یکشنبه 16 فروردین 1394 - 23:18

خطاب به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد؛ چگونه توانستید در این مراسم فاتحه خوانی شرکت کنید؟

دوم، توسعه­ي صنعت گردشگري ، تجارت و … در پايتخت طبيعت ايران از مسير توسعه­ي محورهاي ارتباطي بويژه كريدر شمال به جنوب مي­گذرد. به همين سبب براي همه روشن است كه يك نگاه توسعه­گرا نمي­تواند لزوم ايجاد چنين زيرساخت­هايي را مورد غفلت قرار دهد

حمید رضا پروار در یادداشتی که در اختیار بویرنیوز قرار داد نوشت: بناي نگارنده­ بر اين نبود كه ايام نوروز و آغازين سال “دولت و ملت، همدلي و همزباني” را با گلايه آغاز كنم وشيريني پيروزي ملت در مذاكرات هسته­اي را به كام مردم انقلابي استان تلخ نمايم، اما، انتشار خبري از نماينده­ي محترم مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي در تارنماي وزين “بوير نيوز” درباره­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ي “افزايش 5 برابري اعتبارات چهار خطه كردن محور ياسوج به اصفهان” مرا بر آن داشت كه اين گلايه را به عرض نمايندگان مردم شريف استان در “خانه­ي ملت” برسانم،

نميدانم چقدر ناله­هاي شيواي13 ساله، كتايون 11 ساله و حسين 9 ساله به همراه مادر چهل و چهارساله­شان را در ميان شعله­هاي مهيب آتش بر اثر تصادف (محور ياسوج به پاتاوه)  در چند ساعتي مانده به تحويل سال نو، خاطر مبارك شما را جريحه­دار نموده است و حتي نميدانم انتشار ناصواب عكس­ها و فيلم اين تصادف در فضاي مجازي، شما را در ايفاي وظيفه­ي نمايندگي به فكر فرو برده است و شادي قبل از تصادف اين كودكان معصوم كه براي خريد ايام در سفر بودند، چقدر مسوليت شما را در برابر موكلان خود يادآوري نموده است. حتي عجيب نيست كه خبر اين حادثه­ي غم­انگيز و وحشتناك را نشنيده و يا نخوانده­ باشيد، گرچه انتظار دريافت جواب چنين پرسش­هايي را ندارم، ولي، نگارنده بر اين فرض است كه اگر در آستانه­ي انتخابات مجلس قرار داشتيم، به يقين، در مراسم ختم آن­ عزيزان هم استاني  شركت مي­كرديد، با بازماندگان اين حادثه­ي تلخ و ناگوارابراز همدردي مي­نموديد و از كم و كيف اين تصادف دلخراش آگاه مي­شديد. بنابراين خبر از افزايش اعتبارات محور ياسوج به اصفهان حكايت “نوشداري بعد از مرگ سهراب” است و ذره­اي از آلام و مصيبت وابستگان و بازماندگان اين حادثه نمي­كاهد.

اگر چه هر انسان با وجدان آگاه و بيدار هم در مقابل همنوعان خود مسئوليت دارد، اما وكيل مردم بودن در عرصه­هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مسئوليت بسيار سنگين ودشوارتري را بردوش انسان مي­گذارد. به يقين، قسم ياد كردن منتخبين مردم در نهادهاي گوناگون حاكميت را مي­توان نوعي يادآوري دوچندان بر اين مسئوليت تفسير نمود و همچنين فرموده­ي رهبر كبير و فقيد انقلاب مبني بر اين­كه “مجلس عصاره فضائل ملت است” را مي­توان در راستاي همين مسئوليت خطير ارزيابي نمود.

در راستاي مسئوليت نمايندگان بر تصويب قوانين و بودجه براي توسعه­ي سلامت شهروندان،  وضعيت زيرساخت محور ياسوج به اصفهان از چند جنبه قابل تامل است. نخست، اين­كه  محور ارتباطي ياسوج به اصفهان کریدر شمال به جنوب ايران است. اين محور به علت  کم عرض بودن و وجود پیچ­های متعدد، وجود شیب­های تند و تونل­های دارای پیچ تند، نداشتن دید کافی رانندگان در بسیاری از نقاط ، نداشتن استاندارد لازم آسفالت جاده در برخی نقاط و لغزنده بودن جاده، تبديل به قتلگاه مردم و مسافرين شده است. افزايش 32 درصدي آمار تصادفات ده روزه­ي نخست نوروز امسال نسبت به سال گذشته ( منتشر شده در سايت بوير نيوز به نقل از فرماندهي محترم پليس راه استان)  حكايت از وضعيت اسفناكي دارد كه حساسيت و توجه دوچنداني را ايجاد مي­كند. گرچه وضعيت نامناسب جاده­اي باري را از دوش رانندگان بي­احتياط برنمي­دارد، بي احتياطي رانندگان خاطي نيز مسئوليت نمايندگان محترم را در اين زمينه كم نمي­كند و همه­ي نمايندگان در حفظ و بهبود سلامت مردم مسئوليت جدي دارند.

دوم، توسعه­ي صنعت گردشگري ، تجارت و … در پايتخت طبيعت ايران از مسير توسعه­ي محورهاي ارتباطي بويژه كريدر شمال به جنوب مي­گذرد. به همين سبب براي همه روشن است كه يك نگاه توسعه­گرا نمي­تواند لزوم ايجاد چنين زيرساخت­هايي را مورد غفلت قرار دهد. از اين منظر، توسعه زيرساخت­هاي ارتباطي جزو الزاام­هاي اجتناب­ناپذير محسوب مي­شود. بنابراين اين الزام وجود دارد كه توسعه­ي همه محورهاي ارتباطي استان بويژه محور ياسوج به اصفهان مورد توجه جدي قرار بگيرد. ناديده گرفتن چنين الزامي بوي‍ژه توقف ناگهاني پروژه­ي ارتباطي ياسوج – اصفهان پرسش­هاي جدي را موجب شده است.

سوم، گرچه تخريب چهره­هاي ملي استان كاري ناپسند و غيرعقلاني است و حضور اين چهره­ها در صحنه­هاي كلان كشور موجب مباهات و افتخار مردم استان است، اما اين سبب نمي­شود كه به اين بهانه، راه را بر انتقاد  از آنان ببنديم. روي سخنم به طور وي‍‍ژه­اي با جناب آقاي تاجگردون نماينده محترم مردم شريف باشت و گچساران است. ايشان حتما بر اصل 84 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران  مبني بر مسئوليت هر نماينده در برابر تمام ملت واقفند، بنابراين از ايشان كه شخصيتي ملي و چهرهاي موجه براي كشور است، انتظار مي­رود كه در نظارت بر توزيع اعتبارات استاني عدالت را حداقل در سطح استاني سرلوحه قرار دهند و به توسعه­ي اين بخش از استان توجه بيشتري نشان دهند. به هر حال مردم اين شهرستان­ها در محافل خصوصي و عمومي، رسمي و غير رسمي از توزيع ناعادلانه­ي اعتبارات و بخشي­نگري­هاي  اعتباري گلايه­ي جدي دارند.

چهارم، گرچه افكار عمومي، اين حق را براي نمايندگان فرض مي­داند كه بر عزل و نصب­هاي مديران استان جهت اجراي بهتر قوانين و امور نظارت كنند، يادآوري اين نكته ضروري است كه  چكيده­ و عصاره­ي وظايف و اختيارات نمايندگان مردم علاوه بر وضع قوانين، نظارت بر اجراي امور است و قطعا نمايندگان محترم بر اين مسئوليت بزرگ آگاهي و اطلاع كامل دارند، اما اين پرسش همواره اذهان عمومي را به خود مشغول كرده كه آيا به همان اندازه كه به فكر عزل و نصب­هاي مديران در استان هستند، به همان ميزان به تصويب اعتبارات براي توسعه­ي زيرساخت­هاي ارتباطي استان فكر كرده­اند؟!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145819
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سی سخت گفت:

    احسنت

  2. دوست گفت:

    بجا ومنطقي بود .همه بايد بدانيم در مقابل كم كاري در مسئوليتمان در ان دنيا بازخواست خواهيم شد.

    • نیوز گفت:

      برادر تمام نقصان ها را پای دیگران نگذار.به قول خودمانی تمام کاسه کوزه ها رو سر نماینده ها خورد نکنید که ساده ترین کار همینه.ببین در کاری که انجام میدین خودتون چقدر کامل هستید.مگر اینکه خدای نکرده قصد و غرضی داشته باشید!!!!!!

    • پیشنهاد دهنده گفت:

      با سلام
      میدنم مطلبم بی ربطه به موضوع
      ولی یک پیشنهاد داشتم مجبور شدم بدین شکل مطرحش بکنم. این یک پیشنهاده پس لطفا انتشار ندهید………پیشنهاد میکنم که از آقایان غریب پور و دلاویز که در حال حاضر در صندوق بازنشستگی وزارت نفت و پتروشیمی شازند سمت دارند
      بخواهید که به نمایندگی از صندوق بازنشستگی و پتروشیمی شازند سهام پالایشگاه بیدبلند 2 را خریداری نمایند تا این شرکت زودتر راه اندازی شود و به تبع آن پتروشیمی های گچساران و دهدشت راه اندازی شوند…… اگه واقعا این دو نفر که هر روز دم از همدلی در استان میزنند بخواهند کاری برای استان انجام بدهند بهترین کار همین است و میشه گفت که یکی از بهترین گزارشها و مصاحبه هایی که سایت محبوب شما انجام دهد همین مصاحبه می باشد

  3. مهدي گفت:

    متاسف شدم  ؛ نماينده بويراحمد و دنا در استانه انتخابات شروع به دادن وعده و وعيد كرده؛ در اين چهار سال چه كار مثبتي در حوزه هاي عمران؛ اشتغال؛ گردشگري؛ كشاورزي؛ شهر نشيني و حقوق شهروندي انجام داده ايد آقاي زارعي؟ شما به عنوان انساني وارسته و متين به همه اثبات شده هستيد ولي نميتوانيد وكيل خوبي براي بويراحمدي ها باشين ؛ اثبات حرفهايم هم از انتصابات مديران ارشد استاني كاملا مشخص و مبرهن است ؛ از تقسيم بودجه هاي شهرستاني مشخص است؛ از خواب پروژه هاي عمراني مشخص است؛ از بيكاري جوانان تحصيلكرده مشخص است؛ از تعطيلي واحد هاي صنعتي مشخص است؛ 

  4. ابزا ر گفت:

    اقاي دکتر پروار با تشکر از لطف شما واز اينکه بالاخره کسي پيدا شد اين درد بزرگ را به مسولين گوش زد بکنه بسيار خرسنديم. ولي اي کاش توجه ميشد  که شما به چه نکاتي اشاره کرديد !

  5. سيد گفت:

    درود بر شما

  6. ایمان گفت:

    درود بر زارعی امیر کبیر سازندگی

  7. ایمان گفت:

    درود بر حاج زارعی امیر کبیر سازندگی
    درود بر نماینده چهار قلعه بویر احمد

  8. سجاد گفت:

    درود  بر  حاج  زارع  زحمتکش

  9. ناشناس گفت:

    حاج زارع دیگر شعار بس است

دیدگاه شما