح طلبی جرم محسوب میشد فقط دکتر بهرامی  جرأت داشت و ریس ستاد دکتر عارف بود  پس بحق ایشان جسور  و دارای  سابقه مدیریتی مثبتی است و لایق  حمایت  است.

  19. از زیلایی گفت:

    مردم بویر احمد ودنا بیصبرانه منتظر حضور پرافتخار جناب اقای موسوی در عرصه انتخابات هستند باتوجه به اینکه امسال سال همدلی و همزبانی دولت وملت میباشد امید است زمینه های حضور ایشان در انتخابات فراهم وبرگ زرین دیگر بر افتخارات استان افزوده شود.

  20. از زیلایی گفت:

    سید باقر را مردمان و جوانان امروزی نمیشناسند

  21. حیدری گفت:

    فقط حاج اقا رجایی نسب

  22. در جواب علی گفت:

    دکتر کیان دهرابپور از خانواده ای بوده که از اول انقلاب تاکنون در مسائل سیاسی اجتماعی استان نقش فعالی داشته و خدمات صادقانه و  بی منتی به مردم این استان ارائه داده اند و هر چه بخواهی او را کوچک کنی ایشان بزرگ است

  23. حسين گفت:

    بایدمنتظرنشست تاردصلاحیت ها…انشالله بویراحمدنماینده دارمیشه….

  24. بویراحمد گفت:

    دوستان مجلس بچه بازی نیست که ببینید این همه سال چقدر فرصت سوزی شد

    (بجز دودور تاریخی ودرخور ستایش سیدباقر )مسعودی ودهراب پور و…آدمهای خوبی با فاکتور های محدود هستند ولی در حد وقد وقواره مجلس نیستند بیخودی توقع برای این عزیزان ایجادنکنید .وانگهی م ب هنوز برای اصلاحات به رسمیت شناخته نشده و نتوانسته اصلاح طلب بودن خودش را به اثبات برسونه .تنها وتنها سید باقر موسوی ومهندس غریب پور میتوانند بویراحمد را نجات دهند آری نجات ..

  25. من گفت:

    ترکیب سید باقر و تاج برای استان ستودنی است. فقط مردم کهگیلویه باید همت کنند

  26. سیمان سقاوه گفت:

    فقط حاج زارع عزیز و خستگی ناپذیر 

  27. جوان آبموردي گفت:

    زنده باداصلاحات به حول قوه الهي هركدام ازاينها تاييدشدند پيروزانتخابات هست

  28. کارخانه ارد گفت:

    درود  بر  حاج  زارع

  29. یاسوج گفت:

    فقط غریب پور

  30. علی گفت:

    مردم ما خیلی بدبختن هر کدامش برن فقط به فکر خودشونو  اطرافیانشون هستن بقیه هم کشک چرا  تا کی با هم روی این مسایل بحث کنیم …

  31. ناشناس گفت:

    فقط روشنفکر

  32. ناشناس گفت:

    لیست اصلاح طلبان1-سید باقز موسوی 2-حاج قوام فروزان 3-دکتر محمد رضا شریعتی

    5-غریب پور 6-دکتر وکیلی

  33. دنا گفت:

    امیدواریم که سید محبوب قطعا تایدی صلاحیت بشه چرا که از دوستاران واقعی نظام هست.اما در غیر اینصورت شخصی سیاستمدارتر،مردمی تر و باتوان رهبری بالا مثل حاج قوام فروزان نسراغ دارم

دیدگاه شما